MIUI شیائومی

4 ویژگی جالب MIUI شیائومی که ممکن است از آنها بی‌اطلاع باشید

رابط کاربری MIUI شیائومی یکی از بهترین پوسته‌های سفارشی اندروید است که ویژگی‌های مخفی زیادی دارد. در ادامه با ۴ ویژگی مهم آن آشنا شوید.

تمام ویژگی‌های رابط کاربری MIUI شیائومی در رویداد معرفی نسخه‌های جدید این پوسته اندرویدی در معرض دید کاربران قرار نمی‌گیرند. خوشبختانه توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها و برخی از کاربران خاص موفق شده‌اند به این ویژگی‌ها دسترسی پیدا کنند تا ما از هیچ اطلاعاتی بی‌نصیب نمانیم. در این پست به بررسی ۴ ویژگی جالب می یو آی کمپانی شیائومی خواهیم پرداخت که احتمالاً از وجود آن‌ها بی‌خبر هستید.

۴ ویژگی جالب MIUI شیائومی

۱. پنجره‌های شناور

MIUI شیائومی

بعید است طرفداران حرفه‌ای شیائومی متوجه قابلیت پنجره‌های شناور (Floating Windows) در رابط کاربری MIUI نشده باشند؛ اما واقعیت امر اینجاست که اکثریت کاربران با آن آشنا نیستند. این قابلیت در MIUI گنجانده شده و به صورت پیش‌فرض فعال شده است. برای استفاده از آن کافیست وارد منوی آخرین اپلیکیشن‌های اجرا شده بشوید و انگشتتان را روی یکی از اپلیکیشن‌ها نگه دارید. سپس آن را در یک پنجره شناور اجرا کرده یا روی گزینه Floating Windows کلیک کنید.

اگر دستگاه شما پشتیبانی می‌کند، شما می‌توانید از کنترل‌های بدون دکمه تمام صفحه استفاده کنید. برای خارج شدن از این حالت هم وارد اپلیکیشن مورد نظر شوید، صفحه را از پایین به گوشه بالای صفحه بکشید. برای آشنایی کامل استفاده از این قابلیت، می‌توانید وارد صفحه تنظیمات گوشی خود شده و سپس به مسیر Special functions > Floating window بروید.

۲. هویت مجازی

MIUI شیائومی

قابلیت هویت مجازی به کاربر اجازه می‌دهد با ساخت یک شخصیت مجازی به جای یک نام کاربری منحصر به فرد، از اطلاعات شخصی خود در هر اپلیکیشن یا وب‌سایتی محافظت کند. این ویژگی مناسب کسانی است که از نظارت شدن روی فعالیتشان هراس دارند و نگران شناسایی هویت خود در برخی از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها هستند. این قابلیت در واقع همراه MIUI 12 رونمایی شد. شما می‌توانید با رفتن به مسیر Settings > Privacy Protection > Special Permissions > Virtual ID Management روی گوشی خود این قابلیت را فعال کنید.

۳. اسکنر

MIUI شیائومی

آیا می‌دانستید که می‌توانید با گوشی شیائومی تصاویر و اسناد را اسکن کنید و سپس آن‌ها را به زبان دیگری ترجمه کرده یا در دیگر اپلیکیشن‌ها استفاده کنید؟ رابط کاربری MIUI شیائومی دارای یک اپلیکیشن پیش‌فرض است که به شما اجازه می‌دهد بدون نیاز به نصب هرگونه برنامه جانبی این کار را انجام دهید. این برنامه حتی کدهای QR را هم اسکن می‌کند.

۴. پنهان کردن نشان‌گر تمام صفحه

MIUI شیائومی

شاید شما هم بر این باورید که نشان‌گر تمام صفحه در گوشی یک مورد کاملاً غیرضروری است. اگر بله، پس می‌توانید با رفتن به صفحه تنظیمات صفحه هوم و سپس بخش System navigations و فعال کردن حالت Hide Full Screen Indicator، این گزینه را پنهان کنید. برای رفتن به این صفحه تنظیمات شما می‌توانید از صفحه تنظیمات گوشی خود وارد بخش Home Screen شوید.