ویندوز 12

مایکروسافت توسعه ویندوز 12 را امسال آغاز می‌کند

درحالی که مدت زیادی از عرضه ویندوز 11 نمی‌گذرد، مایکروسافت به‌زودی شروع به توسعه نسخه جدید سیستم عامل خود ویندوز 12 – Windows 12 خواهد کرد.

ویندوز 11 در اکتبر 2021 منتشر شد که تجربه جدیدی را به دنبال می‌آورد ولی همچنان با ویندوز 10 در یک راستا قرار می‌گیرد. حالا به گزارش سایت آلمانی Deskmodder، توسعه ویندوز 12 تا ماه آینده آغاز خواهد شد و تحولی بزرگ را رقم خواهد زد.

این سایت مدعی است که ویندوز 12 تا ماه مارچ (اسفند 1400 تا فروردین 1401) وارد پروسه توسعه می‌شود و مایکروسافت از مدتی قبل به دنبال نیرو جهت تقویت هرچه بیشتر تیم توسعه بوده است. البته توسعه این سیستم عامل سال‌ها زمان می‌برد و نباید انتظار عرضه آن در آینده نزدیک را داشته باشیم.

ویندوز 11

مایکروسافت با ویندوز 11 جلوه‌ای نو به سیستم عامل خود بخشید و تغییراتی نظیر شفافیت صفحه‌ها، دارک مود یکپارچه و… را به ارمغان آورد. به گفته Deskmodder، مایکروسافت از پایه شروع به توسعه ویندوز 12 می‌کند و ساختار ویندوز 10 را که ویندوز 11 هم بر پایه آن توسعه پیدا کرده، کنار می‌گذارد. از این رو، فاصله زیادی تا انتشار یا حتی معرفی رسمی آن خواهیم داشت. گفتنی است بین عرضه ویندوز 10 و ویندوز 11 شش سال فاصله بوده است.

البته در حال حاضر نمی‌توان نسبت به صحت این اطلاعات مطمئن بود. Deskmodder اطلاعات بیشتری را به اشتراک نگذاشته و صرفاً به گفته‌های منبع دیگری با نام SwiftOnSecurity اتکا کرده است. SwiftOnSecurity حتی مدعی شده که برای نصب ویندوز 12 به دو چیپ TPM نیاز خواهد بود که Deskmodder آن را یک شوخی دانسته است.

بدون هیچ شکی مایکروسافت در حال حاضر هم ایده‌های نسخه جدید سیستم عامل خود را در سر می‌پروراند، اما هنوز بسیار زود است که صحبت از توسعه آن به میان بیاید. در هر صورت، احتمالاً ویندوز 12 تا حداقل 2026 به عرضه نخواهد رسید؛ توجه داشته باشید که تنها چند ماه از عرضه ویندوز 11 می‌گذرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*