مقایسه سرعت اینترنت ایران

مقایسه سرعت اینترنت ایران با کشورهای همسایه

در این مطلب سرعت اینترنت ایران را با کشورهای همسایه مقایسه خواهیم کرد تا مشخص شود از چه کشورهایی بالاتر و از چه کشورهایی پایین‌تر هستیم.

به تازگی سرعت اینترنت ایران با کشور افغانستان مقایسه شد که این موضوع باعث به وجود آمدن حواشی زیادی شده است؛ چرا که مسؤولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز عنوان کرده‌اند که اینترنت ایران چندان وضعیت خوبی ندارد و به ویژه اینترنت ثابت در حال تجربه وضعیت بحرانی است.

دلیل اصلی این که عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور سرعت اینترنت ایران را با افغانستان مقایسه کرده و گفته ایران از نظر سرعت اینترنت ۱۰۰ پله بالاتر از افغانستان قرار دارد، منتشر شدن خبری بوده که در آن ادعا شد سرعت اینترنت در ایران، هم‌رده با افغانستان شده است.

اگر سرعت اینترنت افغانستان به عنوان یکی از کشورهای همسایه با سرعت اینترنت ایران مقایسه شده، باید ببینیم که سایر کشورهای همسایه نیز از نظر سرعت اینترنت در چه شرایطی قرار دارند. از این رو به سراغ گزارش منتشر شده از سوی وب سایت اسپید تست (Speedtest) در ماه ژانویه میلادی رفته‌ایم.

کشورهایی که سرعت اینترنت موبایل آن‌ها بالاتر از ایران است

کشور امارات با میانگین سرعت دانلود ۱۳۵.۶۲ مگابیت بر ثانیه در بین همسایه‌های ایران و همچنین در جدول جهانی سرعت اینترنت موبایل در رتبه نخست قرار دارد.

سرعت اینترنت ایران

پایین‌تر از امارات، کشور قطر با میانگین سرعت دانلود ۱۰۹.۸۶ مگابیت بر ثانیه قرار دارد، این کشور در جدول جهانی نیز رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

سرعت اینترنت ایران

در رتبه سوم اینترنت موبایل در میان همسایه‌های ایران عربستان با سرعت دانلود ۹۴.۲۵ مگابیت بر ثانیه قرار گرفته است. این کشور در جدول جهانی در جایگاه ششم ایستاده است.

سرعت اینترنت ایران

کویت با میانه سرعت دانلود ۸۱.۳۳ مگابیت بر ثانیه رتبه چهارم اینترنت موبایل در میان همسایه‌های ایران را به خود اختصاص داده است. در جدول جهانی نیز این کشور در جایگاه ۱۰ قرار گرفته است.

سرعت اینترنت ایران

رتبه پنجم اینترنت موبایل در میان همسایه ایران به عمان با سرعت دانلود ۵۰.۳۸ مگابیت بر ثانیه تعلق پیدا کرده است. این کشور در رتبه ۳۲ جهانی ایستاده است.

سرعت اینترنت موبایل

کشور عراق رتبه ششم اینترنت موبایل در میان همسایه‌های ایران و رتبه ۴۷ جهانی را کسب کرده است. میانگین سرعت دانلود این کشور معادل ۳۶.۱۲ مگابیت بر ثانیه است.

سرعت اینترنت ایران

جایگاه هفتم اینترنت موبایل در میان همسایه‌های ایران به ترکیه اختصاص پیدا کرده است. این کشور با میانه سرعت دانلود ۳۲.۲۸ مگابیت بر ثانیه رتبه ۵۸ جهانی را کسب کرده است.

سرعت اینترنت ایران

جایگاه هشتم اینترنت موبایل در میان همسایه‌های ایران به آذربایجان با میانه سرعت دانلود ۳۰.۹۶ مگابیت بر ثانیه تعلق دارد. این کشور در جدول جهانی نیز در جایگاه شصتم قرار دارد.

سرعت اینترنت ایران

کشور ارمنستان در جایگاه نهم اینترنت موبایل در میان همسایه‌های ایران و رتبه ۶۹ جهانی قرار گرفته است. میانه سرعت دانلود در این کشور برابر با ۲۶.۲۳ مگابیت بر ثانیه است.

سرعت اینترنت ایران

پس از ۹ کشور مذکور،‌ ایران با میانگین سرعت دانلود ۲۳.۱۰ مگابیت بر ثانیه قرار گرفته و رتبه ۷۷ جهان را مال خود کرده‌ایم.

سرعت اینترنت ایران

کشورهایی که سرعت اینترنت موبایل آن‌ها کمتر از ایران است

از میان کشورهایی که سرعت اینترنت موبایل آن‌ها کمتر از ایران است، پاکستان با سرعت دانلود ۱۶.۵۶ مگابیت بر ثانیه در رتبه ۱۰۲ جهانی ایستاده است.

سرعت اینترنت ایران

پایین‌تر از این کشور و در رتبه ۱۳۹ جهانی افغانستان قرار گرفته است. متوسط سرعت دانلود در این کشور ۵.۱۰ مگابیت بر ثانیه است.

سرعت اینترنت ایران

ترکمنستان با میانگین سرعت دانلود ۳.۰۹ مگابیت بر ثانیه در رتبه ۱۳۹ از میان ۱۴۹ کشور ایستاده است.

سرعت اینترنت ایران

با توجه به این آمار از سرعت اینترنت موبایل که به گفته مسؤولان در ایران به خوبی توسعه پیدا کرده است،‌ آگاه شدید. اما در حوزه سرعت اینترنت ثابت شرایط کمی متفاوت بوده و رتبه‌هایی که در این تصویر مشاهده می‌شود به این صورت است که امارات،‌ کویت، عربستان، قطر، عمان، ارمنستان، ترکیه،‌ عراق و آذربایجان نسبت به ایران سرعت بالاتری دارند و از آن طرف سرعت اینترنت کشورهای پاکستان، ترکمنستان و افغانستان از ایران کمتر است.

در عین حال،‌ اگرچه وزیر ارتباطات مدعی شده بود که ایران در زمینه سرعت اینترنت ۱۰۰ پله بالاتر از افغانستان قرار دارد، اما با توجه به آمار وب‌سایت اسپیدتست، ایران در زمینه اینترنت موبایل با میانگین سرعت ۲۳.۱۰ مگابیت بر ثانیه در رتبه ۷۷ جهانی و ۶۱ پله بالاتر از افغانستان ایستاده است. در حوزه اینترنت ثابت نیز ایران با متوسط سرعت دانلود ۱۰.۳۹ مگابیت بر ثانیه،‌ رتبه ۱۴۱ جهان را به خود اختصاص داده و از افغانستان ۳۸ پله بالاتر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. در کلانشهر اهواز سرعت دانلود موبایل در بهترین حالت فقط ۳ مگابایت بر ثانیه است و من نمی‌دونم این آماری که آوردین از کجاست. من بارها و بارها سرعت اینترنت رو در زمانها و مناطق مختلف اهواز امتحان کردم و متاسفانه نتیجه بهتر از آنی نیست و ادعای اینکه نت افغانستان از ایران بهتر است فقط نزد مسیولین است و بس

  2. سلام به شما عزیز افغانستانی ببین عزیز شما یک درد داری ما هم یک درد ما ایرانی ها جوری شما میگی هرچی هم چیز خوب داشته باشیم اونقدری مثل کشور امارات اینا نیستیم که بگیم ما وضع توپی تو کشورمان داریم نه برادر نه من ایرانی هستم و تو افغانستانی هر دو یک درد داریم قضیه این موضوع مثال اینه که تو یک ماشین داری ماشین منو میبینی میگی ای کاش ماشین اینو من داشتم باز من ماشین مدل بالاتر از ماشین خودم میبینم میگم ای کاش من همچین ماشینی داشتم برادر اگه منظور رو گرفته باشی هرچی چیز های بیشتر تری به دست بیاری باز بیشتر میشه انتظارت ولی تا موقعی که عدالت همه جای دنیا برپا نشه وضعیت من و شما یکی از یکی دیگه بدتر هست که معنی عدالت هم یعنی همه چی باهم یکسان باشن نه کشوری از کشور دیگه چیز های بهتری داشته باشه انشالله به امید ظهور مهدی (عج)که عدالت رو همه جا برپا میکنه به امید ظهورش خدا نگهدارتان باشد

  3. از پینگ هم بگویید که در این دولت بسیار افت کرده و افتضاحه خصوصا شب ها

  4. ای بابا
    شما ایرانی ها . نمی دونم چی میخواهید . ای کاش جای ما افغانیستانی های بد بخت میبودید . میفهمیدید انترنیت یعنی چی ؟
    ۱بابا ولش کنید . تو هر چیزی یک بهانه میاریند . اینجا افغانیستان میگن ۵ ام بی اصلا ۵ کی بی کار نمی کنه
    ایران خیلی جای باهاله قدر اش رو بدونید . تازه خیلی هم خوشبختین که تو ایران بدنیا آمدین