شاسی بلند برقی چری تیگو E

تولید محصولات چری در کارخانه یواز روسیه قطعی شد؛ توافقی که یواز به پوتین مدیون است

به لطف رایزنی‌های پوتین، محصولات چری در کاخانه یواز روسیه تولید خواهد شد. البته این تنها بخشی از مشارکت گسترده بین چری و شرکت مالک یواز است.

به گزارش خبرگزاری TASS، خودروساز چینی چری و «سولرز» (Sollers) به‌عنوان شرکت مالک خودروساز روسی یواز مشغول مذاکره برای تولید خودرو و توسعه فناوری‌های جدید در حوزه حمل و نقل الکتریکی هستند.

سولرز طی بیانیه‌ای در این باره چنین توضیح داده است:

گروه سولرز و چری در حال مذاکره برای مشارکت در مقیاس گسترده در روسیه هستند که نه‌تنها تولید خودرو، بلکه توسعه فناوری‌های جدید در حوزه حمل و نقل الکتریکی را با وعده ماژول‌ها و مواد جدید برای صنعت خودرو در بر می‌گیرد. مولفه‌های مشخص این پروژه مشترک قرار است تا اواسط سال جاری معین بشوند.

شاسی بلند برقی چری آنت

اخیراً رئیس جمهور چین شی جین پینگ و رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین گفت‌وگویی با یکدیگر داشته‌اند. به گفته «دمیتری پسکوف» (Dmitry Peskov)، سرپرست مطبوعاتی ولادیمیر پوتین، مشارکت این دو شرکت برای تولید خودرو در کارخانه یواز یکی از موضوعات مورد بحث آن‌ها بوده است.

چری اواسط سال 2021 اعلام کرده بود که بومی‌سازی خودروهای برقی در روسیه را در نظر دارد و در این راستا با کارخانه‌های مختلف مذاکره می‌کند. مجموعه خودروهای الکتریکی این شرکت در چین هم‌اکنون شامل هفت مدل لیتل آنت (EQ1)، آنت، تیگو E (تیگو 4)، آریزو E (آریزو 5)، تیگو 3xe (تیگو 2)، eQ و eQ2 است. همچنین پیش‌تر از کانسپت‌های EQZ و EQX نیز رونمایی شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*