طرح صیانت از رایتل

اجرای طرح صیانت از رایتل شروع شد!

پیش از آن که اعضای کمیسیون مشترک نسبت به تصمیم گیری درباره طرح صیانت اقدام کنند، به نظر می‌رسد اجرای طرح صیانت از رایتل شروع شده است.

پس از تمام فراز و نشیب‌های طرح صیانت، ساعاتی پیش این طرح با 18 رأی موافق و تنها یک رأی مخالف تصویب شد. گفتنی است که روز گذشته به تمامی اعضای کمیسیون مشترک پیامی مبنی بر حضور در جلسه‌ای 45 دقیقه‌ای داده شده بود و قرار بود درباره آینده طرح صیانت تصمیم‌گیری شود.

اجرای طرح صیانت از رایتل

جالب اینجاست که پیش از آن که درباره این طرح تصمیمی اتخاذ شود، رایتل طی پیامکی به کاربران خود از اجرای طرح صیانت به طور غیر مستقیم خبر داده بود. در پیام رایتل آمده است:

سرویس اینترنت امن و سالم برای فرزندان ایران زمین، با فعال کردن این سرویس فرزندان شما تنها امکان استفاده از اینترنت بومی (داخلی) را خواهند داشت و دسترسی به اینترنت بین‌الملل مقدور نخواهد بود.

طرح صیانت از رایتل

پیام مذکور این شائبه را ایجاد می‌کند که آیا طرح صیانت پیش از آن که تصویب شود، از رایتل آغاز شده یا خیر؟ در هر حال آنچه از این پیامک بر می‌آید این است که فضای شبکه ارتباطی از اینترنت به اینترانت تغییر پیدا کرده و به زودی روی سایر اپراتورها اعمال خواهد شد. نظر شما در این خصوص چیست؟