توزیع اینترنتی گوشت قرمز منجمد

جزئیات توزیع اینترنتی گوشت قرمز منجمد

طی هفته‌های اخیر و پس از عرضه اینترنتی مرغ و برنج، حالا نوبت به توزیع اینترنتی گوشت قرمز منجمد رسیده است. جزئیات را در ادامه بخوانید.

ماجرای توزیع اینترنتی مرغ و برنج از طریق سامانه‌های هوشمند، حالا به گوشت منجمد رسیده است. پیرو همین خبر مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی اعلام کرده که از هفته جدید گوشت منجمد نیز به سبد اقلام هوشمند اضافه می‌شود. ماجرا به برنج و مرغ اینترنتی ختم نمی‌شود، چرا که دولت روغن، شکر و سیب زمینی را نیز به صورت اینترنتی توزیع خواهد کرد.

داستان توزیع اینترنتی گوشت قرمز منجمد چیست؟

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی هفته جاری و در نشستی که به مناسبت دهه فجر برگزار شده بود، به این نکته اشاره کرد که توزیع اینترنتی اقلام ضروری مردم، نقش تنظیم‌گری در بازار را دارد. وی همچنین توضیح داد:

مثلا قیمت سیب زمینی در هفته گذشته تا 20 هزار تومان هم رسید و علت چنین افزایش قیمتی نابودی 60 هزار تن سیب زمینی در سیل اخیر بود.

توزیع اینترنتی گوشت قرمز منجمد

به گفته اسماعیل قادری فر، طی هفته‌های گذشته قیمت سیب زمینی توسط همین سامانه‌های هوشمند توزیعی کاهش یافت و به قیمت 9800 تومان رسید. وی قیمت سیب زمینی را تا پایان هفته در مغازه‌ها زیر 10 هزار تومان و در میادین تره بار زیر 8 هزار تومان اعلام کرد. مدیرعامل سازمان تعاون روستایی در خصوص برنج نیز گفت:

تنش آبی و بحران بی‌آبی باعث شده تا تولیدات برنج نسبت به سال قبل حدود 30 درصد کاهش یابد. همچنین به علت این که نتوانستیم بازارسازی مناسبی در تابستان انجام دهیم، برنج توسط دلالان احتکار شد و کمبود به شدت احساس گردید. یکی از علل افزایش قیمت‌ها همین بود. هم اکنون قیمت برنج شیرودی 42 هزار تومان به ازای هر کیلو است.

قادری فر می‌گوید از هفته آینده و به علت گرانی ناگهانی گوشت، عرضه اینترنتی آن آغاز خواهد شد. البته وی معتقد است که در بازار فعلی هیچ گونه کمبودی وجود ندارد و اگر کسری و نقصانی در این زمینه وجود داشته باشد توسط واردات رفع خواهد شد.

توزیع اینترنتی گوشت قرمز منجمد

البته لیست اقلام ضروری با پیش آمدن عید نوروز و بعد از آن ماه رمضان شامل سیب و پرتقال شب عید و خرمای ماه رمضان خواهد شد. قادری فر در خصوص تنظیم بازار میوه شب عید گفت:

برای عید نوروز مقداری سیب و پرتقال خریداری کرده و در انبارها ذخیره نموده‌ایم. از اواخر هفته آینده میوه‌های خریداری شده راهی مراکز استان می‌شود. از تاریخ 20 اسفند سال جاری نیز تا 15 فروردین توزیع صورت خواهد پذیرفت. این میوه‌ها 30 درصد زیر نرخ بازار توزیع خواهند شد.

زمزمه‌هایی نیز درباره خرمای ماه رمضان شنیده می‌شود که هنوز جزئیاتی از آن در دسترس نیست. اوایلی که مسئله توزیع اینترنتی اقلام ضروری مطرح شد، سایت بازرگام فروشنده انحصاری کالاهای تنظیم بازاری بود که البته با انتقاداتی مواجه شد. هنوز مشخص نیست برای توزیع گوشت، میوه شب عید یا خرمای ماه رمضان از این فروشگاه انحصاری استفاده می‌شود یا دولت از مراکز دیگری استفاده خواهد کرد. البته همچنان خبری از مزایده برای گرفتن امتیاز این فروشگاه‌های اینترنتی نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*