کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر؛ از هامر تا بنتلی و تانک + ویدیو

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر، تقریبا عضلانی و شبیه خودش است. در ادامه به معرفی هامرهای مختلف او می‌پردازیم و به سراغ یکی از عجیب‌ترین‌های این مجموعه یعنی تانک آرنولد می‌رویم.

بازیگر معروف سری فیلم‌های ترمیناتور و فرماندار سابق کالیفرنیا، علاقه عجیبی به کلکسیون خودروهای خود دارد. شاید بتوان هامر را خودرو مورد علاقه او دانست. البته با توجه به آمریکایی بودن آرنولد و فیزیک بدن او، این موضوع دور از ذهن نیست. آرنولد ورزش بدنسازی را از سن 15 سالگی آغاز کرد و قبل از رسیدن به 20 سالگی، عنوان لقب آقای بدنساز جهان (Mr. Universe) را یدک می‌کشید. اما طولی نکشید که وارد هالیوود شد و با کنار زدن «ا.جی سیمپسون» (OJ Simpson) توانست نقش ترمیناتور را تصاحب کند. هرچند بعد از مدتی، سری فیلم‌های ترمیناتور به یک کمدی خنده دار تبدیل شد و آرنولد به صورت رسمی از ایفای نقش در این مجموعه استعفا داد و وارد دنیای سیاست شد. او 8 سال به عنوان فرماندار کالیفرنیا خدمت کرد و سرانجام در سال 2011 از سمت خود کنار رفت.

اما قسمتی از زندگی آرنولد که هیچوقت رسانه‌ای نشده، علاقه‌ی شدید او به خودروها است. کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر، دقیقا حس و حال آمریکایی بودن را القا می‌کند.

نگاهی به کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

20- هامر H1 نسخه نظامی

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

با توجه به نقش‌ آفرینی‌های متعدد او در فیلم‌های اکشن نظامی‌، تعجبی ندارد که یک خودرو ارتشی را در کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر پیدا کنید. این نسخه از هامر H1 به سفارش خود او به رنگ سبز زیتونی ارتشی درآمده و آنتن‌های نظامی هم به آن اضافه شده. مردم ساکن جنوب کالیفرنیا، بارها آرنولد را در این خودرو دیده‌اند.

کلکسیون خودروهای آرنولد

در اصل اولین نسل هامر و خودروهای نظامی هاموی، در یک خط تولید به وجود آمدند و این دو خودرو را می‌توان برادرزاده نامید. نسخه نظامی هامر با دو موتور 8 سیلندر توربو شارژ دیزلی 5.7 و 6.6 لیتری به بازار عرضه شد و تعجبی ندارد که آرنولد نسخه پر حجم‌تر پیشرانه را انتخاب کرده. ارتفاع کف این خودرو از سطح زمین به 40 سانتی متر می‌رسد و از شنا کردن در آب‌هایی با عمق بیش از 1 متر هم هیچ ترسی ندارد.

19- مرسدس بنز یونیماگ

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

خودروهای خیابانی کلکسیون آرنولد، شاید کمی متفاوت با استانداردهای معمولی باشند اما این مورد از لیست ما، واقعا تعجب بر انگیز است. ما اغلب اوقات مرسدس بنز یونیماگ را در تیم خودروهای هلال احمر یا راهداری دیده‌ایم ولی آرنولد ترجیح می‌دهد که از سواری آن در خیابان‌های معمولی لذت ببرد. به هر حال یونیماگ اصلا مناسب خیابان‌ها نیست و دردسرهای خاص خود را دارد.

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

این خودرو از سال 1951 در کشورهای ترکیه، آلمان و آرژانتین شروع شد و بیشتر به عنوان خودروهای نظامی یا امداد دیده می‌شود. البته نسخه‌ای که در گاراژ آرنولد است، مستقیما از آلمان آمده اما شاید بزرگ‌ترین این خانواده نباشد. بزرگ‌ترین یونیماگ تولید شده، یک کامیون 6*6 است اما نسخه آرنولد، تقریبا سایز متوسط محسوب می‌شود. اما به علت اینکه گیربکس آن بالاتر از اکسل و لاستیک‌ها قرار می‌گیرد، بیشترین فاصله از سطح زمین را دارد.

18- هامر H2

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

قهرمان 7 دوره از مسابقات مستر المپیا، علاقه زیادی به هامر دارد. این خودرو در برابر هامر H1 و یونیماگ او، بیشتر شبیه به پیکاپ فورد F 150 است. این خودرو اصلا پرشتاب یا کم مصرف نیست ولی آرنولد از آن به عنوان خودرو روزانه استفاده می‌کند. هامر H2 بیش از 3 تن وزن دارد و مصرف سوخت آن در حالت شهری و بزرگراه به ترتیب برابر با 23.5 و 18 لیتر در هر 100 کیلومتر و شتاب 0-100 هامر H2 در حدود 10 ثانیه است.

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

اما استایل و جذبه H2، در کنار فضای کابین نامحدود و قابلیت‌های آفرود بی‌نظیر، تمام این موارد منفی را از ذهن شما پاک می‌کند. هامر H2 با قیمت 70 هزار دلار، یکی از ارزان‌ترین‌های کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر محسوب می‌شود.

17- دوج چلنجر SRT

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

داستان تولد دوج چلنجر SRT در اوایل دهه 70 میلادی شروع می‌شود. دقیقا همان جایی که آرنولد در اوج شکوه خود قرار داشت. اما دهه 80 اصلا روزهای خوش SRT نبود تا اینکه در سال 2008، دوباره به اوج بازگشت.

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

این خودرو از یک پیشرانه 8 سیلندر خورجینی 6.4 لیتری ساخت شرکت Hemi بهره می‌برد که 470 اسب بخار قدرت و 640 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. دوج چلنجر SRT با وزن 1.8 تنی خود می‌تواند در زمان 4.5 ثانیه به شتاب 0-100 دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن هم برابر با 280 کیلومتر بر ساعت است.

16- مرسدس بنز G500 نسخه ساخت Kreisel Electric

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر فقط به ماشین‌های عضلانی آمریکایی ختم نمی‌شود. کمانی Kreisel Electric یک نسخه الکتریکی از مرسدس بنز جی واگن را با نام G500 معرفی کرد و آرنولد اولین مشتری آن‌ها بود. این خودرو الکتریکی از یک موتور برقی 482 اسب بخاری قدرت می‌گیرد که شتاب 0-100 را به زیر 5.6 ثانیه می‌رساند. همچنین شعاع حرکتی G500 برقی در حدود 350 کیلومتر است.

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

همچنین این خودرو از سیستم 4WD هم بهره می‌برد. از همه بهتر، باتری‌های آن به کف خودرو منتقل شده و در مقایسه با جی واگن اصلی، تعادل بسیار بهتری دارد.

15- هامر H1 Slant Black

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

هامرهای آرنولد تمامی ندارد و فقط رنگ و مدل‌ آن‌ها با هم متفاوت خواهد بود. هامر H1 Slant Black شباهت بسیار زیادی به خودروهای هاموی ارتش آمریکا دارد. کافی است به عقب آن نگاه کنید.

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

همچنین درب‌ها و سقف این مدل قابل جدا شدن هستند.

14- بنتلی کانتیننتال GTC

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

اکثر مدل‌ها کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر، برتری محسوسی نسبت به مدل‌های استاندارد خود دارند. بنتلی کانتیننتال GTC آرنولد از نوع Silver است که کیت مکش بزرگ‌تر، فرمان برقی اسپرت حساس به سرعت، کروز کنترل تطبیقی و کیت ترمز فیبر کربن دارد. پیشرانه این خودرو از نوع 12 سیلندر خورجینی تویین توربو شارژ 6 لیتری است که می‌تواند 552 اسب بخار قدرت و 680 نیوتن متر گشتاور تولید کند و شتاب 0-100 آن، 4.8 ثانیه است. قیمت 250 هزار دلاری کانتیننتال GTC، آن را به یکی از گران‌ قیمت‌ترین‌های کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر تبدیل می‌کند.

13- دوج M37 نسخه نظامی

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

این پیکاپ در حقیقت روزهای جنگ را به چشم خود دیده است. پیکاپ دوج M37 در بین سال‌های 1951 تا 1968 به تولید می‌رسید و در جنگ بین دو کره، نقش زیادی را ایفا کرد. نظامیان کره جنوبی از M37 به عنوان آمبولانس، خودرو ترابری ارتش و ماشین آتش نشانی استفاده می‌کردند. تمام این کارها با پیشرانه 75 اسب بخاری دوج ممکن شده بود.

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

اما رانندگی با این پیکاپ حتی برای آرنولد هم دردسر ساز خواهد بود. چرا که گیربکس 4 دنده دستی آن از نوع کلاچ تک صفحه‌ای خشک است و برای این که پیشرانه خاموش نشود، دائما باید بین دنده سنگین و سبک در حال رفت و آمد باشید. همچنین در عملکرد ترمزهای آن هم سوالات زیادی وجود دارد و پیشرانه کاربراتوری هم در حال منسوخ شدن است. به هر حال قوانین کنونی رانندگی کالیفرنیا، اجازه رانندگی با این پیکاپ را به آرنولد نمی‌دهد.

12- هامر H2 هیدروژنی

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

ایالت کالیفرنیا، همیشه به مصرف سوخت استاندارد خودروهای خود معروف بوده اما شاید هامرهای 8 سیلندر آرنولد، کمی این توازن را خراب کرده بودند. پس او تصمیم گرفت که نسخه‌های هیبرید این خودرو را هم خریداری کند. البته هنوز هم بحث‌های زیادی در مورد پاک بودن خودروهای هیدروژنی وجود دارد ولی وقتی پای رسانه به وسط می‌آید، باید موارد زیادی را در نظر نگیرید.

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

این خودرو با نام H2H (هامر H2 هیدروژنی) توسط جنرال موتورز و به طور انحصاری فقط برای آرنولد به تولید رسید. H2 هیدروژنی بخشی از برنامه آگاهی بخشی جنرال موتورز بود که مردم را به خرید خودروهای هیبرید تشویق می‌کرد اما خودروهای هیدروژنی، به سرعت از این برنامه حذف شدند.

11- اکسکالیبور (Excalibur)

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

سلیقه خودرویی آرنولد به خودروهای عضلانی و هامر محدود نمی‌شود. خودرو کلاسیک اکسکالیبور در اصل قرار بود یک کپی زیبا از مرسدس بنز SSK مدل 1928 را به نمایش بگذارد. اما توانست راه خودش را پیدا کند و به یکی از زیباترین خودروهای کلاسیک تبدیل شود.

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

اکسکالیبور مدل 1965 در 3200 نسخه و با پیشرانه 300 اسب بخاری شورولت کوروت 327 به تولید رسید. این قدرت، شتاب 0-100 اکسکالیبور را به زیر 6 ثانیه و حداکثر سرعت آن را به 210 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. با اینکه تفاوت سنی اکسکالیبور و مرسدس SSK به حدود 40 سال می‌رسد، اما مشخصات فنی آن‌ها تفاوت زیادی ندارد. مرسدس SSK از یک پیشرانه 6 سیلندر خطی سوپر شارژ 7 لیتری نیرو می‌گرفت که چیزی بین 200 تا 300 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. در حقیقت فقط 32 عدد از مرسدس بنزهای SSK باقی مانده که بسیاری از آن‌ها در اختیار موزه‌ها هستند. پس خرید این خودرو و نگهداری آن در کلکسیون شخصی، بسیار دور از انتظار است.

10- مرسدس بنز SLS AMG Roadster

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

این خودرو در صدر لیست سوپر اسپرت‌های کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر قرار می‌گیرد. این نسخه برای ادای احترام به 300 SL افسانه‌ای به  تولید رسید و اگر مدل درب‌ها و بدون سقف بودن آن را در نظر نگیریم، الهامات زیادی از 300 SL دارد. هرچند که این نسخه نسبت بیش از 100 کیلوگرم اختلاف وزن با مدل اصلی خود دارد اما پیشرانه 8 سیلندر خورجینی تنفس طبیعی 6.2 لیتری آن با قدرت 563 اسب بخار و 650 نیوتن متر گشتاور، همه چیز را جبران کرده.

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

همچنین گیربکس دو کلاچه و شتاب 0-100 زیر 3.7 ثانیه در کنار حداکثر سرعت 320 کیلومتر بر ساعت، لذت رانندگی عجیبی در اختیار راننده قرار می‌دهد. وزن کلی این خودرو به کمتر از 1.5 تن می‌رسد و عمده وزن آن به موتور حجیم V8 برمی‌گردد.

9- بنتلی کانتیننتال کانورتیبل GT SuperSports

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

بیایید به جذاب‌ترین ویژگی این خودرو اسپرت، نگاهی بیندازیم. پیشرانه 12 سیلندر خورجینی آن می‌تواند با سوخت زیستی (biofuel) و گازوئیل کار کند. علاوه بر آن، این W12 با 621 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور می‌تواند کانتیننتال 2.5 تنی را در کمتر از 3.7 ثانیه به شتاب 0-100 برساند و حداکثر سرعت 330 کیلومتر بر ساعت را در اختیار راننده قرار می‌دهد. شاید باور نکنید ولی شتاب 1.3G این خودرو می‌تواند به سلامت راننده آسیب برساند. همچنین رینگ‌های این نسخه، 10 کیلوگرم سبک‌تر از مدل کوپه هستند.

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

از دیگر بهبودهای این نسخه در مقایسه با جی‌ تی‌‌های معمولی می‌توان به سیستم دیفرانسیل مرکزی تورسن اشاره کرد که قابلیت AWD را هدیه می‌کند. همچنین پکیج آیرودینامیک فعال و کیت ترمز فیبر کربن هم در این  مدل دیده می‌شود. هرچند که مدل SuperSports حدود 110 کیلوگرم سبک‌تر از مدل پایه است اما برای خرید آن باید 300 هزار دلار هزینه کنید.

8- آئودی R8 نسخه کاستوم

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

در دنیای امروزی هالیوود، فقط رابرت داونی جونیور نیست که به آئودی علاقه دارد. این خودرو در سال 2006 رونمایی شد و می‌توان آن را اولین تلاش آئودی برای ساخت سوپر اسپرت‌های موتور وسط دانست. همچنین R8 رقیب سرسختی برای لامبورگینی هوراکان محسوب می‌شود. این خودرو با دو پیشرانه مختلف 8 سیلندر 4.2 لیتری و 10 سیلندر 5.2 لیتری به بازار آمد. البته هر دو موتور را قبلا در آئودی RS4 و هوراکان دیده بودم.

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

نسخه 8 سیلندر با 414 اسب بخار و 450 نیوتن متر گشتاور و نسخه 10 سیلندر با 525 اسب بخار و 530 نیوتن متر گشتاور، از قوی‌ترین پیشرانه‌های آئودی هستند. البته مشخص است که برتری کامل با V10 است. این نسخه می‌تواند شتاب 0-100 را در کمتر 3.9 ثانیه در اختیار راننده قرار دهد و حداکثر سرعت آن برابر با 315 کیلومتر بر ساعت است. علاوه بر آن، سیستم تمام چرخ محرک آئودی کواترو (Quattro) را می‌توانید در هر دو نسخه V8 و V10 مشاهده کنید که در ترکیب با مرکز ثقل پایین این سوپر اسپرت، یک شاهکار هنری را خلق می‌کند.

7- بوگاتی ویرون

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

لقب قوی‌ترین مورد لیست کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر، به بوگاتی ویرون نقره‌ای او می‌رسد. این خودرو با پیشرانه 16 سیلندر خورجینی 8 لیتری خود می‌تواند بیش از 1000 اسب بخار قدرت تولید کند و شتاب 0-100 آن کمتر از 2.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن برابر با 405 کیلومتر بر ساعت است. البته فراموش نکنید که این اعداد، با وزن 2 تنی ویرون همراه است. همچنین نسخه 8 سیلندر خورجینی تویین توربو شارژ هم برای ویرون در دسترس است.

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

همچنین در نظر داشته باشید که این خودرو با ثبت سرعت 430 کیلومتر بر ساعت، به سریع‌ترین خودرو جهان تبدیل شد و نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد. البته شاید قیمت 1.5 میلیون دلاری آن کمی اذیت کننده باشد.

6- پورشه 997 توربو کابریولت

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

شاید پورشه 997 در برابر ویرون، یک خودرو شهری مناسب به حساب بیاید. اما پیشرانه تویین توربو شارژر 6 سیلندر تخت آن با 500 اسب بخار و شتاب 0-100 کمتر از 3.4 ثانیه و حداکثر سرعت 312 کیلومتر بر ساعت، هنوز هم آن در لیست قوی‌ترین‌های کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر قرار می‌دهد.

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

آرنولد این خودرو را همزمان با خرید ویلای لس آنجلس خود تحویل گرفت و هنوز هم آن را در گاراژ خود دارد.

5- تسلا رودستر

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

ایلان ماسک در کنار آرنولد شوارتزنگر

خودروهای الکتریکی می‌توانند گشتاور را در پایین‌ترین دورهای موتور در اختیار بگذارند و نبود گیربکس هم ضعف تاخیر تعویض دنده ار از بین ‌می‌برد. به همین علت است که تسلا مدل X هفت سرنشینه می‌تواند در کمتر از 3 ثانیه به شتاب 0-100 برسد. نسل دوم رودستر هنوز در مراحل تست‌ است و گفته می‌شود که بتواند لقب سریع‌ترین خودرو برقی را تصاحب کند.

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

تسلا Roadster نسل اول، تمام رکوردهای خودروهای الکتریکی را جا به جا کرد. رکوردهایی مثل اولین خودرو برقی با شعاع پیمایش 320 کیلومتر، بالاترین سرعت خودروهای برقی با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت و شتاب 0-100 کمتر از 3.8 ثانیه، از افتخارات این خودرو است. همچنین رودستر اولین خودرو خیابانی بود که توانست از پکیج‌های باتری لیتیومی استفاده کند. علاوه بر آن، رودستر تنها خودرویی است که به خارج از جو زمین سفر کرده.

4- بنتلی آرنیج

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

آرنیج یکی از سدان‌های لوکس خانوادگی بنتلی است که با پیشرانه 8 سیلندر تویین توربو شارژ 6.75 لیتری خود می‌تواند 493 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این خودرو از سال 1998 تا 2009 روی خط تولید بوده و آرنولد یکی از آخرین مدل‌های آن را خریده بود.

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

این مدل علاوه بر ظاهر لاکچری خود، ضد گلوله هم هست و می‌تواند در برابر نارنجک‌های کوچک هم مقاومت کند. البته وزن 2.7 تنی آن هیچ لطمه‌ای به شتاب 0-100 آرنیج وارد نکرده و هنوز هم در حدود 5.3 ثانیه است. ولی برای خرید این نسخه باید 300 هزار دلار پول داشته باشید.

3- کادیلاک الدورادو (Eldorado Biarritz)

 

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

آرنولد مدت زیادی از دوران حرفه‌ای خود را در باشگاه‌های مختلف میامی گذرانده است پس بدون شک باید یکی از خودروهای مخصوص ساحل میامی را هم در کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر ببینیم. البته برخلاف ظاهر زیبا و موتور پر حجم الدورادو، باقی مشخصات فنی آن زیاد دلچسب نیستند. گیربکس 4 سرعته هیدروماتیک آن که امروزه به طور کامل منسوخ شده، با پیشرانه 8 سیلندر خورجینی 6 لیتری کادیلاک، هیچ تناسبی نداشت و زیر وزن 2 تنی آن سر خم می‌کرد. به هر حال این خودرو یادآور روزهای طلایی آرنولد است که در مسابقات مستر المپیا و صحنه هالیوود خوش می‌درخشید. او همچنان الدورادو خود را دارد.

2- موتورسیکلت ایندیان چیف

کلکسیون خودروهای آرنولد

شاید سکانس موتور سواری آرنولد بر روی موتور سیکلت هارلی دیویدسون FLSTF، یکی از زیباترین صحنه‌های سری فیلم‌های ترمیناتور باشد. اما داستان موتورهای نابودگر هالیوود به همین موضوع ختم نمی‌شود و در سری سوم این مجموعه یعنی «Rise of the Machines»، ترمیناتور را با  موتور سیکلت ایندیان چیف دیدیم. لذت سواری این موتورسیکلت به قدری زیاد بود که پس از پایان فیلم برداری، از پارکینگ منزل آرنولد سر در آورد.

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

شاید جالب باشد بدانید که این موتورسیکلت به سلیقه خود آرنولد انتخاب شده بود و در پایان هم به عنوان هدیه به او تقدیم شد.

1- تانک پاتون M47

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر، با تانک جنگی M47 کامل می‌شود. به هر حال شاید شما این تانک را به عنوان یک خودرو قبول نکنید اما آرنولد نظر متفاوتی دارد.

کلکسیون خودروهای آرنولد شوارتزنگر

همچنین آرنولد به وسیله این تانک توانسته در رویدادهای خیریه‌ی زیادی شرکت و بیش از یک میلیون دلار به موسسات خیریه کمک کند. البته او گواهینامه مخصوص رانندگی با تانک هم دارد و شخصا با تانک خود در چند رویداد نمایشی مخصوص، حاضر شده.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. دمش گرم چقدر ماشین داره. بهش میرسه

  2. ایشالا باهاشون تصادف کنه