به این 6 دلیل، بهتر است از مایکروسافت اج در ویندوز 11 استفاده کنید

به این 6 دلیل، بهتر است از مایکروسافت اج در ویندوز 11 استفاده کنید

مایکروسافت اج دیگر آن مرورگر نوپای پرعیب و ایراد نیست و با اعمال تغییرات، بهینه‌سازی‌ها و بهبودهای فراوان، به گزینه‌ای قابل اتکا در میان مرورگرها تبدیل شده است.

مایکروسافت اج حالا به مرورگری همه‌کاره و جذاب تبدیل شده و به‌عنوان نمونه پیش‌فرض و توصیه شده توسط مایکروسافت بر روی ویندوز 11 نصب است. از زمان تغییر به موتور کرومیوم، Edge راهی طولانی را برای موفقیت سپری کرده و به‌روزرسانی‌های اخیر، آن‌را در زمره بهترین مرورگرهای بازار قرار می‌دهد. اج به مرورگری با عملکرد مناسب که می‌تواند اعتماد کاربران را جلب کند، شهرت دارد.

اگر هنوز برای استفاده از مایکروسافت اج در ویندوز 11 متقاعد نشده‌اید، در ادامه از 6 دلیل که می‌توانند نظر شما را به سوی این مرورگر جلب کنند، سخن خواهیم گفت.

1- مایکروسافت اج عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد

به این 6 دلیل، بهتر است از مایکروسافت اج در ویندوز 11 استفاده کنید

اج کاربری روان و بسیار سریعی دارد و با موتور منبع‌باز کرومیوم اجرا می‌شود. به لطف برخی از به‌روزرسانی‌های عملکردی، Edge اکنون یکی از سریع‌ترین مرورگرهایی است که می‌توانید در سیستم خود از آن استفاده و لذت ببرید.

مقایسه کروم با اج ثابت کرده که هر دو مرورگر از عملکرد تقریبا یکسانی بهره می‌برند. در تست عملکرد مرورگر webXPRT 3، مایکروسافت اج امتیاز تحسین‌برانگیز 104 را به‌دست آورد.

2- اج مرورگری سبک است

به این 6 دلیل، بهتر است از مایکروسافت اج در ویندوز 11 استفاده کنید

مرورگرهایی که فضای زیادی از رم را اشغال می‌کنند، می‌توانند بر عملکرد کلی دستگاه اثر منفی بگذارند. به‌خصوص اگر از سیستمی استفاده کنید که حافظه رم محدودی دارد.

مرورگر مایکروسافت نه تنها مانند دیگر نمونه‌ها عملکرد خوب و قابل رقابتی را ارائه داده، بلکه در مقایسه با آنها میزان رم کم‌تری را مصرف می‌کند.

با استفاده از این مرورگر، مقدار زیادی از حافظه رم آزاد خواهد شد که می‌توانید از آن برای بهره‌گیری هم‌زمان از برنامه‌های دیگر یا برگه‌های بیش‌تر استفاده کنید و در عین حال، از عملکرد روان و کاربردی آن در ویندوز 11 منتفع شوید.

3- با استفاده از Edge می‌توانید در پرداخت‌های آنلاین صرفه‌جویی کنید

به این 6 دلیل، بهتر است از مایکروسافت اج در ویندوز 11 استفاده کنید

مرورگر Microsoft Edge به‌طور خودکار کوپن‌ها را در وب‌سایت‌های سازگار اعمال می‌کند، بنباراین برای دریافت بهترین معامله آنلاین نیازی به نصب برنامه و افزونه‌های اختصاصی نیست. همچنین یک ابزار مقایسه قیمت در آن وجود دارد که از این طریق شما را آگاه می‌سازد که کدام فروشگاه آنلاین بهترین قیمت را برای یک محصول خاص ارائه داده است.

اج همچنین به قابلیت ردیابی قیمت مجهز شده که کاربران را از تغییرات قیمت محصولاتی که ممکن است اخیرا مشاهده کرده باشند، مطلع می‌کند. حتی می‌توانید از طریق این ویژگی، به‌سرعت رتبه‌بندی مربوط به مشتریان و بررسی‌های تخصصی محصول را چک کنید تا به‌این وسیله بهترین تصمیم را در خرید خود اعمال کنید.

4- حالت اختصاصی بهینه‌سازی انرژی

به این 6 دلیل، بهتر است از مایکروسافت اج در ویندوز 11 استفاده کنید

مرورگرهای وب می‌توانند تاثیر عمده‌ای در کاهش عمر باتری لپ‌تاپ داشته باشند که در نتیجه باعث کاهش سطح بهره‌وری شما خواهند شد. حالت Efficiency Mode در مایکروسافت اج، با به حداقل رساندن مصرف منابع سیستم، عمر باتری رایانه شخصی شما را افزایش می‌دهد.

شما به‌راحتی می‌توانید این قابلیت را در ویندوز 11 فعال کرده و عملکرد دستگاه خود را به‌طور قابل توجهی بهینه کنید.

5- مدیریت بهتر تب‌ها در Edge

به این 6 دلیل، بهتر است از مایکروسافت اج در ویندوز 11 استفاده کنید

اگر در هنگام استفاده از مرورگر، ترجیح می‌دهید چند تب (برگه) را به‌طور هم‌زمان باز کرده و در میان آن‌ها کاوش کنید؛ مدیریت آنها در اج بسیار آسان و کاربرپسند شده است. به‌طور مشخص مدیریت مناسب تب‌ها به کاهش ازدحام در فضای کاری کمک کرده و بهره‌وری شما را افزایش خواهد داد.

Edge در ویندوز 11 به کاربران این امکان را داده که برگه‌ها در گروه‌های رنگی مرتب کنند، تب‌ها را به‌صورت عمودی روی هم قرار داده و حتی موارد مهم را پین کنند. در اج حتی می‌توان با استفاده از فرمان Alt+Tab، تب‌ها را به‌سرعت تغییر داد. به‌طور خاص، هنگام کار با بسیاری از تب‌ها، می‌توانید از گزینه‌های تب عمودی استفاده کنید تا برگه‌های خود را به صورت سازمان یافته مشاهده و مدیریت کنید.

6- با استفاده از اج، صفحات وب را در مجموعه‌ها ذخیره کنید

به این 6 دلیل، بهتر است از مایکروسافت اج در ویندوز 11 استفاده کنید

اینترنت مملو از برنامه‌ها و افزونه‌های برش وب است که به سازماندهی ما در کند و کاوهای تحت وب کمک می‌کند. مایکروسافت در Edge یک ابزار برش وب داخلی به‌نام Collections (مجموعه‌ها) را ارائه داده که عمل ذخیره صفحات وب را بسیار ساده می‌کند. با استفاده از این ویژگی، می‌توانید تصاویر، متن یا کل صفحات وب را برای استفاده بعدی از طریق Microsoft Edge ذخیره کنید.

مجموعه‌های ایجاد شده شما بین دستگاه‌هایتان همگام‌سازی می‌شوند و باعث سازمان‌دهی و چینش بهتر در فضای کاری شما خواهند شد. حتی می‌توانید گروه‌های متعددی برای ذخیره انواع مختلف محتوا، برحسب نیاز خود ایجاد کنید. مجموعه‌ها همچنین دارای یک ویژگی استناد هستند که فرمت‌هایی نظیر شیکاگو، هاروارد، APA و غیره را ارائه می‌کنند.

در مجموع می‌توان گفت که مایکروسافت با مرورگر اج، در بهبود تجربه کاربری ویندوز 11، تا حد قابل توجهی موفق عمل کرده است. دلایل مختلفی برای استفاده از این مرورگر در آخرین نسخه از اکوسیستم ویندوز وجود دارد که آن‌را به‌عنوان انتخابی سریع، راحت، سبک و کاربری مطرح کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*