ایربگ در خودروهای ایرانی

استفاده از پلاستیک به جای ایربگ در خودروهای ایرانی ، شوخی با جان مردم

به گفته مجتبی یوسفی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در خودروهای ایرانی به جای ایربگ از پلاستیک استفاده شده است!

مجتبی یوسفی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن گلایه از عملکرد خودروسازان داخلی عنوان کرد به دنبال انتقاد مقام معظم رهبری از عملکرد خودروسازان، مجلس به برخی از خط قرمزهای خودروسازان نیز ورود کرده است.

یوسفی در ادامه با اشاره به این که انحصار در هر حوزه‌ای پیامدهای نامطلوبی برای مردم دارد،‌ بیان کرد صنعت خودرو درگیر انحصار شده و خودروسازان مشغول تولید محصولات بی کیفیت و گران هستند که باعث تهدید جان مردم و همچنین نابودی اموال آن‌ها می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این که مجلس در تلاش است تا با واردات محدود خودرو، ممنوعیت واردات خودرو به کشور را پس از مدت‌ها رفع کند،‌ اظهار کرد که مجلس به صورت جدی پیگیر واردات حداقلی خودرو به خصوص خودروهای حمل بار و ناوگان حمل و نقل عمومی است تا بدین واسطه راه برای ورود خودروهای دیگر نیز به کشور باز شود.

خودروهای ایرانی

ایربگ در خودروهای ایرانی شبیه شوخی است

یوسفی با اشاره به این که آمار منتشر شده از میزان تصادفات و مرگ و میرهای مردم در خودروهای ساخت داخل بسیار حیرت‌آور و غم‌انگیز است، عنوان کرد رشد آمار تلفات نشان می‌دهد که اظهارات خودروسازان داخلی مبنی بر باز شدن ایربگ خودروها، شوخی با جان مردم است.

وی افزود خودروسازان داخلی پلاستیک را جایگزین ایربگ کرده‌اند و ادعا می‌کنند که اتومبیل باکیفیت تولید کرده‌ایم. با استفاده از رینگ اسپرت و اسپری رنگ روی سپر و گلگیر ماشینی که تکنولوژی آن مربوط به ۴۰ سال گذشته است،‌ نمی‌توان گفت که ماشین جدید و ایمن تولید کرده‌ایم.

تلاش مجلس برای بهبود کیفیت خودروهای داخلی

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد کارهای این‌چنینی کلاه گذاشتن بر سر مردم و شوخی با جان آن‌ها است. مجلس به صورت جدی به این خط قرمزهای صنعت خودروسازی ورود پیدا کرده است و امید داریم که در نتیجه این پیگیری‌ها، کیفیت خودروهای داخلی بهبود پیدا کند.

وی در انتها خاطرنشان کرد دستگاه قضایی، سازمان بازرسی کل کشور و دادستان کل کشور نیز پیگیری این مسئله را آغاز کرده‌اند تا بدین واسطه کیفیت و قیمت محصولات داخلی بهبود پیدا کند. در ارتباط با این موضوع عزم خوبی در کشور به وجود آمده است و مجلس نیز در تلاش برای اصلاح عملکرد خودروسازان داخلی است.