تتر یا دلار

تتر یا دلار ، کدام را بخریم؟

قیمت هر واحد از رمز ارز تتر، برابر با یک دلار است. اگر بین خرید تتر یا دلار مردد مانده‌اید و مزایا و معایب استیبل کوین‌ها را نمی‌دانید، با ما همراه باشید.

اگر از علاقه‌مندان دنیای ارزهای دیجیتال هستید یا در این بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اید، حتما در خصوص استیبل کوین‌هایی مانند تتر اطلاعاتی هر چند اندک دارید. تتر یک نوع رمزارز است که مثل سایر ارزهای دیجیتالی قیمت آن بالا و پایین نمی‌شود و تقریبا قیمت ثابتی دارد. در واقع قیمت تتر اصلا تغییر نمی‌کند و مساوی با یک دلار است.

کدام یک بهتر است؟ تتر یا دلار؟

همان‌طور که گفتیم، تتر مثل سایر آلت کوین‌ها یا حتی بیت کوین نیست و در یک گروه دیگر به نام استیبل کوین‌ها قرار می‌گیرد. (استیبل به معنای ثابت است.) اگر بخشی از دارایی شما را تتر تشکیل می‌دهد باید بدانید که ارزش آن همواره در یک محدوده قیمتی است و دچار ریزش نمی‌شود.

تتر یا دلار

تمامی معامله‌گران بازارهای مالی مختلف به دنبال این هستند تا بتوانند به ثبات در خرید و فروش‌های خود برسند، اما بازار پرنوسان کریپتوها باعث می‌شود این گزاره هیچگاه محقق نشود. در واقع ممکن است یک شب بخوابید و صبح که بیدار شوید یا دارایی‌تان چند برابر شده یا تمام آن از بین رفته باشد.

تتر چه مزیتی نسبت به دلار دارد؟

شاید شما هم مبلغ قابل توجهی دلار دارید و برای این که بتوانید ارزش پول خود را حفظ کنید، دست به نگهداری و پس‌انداز آن زده باشید؛ اما چرا تتر نخریم؟ برای این که بگوییم تتر بخرید یا دلار، چند دلیل برایتان می‌آوریم. همان‌طور که می‌دانید به جای خرید پول‌های کاغذی دلار از صرافی‌ها می‌توانید ارزهای دیجیتالی بخرید.

مزایای حذف فیزیکی دلار باعث شده تا استیبل کوین‌ها حتی در معاملات کلان بین‌المللی نیز جایگاه و ارزش دوچندانی داشته باشند. برای مثال تتر آنقدر رونق یافته که هم اکنون بسیاری از حواله‌های بین‌المللی با استفاده از آن انجام می‌شود. مزایای این رمزارز به شرح زیر است:

امن بودن

این که بخواهید حجم زیادی از اسکناس‌های کاغذی را داخل منزل خود یا حتی گاوصندوق پیشرفته‌تان نگه دارید، کاری خطرناک و ریسک‌پذیر است. مطمئنا شما نیز در خصوص سارقانی که وارد منزلی شده‌اند و طلاها و دلارهای آنها را دزدیده‌اند، شنیده‌اید. ممکن است خطراتی که شما را تهدید می‌کند، صرفا مالی نباشد و جان شما را نیز در معرض خطر قرار دهد.

تتر یا دلار

اما برای این که تتر بخرید، نیازمند این هستید که کیف پول نرم افزاری یا سخت افزاری داشته باشید که البته هر کدام مزایا و معایب خود را دارند، اما در عوض دست سارقان از رسیدن به آنها کوتاه است. برای مثال اگر حجم بالایی از تتر دارید یا قصد خرید آن را دارید، پیشنهاد می‌شود که از کیف پول‌های سخت افزاری استفاده کنید. اگرچه این کیف پول‌ها گران هستند، اما امنیت بالایی دارند.

کاربرد فراوان آن همچون یک ارز عادی

همان‌طور که به آن اشاره کردیم، بخش قابل توجهی از حواله‌های بین‌المللی با تتر انجام می‌شود و این استیبل کوین به عنوان یک ارز پایه دیجیتالی پذیرفته شده است. ممکن است کسی سرمایه تتری زیادی داشته باشد، اما به سایر ارزهای دیجیتال اعتقاد و اطمینانی نداشته باشد که البته کاملا طبیعی است.

خودتان را جای خریدار و فروشنده بگذارید و ببینید آیا دوست دارید کالایی را به قیمت ده میلیون تومان بفروشید، ولی هنگام دریافت پول، به علت افت قیمت، هشت میلیون تومان دریافت کنید؟ مسلما عقل سلیم چنین نوسانی را نمی‌پذیرد و به دنبال مکانی برای سرمایه‌گذاری مطمئن است.

از دیگر مزایایی که خرید تتر نسبت به دلار دارد این است که می‌توانید در چند ثانیه آن را به هر حسابی که بخواهید، انتقال دهید. کارمزد کم و صرفه‌جویی در زمان از دیگر مزایای این ارز دیجیتالی ثابت است. در بازار نوسانی و به شدت ریسکی رمزارزها، تمامی تریدرها به دنبال طنابی هستند که در مواقع سقوط به آن چنگ بیندازند و اندک سرمایه‌شان را نجات دهند. استیبل کوین‌هایی مانند تتر در مواقع سقوط بازار دلگرمی برای این افراد خواهد بود.

تتر یا دلار

شما می‌دانید که ارزش پول ملی ما روز به روز در حال کاهش است و معلوم نیست که در چند سال آینده چه اوضاعی خواهد داشت! خرید هر چیزی می‌تواند ریسک زیادی داشته باشد و به سرمایه و پس انداز شما صدمه وارد کند؛ اما یکی از راهکارهای مقابله با تورم فعلی، خرید و نگهداری تتر است، زیرا قیمت آن هم‌راستا با قیمت دلار است.

آنچه در مورد این رمزارز صدق می‌کند، این نکته است که تتر مزایای سایر ارزهای دیجیتال را دارد، اما معایب آنها را ندارد و همین نکته کافی است که هم برای حرفه‌ای‌های بازار و هم تازه‌کارها، فرصت خریدی مغتنم به شمار بیاید. شما حتی اگر کاملا با این بازار ناآشنا باشید، باز هم می‌توانید تتر بخرید و خیالتان آسوده باشد.

البته این همه تعریف و تمجید از تتر به معنای کامل بودن این ارز دیجیتالی ثابت نیست، چرا که تا به امروز شبکه بلاک چینی و پلتفرم آن مورد حملات سایبری قرار گرفته است. از دیگر معایب آن هم متمرکز بودن آن است، در حالی که سایر ارزهای دیجیتال روی پلتفرم‌های غیر متمرکز راه‌اندازی شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*