دلیل کندی اخیر اینترنت

دلیل کندی اخیر اینترنت از زبان معاون رگولاتوری

یکی از سوالات مهم که کاربران می‌پرسند درباره دلیل کندی اخیر اینترنت است. معاون سازمان ارتباطی و فناوری رگولاتوری در این باره پاسخ می‌دهد.

به گفته معاون رگولاتوری ایران، دلیل اصلی کندی اینترنت و کیفیت نامطلوب آن ظرفیت کم اپراتورها در مقایسه با میزان مصرف بالای کاربران است. طی دو سال گذشته که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده، فعالیت‌های کاربران فضای مجازی به شدت افزایش پیدا کرده است.

دلیل کندی اخیر اینترنت چیست؟

البته همزمان با آغاز روزهای قرنطینه عمومی مسئولانی که در رأس وزارت ارتباطات و فناوری بودند اعلام کردند که زیرساخت‌های لازم برای مصرف زیاد کاربران فراهم شده است. با وجود این در حال حاضر مشکلات فراوانی در زمینه کیفیت اینترنت و سرعت آن وجود دارد و بار دیگر کاربران نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند.

دلیل کندی اخیر اینترنت

به گفته معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجید حقی، علت کندی اینترنت کمبود ظرفیت اپراتورها و میزان مصرف بالای کاربران است. در واقع به عبارت ساده‌تر مصرف کاربران افزایش یافته اما در قبال این افزایش، اپراتورها همچنان ظرفیت خود را افزایش نداده‌اند. سازمان تنظیم مقررات رادیویی اعلام کرده:

این که افزایش مصرف روی کیفیت اثر می‌گذارد نشان دهنده این است که منابع مورد نیاز کم است و علت اصلی کیفیت اینترنت عدم توسعه شبکه اپراتورها متناسب با افزایش مصرف کاربران است.

همچنین به گفته مجید حقی، گزارش وضعیت دو اپراتور ایرانسل و همراه اول هم اکنون روی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده که مربوط به حجم دیتای مصرفی و سرعت ارائه خدمات در نسل 3 و 4 است.