شارژ گلکسی اس ۲۲ اولترا

شارژ ۴۵ واتی گلکسی اس ۲۲ اولترا تفاوت چشم‌گیری با نسل گذشته ندارد

در حالی که گفته می‌شود گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا – Galaxy S22 Ultra سامسونگ از شارژ ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند، اما ظاهراً این فقط روی کاغذ است!

در نهایت گوشی‌های سری گلکسی S22 سامسونگ با تأخیر نسبت به رقبای چینی، سرعت شارژ بالایی را دریافت کردند. دو عضو بزرگ این خانواده (اس ۲۲ پلاس و اس ۲۲ اولترا) با سرعت ۴۵ واتی شارژ می‌شوند، در حالی که نسخه اصلی (اس ۲۲) مثل نسل قبلی با همان توان ۲۵ واتی شارژ می‌شود.

طی سالیان اخیر صنعت گوشی‌سازی پیشرفت چشمگیری در سرعت شارژ داشته است. شما اکنون می‌توانید گوشی‌های میان‌رده‌ای با سرعت شارژ فوق‌العاده ۶۵ واتی را تهیه کنید و حتی پرچمدارانی از برند شیائومی نیز وجود دارد که با توان ۱۰۰ واتی شارژ می‌شوند. بنابراین شارژ ۴۵ واتی نمی‌تواند خیلی چشمگیر باشد و تنها یک قدم مثبت رو به جلو است. اما ظاهراً همین ۴۵ وات هم فقط برای بازاریابی است!

نتایج شارژ گوشی‌های گلکسی اس ۲۲ اولترا و پلاس

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که سرعت شارژ واقعی گلکسی اس ۲۲ اولتر چقدر است.  تیم Gsmarena دو گوشی مدل اولترا و پلاس سری گلکسی S22 را با سه شارژر مختلف بررسی کرده‌اند؛ شارژر اورجینال ۴۵ واتی سامسونگ، شارژر ۲۵ واتی سامسونگ و همچنین یک شارژر ۶۵ واتی PD متفرقه. دو شارژر اورجینال سامسونگ از فناوری‌های PD و PPS پشتیببانی می‌کنند، در حالی که شارژر متفرقه در این بررسی، فقط فناوری PD را ارائه می‌کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد نسخه پلاس با شارژر ۲۵ وات سامسونگ بعد از ۳۰ دقیقه ۶۲ درصد شارژ می‌شود، در حالی که با شارژر ۴۵ واتی در این مدت ۵۴ درصد شارژ خواهد شد. اما نسخه اولترا چطور؟ این گوشی با شارژر ۲۵ واتی بعد از ۳۰ دقیقه ۶۱ درصد و با شارژر ۴۵ واتی ۶۰ درصد شارژ شده است. طی مدت زمان مشابه، این گوشی با شارژر ۶۵ واتی ۶۵ درصد شارژ شده است.

شارژ گلکسی اس ۲۲ اولترا

شارژ کامل نسخه پلاس با شارژر ۴۵ واتی در عرض ۱ ساعت و ۱ دقیقه انجام شده، در حالی که با شارژر ۲۵ واتی تنها ۱ دقیقه بیشتر طول کشیده است. در حالی که نسخه اولترا با شارژر ۲۵ واتی دقیقاً در عرض ۱ ساعت و ۴ دقیقه به شارژ کامل رسیده و با شارژر ۴۵ واتی، این مدت ۵ دقیقه کاهش پیدا کرده و به ۵۹ دقیقه رسیده است. اما با شارژر ۶۵ واتی، این مدت به ۱ ساعت و ۲ دقیقه افزایش پیدا می‌کند.

اما این به چه معناست؟ ادعای نرخ شارژ ۴۵ واتی اعلام شده توسط سامسونگ گمراه کننده است. زیرا وقتی شما از شارژری با سرعت بالاتر از شارژر ۲۵ واتی سامسونگ استفاده می‌کنید، عملاً هیچ برتری محسوسی را مشاهده نخواهید کرد.

سامسونگ سال ۲۰۱۹ گوشی گلکسی نوت ۱۰ پلاس را با شارژ ۴۵ واتی وارد بازار کرد. اما به یک باره تصمیم گرفت این توان شارژ را از مدل گلکسی نوت ۲۰ اولترا کنار بگذارد. وقتی مجدداً شنیدیم شارژ ۴۵ واتی با گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۲ بازگشته، فکر کردیم که سامسونگ از اشتباهات خودش درس گرفته است. اما اکنون می‌بینیم که این توان شارژ فقط روی کاغذ ۴۵ واتی است.

در اینجا دو نکته مهم وجود دارد. اول اینکه اگر سرعت شارژ برای شما مهم است، گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۲ نمی‌توانند به اندازه دیگر پرچمداران امیدوارکننده باشند. زیرا مثل دو سال گذشته برای شارژ کامل آن‌ها به یک ساعت زمان نیاز خواهید داشت. دومین مورد اینکه اگر هم یکی از دو گوشی S22 Ultra یا +S22 را تهیه کرده‌اید، خرید شارژر ۴۵ واتی ۵۰ دلاری سامسونگ بی‌فایده است. با شارژر ۲۵ واتی ۲۰ دلاری سامسونگ هم می‌تواند همان کارایی را برای شما داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*