مقایسه نمایشگر گلکسی اس ۲۲ اولترا با آیفون ۱۳ پرو مکس

مقایسه نمایشگر گلکسی اس ۲۲ اولترا با آیفون ۱۳ پرو مکس؛ تفاوت از زمین تا آسمان!

نتایج به دست آمده از مقایسه نمایشگر گلکسی اس ۲۲ اولترا با آیفون ۱۳ پرو مکس نشان دهنده اختلاف فاحشی بین کیفیت تصویر این دو گوشی است!

گلکسی اس ۲۲ اولترا به یکی از بهترین نمایشگرهای به کار رفته روی یک گوشی در تاریخ مجهز شده است. این یک پنل ۶.۸ اینچی Super AMOLED است که نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی را برای پیمایش بسیار روان ارائه می‌کند و برای ذخیره انرژی تا ۱ هرتز کاهش پیدا می‌کند. قابلیت جدید Vision Booster نیز در نمایشگر گلکسی اس ۲۲ اولترا به صورت خودکار می‌تواند نور صفحه را نسبت به نور محیط پیرامون شما تنظیم کند.

اما سامسونگ ادعا می‌کند این نمایشگر می‌تواند اوج روشنایی ۱۷۵۰ نیت و متوسط روشنایی ۱۲۰۰ نیت را ارائه کند. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم این گوشی را به همراه آیفون ۱۳ پرو مکس اپل و گوگل پیکسل ۶ پرو به بیرون ببریم و در دنیای واقعی این ادعا را بررسی کنیم.

مقایسه نمایشگر گلکسی اس ۲۲ اولترا با گوگل پیکسل ۶ پرو

مقایسه نمایشگر گلکسی اس ۲۲ اولترا با گوگل پیکسل ۶ پرو

گوشی گوگل پیکسل ۶ پرو که به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی مجهز است صفحه‌ی روشنی را ارائه می‌کند؛ ولی نمی‌تواند در روشنایی با صفحه نمایش S22 Ultra سامسونگ رقابت کند. همانطور که تا حدودی در تصویر بالا مشخص است، جزئیات مو و لباس بازیگر در نمایشگر گوشی سامسونگ بیشتر دیده می‌شود، در حالی که نمایشگر گوشی پیکسل نمی‌توان به آن دقت باشد.

سپس گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس را در کنار پرچمدار جدید سامسونگ قرار دادیم و متوجه شدیم که اس ۲۲ اولترا می‌تواند تصویر روشن‌تر و درخشان‌تری را به نمایش بگذارد. هرچند حالت نمایشگر را روی Vivid تنظیم کرده بودیم که می‌تواند رنگ‌های اشباع‌شده‌تری را به تصویر بکشد، اما بدون آن هم نمایشگر گوشی سامسونگ عملکرد بهتری دارد. یک حفره کوچک در بالای نمایشگر به جای ناچ و حاشیه‌های باریک‌تر دور صفحه در گوشی سامسونگ هم به ارائه تجربه بصری بهتر کمک کرده است.

سپس هر سه گوشی را در کنار یکدیگر گذاشتیم و همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، نمایشگر گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ (گوشی وسطی) چه از نظر درخشش صفحه و چه کیفیت و وضوح به هیچ عنوان قابل مقایسه با دو گوشی دیگر نیست. در این تصویر از بالا به ترتیب گوگل پیکسل ۶ پرو، گلکسی اس ۲۲ اولترا و آیفون ۱۳ پرو مکس قرار گرفته‌اند.

مقایسه نمایشگر گلکسی اس ۲۲ اولترا با آیفون ۱۳ پرو مکس

مقایسه نمایشگر گلکسی اس ۲۲ اولترا با گوگل پیکسل ۶ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس

در زیر جزئیات به دست آمده در آزمایش‌های ما از این سه گوشی را می‌توانید مشاهده کنید:

گوشیگلکسی اس ۲۲ اولتراآیفون ۱۳ پرو مکسگوگل پیکسل ۶ پرو
اوج روشنایی۱۳۵۹ نیت۱۰۳۸ نیت۸۴۲ نیت
فضای رنگی sRGB۱۳۷.۵ درصد۱۰۹.۳ درصد۱۰۴.۲ درصد
فضای رنگی DCI-P3۹۷.۴ درصد۷۷.۴ درصد۷۳.۸ درصد
دقت رنگ Delta-E (کمتر بهتر)۰.۲۵۰.۲۱۰.۳

در آزمایش‌های دقیق انجام گرفته که نتایج آن را در جدول بالا می‌بینید، گوشی سامسونگ اوج روشنایی ۱۳۵۹ نیت را با محتوای HDR ثبت کرده است، در حالی که دو گوشی آیفون و پیکسل به ترتیب ۱۰۳۸ و ۸۴۲ نیت را به نام خودشان ثبت کرده‌اند.

در پوشش فضای رنگی sRGB و DCI-P3 نیز برتری از آن گوشی اس ۲۲ اولترا بوده است. گوشی سامسونگ ۱۳۷.۵ درصد از فضای رنگی sRGB و ۹۷.۴ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را در حالت طبیعی نمایشگر ارائه می‌کند. این دو مقدار در گوشی آیفون ۱۰۹.۳ و ۷۷.۴ درصد و در گوشی پیکسل نیز ۱۰۴.۲ و ۷۳.۸ درصد بوده است.

اما در مورد دقت رنگ چطور؟ در حالت طبیعی، گلکسی اس ۲۲ اولترا موفق به کسب رتبه ۰.۲۵ Delta-E شده است. در حالی که آیفون ۱۳ پرو مکس امتیاز بهتر ۰.۲۱ را گرفته و امتیاز گوشی پیکسل نیز ۰.۳ بوده است. در این آزمایش هر چه مقدار کمتری به دست آید، در نتیجه دقت رنگ بیشتر است.

جمع‌بندی

در یک گوشی چه چیزی مهم‌تر از نمایشگر آن است؟ صادقانه بخواهیم بگوییم عمر باتری و دوربین‌ها اهمیت بسیار زیادی دارند. اما نمایشگر هم بسیار مهم است. گفتنیست که گوشی سامسونگ در تمام این موارد می‌تواند از رقبای پرآوازه خودش در بازار برتر باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. خود سامسونگ هم انقدر از گوشی هاش تعریف نمیکنه که شماها انقدر دارین از اس ۲۲ تعریف میکنین. خیلی دوست دارم بدونم چرا انقدر درباره اس ۲۲ پست میذارین؟ چون هم هزینه داره هم بسیار وقت میگیره.

    • خدا روزیت رو جای دیگه حواله کنه
      گوشی تازه معرفی شده معمولا همه جای دنیا تیتر اول میشه و درباره ش صحبت میکنن…پس اگه حوصله ی جا به جا کردن استانداردهای جهانی توسط این سوپر لوکس رو نداری،برو و یک ماه دیگه سر بزن

    • به هیچ وجه تفاوت ها آنقدر که میگن نیست در عمل هر وقت پرچمدار سامسونگ را کنار پرچمدار اپل گذاشتیم صد در صد پرچمدار اپل صفحه نمایش بهتری داشته
      و بعد از این آزمایش ها کشک بودن ادعای ۱۷۵۰ نیتی سامسونگ هم مشخص شد