ویژگی‌ های ویندوز 11

این ویژگی‌ های معرفی نشده ویندوز 11 به طرز شگفت‌انگیزی امیدوارکننده به نظر می‌رسند

گویا مایکروسافت قصد دارد قابلیت های جدیدی را به Windows 11 اضافه کند. این ویژگی‌ های ویندوز 11 جذاب و امیدوار کننده هستند و احتمالا به زودی تحت آپدیتی ارائه خواهند شد.

اخیرا افشاگری با نام کاربری Albacore در توییتر گفته است که مایکروسافت در حال کار روی تعدادی از ویژگی های معرفی نشده ویندوز 11 است. البته خود مایکروسافت به صورت رسمی در مورد این ویژگی‌ها صحبتی به میان نیاورده است؛ اما با توجه به لو رفتن آنها انتظار داریم که به زودی در نسخه‌های عمومی ویندوز 11 در دسترس قرار گیرند.

ویژگی های لو رفته از ویندوز 11

ویژگی‌ های ویندوز 11

قابلیت های جدید ویندوز 11 شامل امکان افزودن استیکر به دسکتاپ، گزینه‌ای برای پنهان کردن تسکبار در هنگام استفاده از دستگاه در حالت تبلت و بخش پایداری در تنظیمات ویندوز می‌شود.

در میان این سه ویژگی، استیکرهای دسکتاپ قطعا جالب‌ترین مورد است. استیکرها قرار است به عنوان بخشی از قسمت شخصی‌سازی ویندوز ارائه شوند و بر خلاف ویجت‌ها، تا زمانی که خودتان به صورت دستی آنها را حذف نکنید، از دسکتاپ محو نخواهند شد. در واقع Albacore اعلام کرده است که استیکرها فقط در هنگام استفاده از اسلاید‌شو در دسکتاپ دیده نمی‌شوند و البته محدودیت‌هایی نیز دارند.

ویژگی‌ های ویندوز 11

ظاهرا برای استفاده از آنها شما تنها محدود به یک مانیتور خواهید بود و در قسمت تنظیمات تصویر زمینه نیز باید گزینه Fill را انتخاب کنید. مایکروسافت در این قابلیت، کاربران سازمانی را نیز در نظر گرفته است و به ادمین‌ها اجازه می‌دهد که آن را به صورت کامل غیرفعال کنند.

عجیب است که مایکروسافت این قابلیت را به تنها یک مانیتور محدود کرده است؛ اما می‌توان امیدوار بود که این محدودیت به این خاطر باشد که این قابلیت همچنان در دست توسعه است و در آینده برداشته خواهد شد. Albacore همچنین در توییت دیگری به دو ویژگی حالت تبلت و بخش پایداری در تنظیمات ویندوز 11 هم اشاره کرده است.

ویژگی اول به خاطر گزینه جدیدی در تنظیمات تسکبار با نام «پنهان کردن خودکار تسکبار در هنگام استفاده از دستگاه به عنوان تبلت» لو رفت. این قابلیت می‌تواند برای کاربران لپ تاپ‌های ۲ در ۱ در مواقعی که می‌خواهند از گجت خود به عنوان تبلت استفاده کنند، مفید باشد. ویندوز 10 از حالت تبلت پشتیبانی میکرد و خوشحالیم که مایکروسافت می‌خواهد این قابلیت را به Windows 11 نیز اضافه کند.

ویژگی‌ های ویندوز 11

البته به گفته وب‌سایت The Verge، پروژه ویندوز 11 (پیش از اینکه ویندوز 11 نامیده شود) گزینه‌‌های زیادی را برای استفاده در حالت تبلت در اختیار کاربر قرار می‌داد؛ اما مشخص نیست چرا مایکروسافت تصمیم گرفت این قابلیت‌ها را در نسخه نهایی ویندوز 11 حذف کند.

در نهایت نوبت به بخش پایداری در تنظیمات ویندوز می‌رسد که پیشنهادهایی را برای مصرف انرژي کمتر به کاربر ارائه می‌کند و به کاربر اطلاع می‌دهد که وقتی عمر دستگاه به پایان رسید، چگونه آن را بازیافت کند. Albacore در مورد قابلیتی به نام Focus Assist (که اکنونن Focus نامیده می‌شود) نیز صحبت کرده است. گویا می‌توان این قابلیت را از طریق Outlook در نسخه جدید ویندوز 11 زمان‌بندی کرد.

هنوز هیچکدام از ویژگی‌ های  لو رفته ویندوز 11 توسط مایکروسافت به صورت رسمی تایید نشده‌اند و ممکن است در نهایت به نسخه پایدار ویندوز راه پیدا نکنند؛ اما امیدواریم که به زودی شاهد انتشار آنها با یک آپدیت جدید باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*