پلتفرم شاد

وزیر آموزش و پرورش از مدیرعامل و تیم همراه اول بابت توسعه پلتفرم شاد تقدیر کرد

وزیر آموزش و پرورش طی بازدید از مرکز مانیتورینگ بسترهای دیجیتال همراه اول از مدیرعامل و تیم این اپراتور بابت توسعه پلتفرم شاد تقدیر کرد.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش به همراه هیاتی از معاونان و مدیران ارشد این وزارتخانه صبح روز اول اسفند ۱۴۰۰ از مرکز مانیتورینگ بسترهای دیجیتال همراه اول بازدید کردند و با جدیدترین دستاوردهای فنی و پلتفرم‌های دیجیتالی مانند شاد، روبیکا و ذره بین این اپراتور آشنا شدند. همچنین مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول در جریان این بازدید، بسترهای ارتباطی و ظرفیت‌های توسعه پیدا کرده این اپراتور به ویژه در دوران شیوع کرونا را تشریح کرد.

از موضوع‌های کلیدی که مدیرعامل همراه اول در بخش فنی طی این بازدید توضیح دادند می‌توان به دستیابی سرویس جستجوگر شادبین به حدود یک پنجم نرخ پرس‌وجو بر ثانیه جستجوگرهای رایج جهان در آغاز لانچ شدن، تغییر روند رشد مصرف اینترنت کاربران از 50 درصد سالانه به 80 درصد در بازه زمانی شیوع کرونا، رشد ترافیک خروجی دیتاسنترهای اپراتور اول تلفن همراه از 30 به بیش از 690 گیگابیت بر ثانیه در دو سال گذشته، ظرفیت موجود دیتاسنتری همراه اول و پلان توسعه زیرساخت‌های این حوزه اشاره کرد.

اخوان بهابادی در بخش دیگری از گفته‌های خود ساختار نرم‌افزاری و زیرساخت فنی پلتفرم شاد را برای تیم بازدیدکننده وزارت آموزش و پرورش به شکل ویژه تشریح کرد؛ پلتفرمی که در زمان شیوع ویروس کرونا راه‌اندازی شد و توانست از ایجاد کوچک‌ترین وقفه در انجام امور آموزشی جلوگیری کند.

مدیرعامل همراه اول در ادامه گفته‌های خود تاکید کرد پلتفرم شاد موفق شد طی سال قبل از لحاظ ترافیکی از پیام سان واتساپ نیز سبقت بگیرد. در واقع نرخ ترافیکی این پلتفرم بزرگ آموزشی در حال حاضر به روزانه ۱.۵ پتابایت افزایش پیدا کرده است. همچنین نرخ ترافیکی مصرف روزانه پلتفرم دیجیتالی روبیکا نیز ۱.۱ پتابایت است. اخوان بهابادی در ادامه مراسم نمودار ترافیکی پلتفرم‌های معتبر داخلی را تشریح کرد.

تقدیر وزیر آموزش و پروش از همراه اول بابت توسعه پلتفرم شاد

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش طی این بازدید از مدیرعامل و تیم همراه اول تشکر کرد و گفت این اپراتور در زمان تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا جایگزین مناسبی را راه‌اندازی کرد که توانست از ایجاد وقفه امر آموزش جلوگیری کند. وی افزود با وجود این که نظام تعلیم و تربیت و جامعه آماده حضور در فضای مجازی نبود، اما به لطف خدا و اقدامات همراه اول بستری ارائه شد تا بتوان در دوران کرونا امر آموزش را ادامه داد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفته‌های خود با اشاره به این که پلتفرم شاد در دوران پس از کرونا نیز کماکان در قالب یادگیری ترکیبی در کنار سیستم آموزشی فعال خواهد بود گفت پلتفرم شاد قادر است به عنوان یک مکمل و یکی از ابزارها در راستای ارتقای کیفیت یادگیری و یاددهی مورد استفاده قرار بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*