کیتون

پیکاپ و کراس اوور کیتون ، خودروساز ناشناخته چینی به زودی در ایران

پیکاپ و کراس اور کیتون به زودی معرفی و به بازار ایران عرضه خواهند شد. در ادامه با پیکاپ کیتون 7 و کراس اوور V60 این برند چینی ناشناخته آشنا می‌شویم.

در ابتدای سال 1400 خبرهای متعددی از احتمال عرضه محصولات برند چینی کیتون به ایران منتشر شده بود و شرکت کارمانیا و ایساتیس موتور کارا برای عرضه محصولات این برند به رقیب سرسخت یکدیگر تبدیل شده بودند. پس از مدتی به نظر می‌رسید ایساتیس موتور کارا برای عرضه محصولات این برند ناشناخته به بازار ایران عزم جدی دارد، اما تاکنون محصولات کیتون توسط این شرکت به بازار ایران راه پیدا نکردند.

در حال حاضر نیز خبرها حاکی از آن است که شرکت سانیار موتور پارسیان که به عنوان یک جوینت ونچر میان دیار خودرو و ساینو چین محسوب می‌شود قصد دارد با دریافت نمایندگی کیتون محصولات این برند چینی ناشناخته را به بازار عرضه کند. طبق شنیده‌ها مدل‌های آزمایشی خودروهای کیتون به‌زودی برای انجام تست‌های فنی به ایران وارد خواهند شد. همچنین برخی از منابع اعلام کردند این شرکت پیکاپ کیتون 7 را در دو تیپ به همراه کراس اوور V60 مونتاژ و به بازار عرضه خواهد کرد.

معرفی کراس اوور کیتون V60

کیتون

برند چینی کیتون در سال 2015 از کراس اوور V60 پرده برداشت و آن را در حال حاضر با سه تیپ مختلف در بازارهای جهانی به فروش می‌رسند. البته این کراس اوور چینی حتی در نسخه فول نیز از پیشرانه قدرتمند و آپشن‌های متعدد بهره نمی‌برد. در واقع شرکت کیتون پیشرانه‌ای متناسب با ابعاد خودرو را روی V60 نصب نکرده است.

کیتون

کراس اوور کیتون V60 از یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 114 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولیدی از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 5 سرعت دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

کیتون

کراس اوور V60 از امکاناتی چون تریم چرمی صندلی‌ها و رودری، سه ردیف صندلی (7 نفره)، شش بلندگو، دوربین دید عقب به همراه سنسورهای هشدار دهنده موانع در پشت خودرو، 2 ایربگ، فرمان برقی، شیشه بالابرهای برقی، تنظیم برقی زاوایای آینه‌های جانبی و نمایشگر 8 اینچی لمسی به همراه مسیریاب بهره می‌برد.

معرفی پیکاپ keyton 7

کیتون

پیکاپ کیتون 7 در واقع همان فودی اف 22 یا دایون وی 5 محسوب می‌شود و سازندگان این خودروها آنها را طبق توافقاتی که انجام داده‌اند در بازارهای مختلفی به فروش می‌رسانند. البته طبق شنیده‌ها قرار بود این سه پیکاپ همزمان روانه بازار ایران شوند، اما در حال حاضر زامیاد پروژه عرضه فودی اف 22 را متوقف کرده و از میان آنها فقط دایون V5 با نام کلوت توسط مکث موتور روانه بازار شده است و اکنون به نظر می‌رسد کیتون 7 نیز در آینده نزدیک به بازار ایران راه پیدا خواهد کرد.

کیتون

طبق تصاویر منتشر شده به نظر می‌رسد این پیکاپ چینی از یک موتور پایه 2.4 لیتری بهره می‌برد. همچنین بر اساس همکاری کیتون با برخی از برندهای چینی می‌توان گفت این خودروساز به دو پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی و توربوشارژ دسترسی دارد، اما با وجود این مشخص نیست کیتون 7 با کدام پیشرانه روانه بازار خواهد شد. البته از آنجایی که پیکاپ کلوت مکث موتور از موتور 2.4 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد، ممکن است این پیکاپ چینی نیز برای رقابت بهتر با پیشرانه‌ای مشابه با کلوت روانه بازار شود.

کیتون

پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی این خودرو می‌تواند قدرتی برابر با 136 اسب بخار و گشتاور 200 نیوتن‌متر را به تولید برساند. نسخه توربوشارز نیز قادر به تولید قدرتی برابر با 218 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن‌متر است. به احتمال زیاد پیکاپ کیتون 7 با گیربکس دستی به بازار ایران راه پیدا خواهد کرد.

کیتون

پیکاپ کیتون 7 از امکانات رفاهی و ایمنی متعددی مانند تنظیم برقی صندلی راننده، تایرهای AT، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو، حالت‌های دیفرانسیل 4L، 4H و 2H، تریم چرمی صندلی‌ها و فرمان، تنظیم الکترونیکی تهویه مطبوع، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم کروز کنترل، نمایشگر لمسی همراه با TPMS، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، رینگ آلومینیومی تراش خورده و دو رنگ بهره می‌برد.