بایک X35

خودرو شاسی بلند بایک X35 توسط دیار خودرو در ایران عرضه می‌شود + مشخصات و عکس

بایک X35 به عنوان شاسی بلند جدید دیار خودرو به بازار ایران راه پیدا خواهد کرد. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند جدید چینی آشنا می‌شویم.

خبرها حاکی از آن است که دیار خودرو قصد دارد خودروهای جدیدی را به کمک شرکت جوینت ونچر خود یعنی سانیار موتور پارسیان در سال آینده به بازار عرضه کند. در میان محصولات جدید این خودروساز نام برندهای چینی نظیر بایک، سوئیست و کیتون به چشم می‌خورد. در واقع دیار خودرو قصد دارد اول سری از محصولات جدید خود را از برند بایک چین در قالب یک کراس اوور کوچک به بازار عرضه کند. در همین راستا به تازگی نخستین مدل‌های بایک X35 برای انجام تست‌های فنی وارد ایران شدند که در ادامه با مشخصات آن آشنا خواهیم شد.

مشخصات بایک X35

بایک X35

بایک X35 جزو کراس اوورهای سایز متوسط محسوب می‌شود و ابعاد آن در سطح خودروهای ام وی ام ایکس 22 پرو و چانگان سی اس 35 قرار دارد. با وجود این که در طراحی این خودرو از سایر محصولات برندهای معروف کپی‌برداری شده، اما به طور کلی این خودرو از طراحی زیبا و نسبتا جذابی بهره می‌برد. در واقع طراحان بایک در نمای جلو سبک طراحی خود را به نمایش گذاشتند، اما برای سایر بخش‌ها مانند بخش عقب و کابین از سایر محصولات الهام گرفتند.

بایک X35

بایک X35 به یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 116 اسب بخار و گشتاور 148 نیوتن‌متر را به تولید برساند. با وجود این که چنین پیشرانه‌ای می‌تواند به نیازهای عادی مشتریان پاسخ دهد، اما مالکان نباید از آن انتظار زیادی داشته باشند.

بایک X35

قدرت تولید شده از پیشرانه این خودرو توسط گیربکس 5 سرعت دستی یا 4 سرعت اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. بایک X35 از لحاظ سطح امکانات رفاهی و ایمنی نسبت به ام وی ام ایکس 22 پرو موجود در بازار ایران در سطح بالاتری جای دارد. در واقع این خودرو نسبت به ام وی ام ایکس 22 پرو از گرمکن صندلی راننده، باز و بسته کردن آینه‌های جانبی به صورت تاشو برقی، کلاستر دیجیتالی و سقف پانورامیک بهره می‌برد.

بایک X35

از امکانات رفاهی و ایمنی بایک X35 می‌توان به فرمان برقی، سیستم‌های ترمز ABS، EBD، EBA، دو کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، سنسورهای هشدار دهنده کم و زیاد شدن فشار باد تایرها (TPMS)، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو، دوربین 360 درجه، تهویه مطبوع الکتریکی، سقف پانورامیک، باز و بسته کردن آینه‌های جانبی به صورت تاشو برقی سیستم کروز کنترل، فرمان D-CUT همراه با غربیلک چرمی، تریم چرم و پارچه صندلی‌ها، مولتی مدیا و مانیتور لمسی همراه با دوربین دید عقب و ترمز پارک برقی اشاره کرد.