موتورولا اج پلاس

موتورولا اج پلاس با مشخصات شگفت انگیز و قلم استایلوس معرفی شد

موتورولا امروز از جدیدترین گوشی خود با نام موتورولا اج پلاس رونمایی کرد. این گوشی با مشخصات فوق‌العاده‌اش می‌تواند حتی بزرگانی مانند گلکسی اس 22 را هم به چالش بکشد.

پس از مدتی، موتورولا که یکی از زیرمجموعه‌های لنوو است از یک گوشی به شدت قدرتمند رونمایی کرد. جدیدترین پرچمدار این برند، موتورولا اج پلاس (2022) نام دارد. این مدل در کنار مشخصات حرفه‌ای که دارد، دارای قیمت بسیار مناسبی در مقایسه با رقبایی از وان پلاس، اپل و سامسونگ نیز هست.

گوشی موتورولا اج پلاس حتی می‌تواند گوشی گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ را نیز به چالش بکشد. این مدل با توجه به پشتیبانی از قلم استایلوس (که در ماه‌های آینده روانه بازار می‌شود) و البته قیمتی مناسب، گزینه‌ای خوب برای دوست‌داران یک گوشی قدرتمند با قلم استایلوس باشد. یکی از قاب‌های رسمی این گوشی، جایگاهی ویژه برای استایلوس نیز دارد.

موتورولا اج پلاس

این گوشی با نام‌های مختلفی روانه بازار خواهد شد. نسخه اروپا این گوشی با نام موتورولا اج 30 پرو عرضه می‌شود. البته در زمینه طراحی هم این گوشی یادآور موتورولا اج 20 پرو از سال قبل است و به نوعی نسل جدید این گوشی محسوب می‌شود. پرچمدار جدید موتورولا یکی از قدرتمندترین گوشی‌های حاضر از نظر پردازشی است و به تراشه اسنپدراگون 8 نسل مجهز شده است. این مدل دوربین سه‌گانه‌ای قدرتمند و سیستم شارژ سریع فوق‌العاده‌ای دارد. در حال حاضر گوشی موتورولا اج پلاس با قیمت 999 دلار روانه بازار می‌شود.

طراحی گوشی موتورولا اج پلاس

در زمینه طراحی همان طور که اعلام کردیم، شاهد شباهت زیادی با گوشی اج 20 پرو هستیم که سال گذشته عرضه شد. ابعاد جدیدترین گوشی موتورولا 163 در 75.5 در 8.79 میلی متر است. وزن پرچمدار موتورولا هم 196 گرم است. این گوشی جزو بزرگ‌ترین گوشی‌های بازار نیست اما اگر به دنبال یک گوشی کوچک هستید، احتمالا موتورولا اج پلاس گزینه مناسبی برای شما نباشد.

شاید طراحی این گوشی با توجه به پنل پشتی کمی کهنه به نظر برسد اما به طور کلی، موتورولا Edge پلاس حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. حاشیه‌های نمایشگر هم بسیار باریک به نظر می‌رسند و طبق اطلاعات رسمی منتشر شده، نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی 88.5 درصد است.

موتورولا اج پلاس 2022

پرچمدار جدید موتورولا یکی از ویژگی‌های گوشی‌های پرچم‌دار یعنی حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را ندارد. به جای این آپشن، موتورولا حسگر اثر انگشت را با کلید پاور گوشی ترکیب کرده است. گفته می‌شود یکی از دلایل این کار، کاهش قیمت نهایی پرچمدار جدید موتورولا بوده است.

ماژول دوربین گوشی موتورولا اج پلاس، بیضی شکل است و سه دوربین را در خود جای داده است. لوگوی موتورولا با این که در تصاویر ظاهری تو رفته دارد اما در واقعیت مانند اج 20 پرو، لوگو روی گوشی پرینت شده و خبری از برآمدگی و تو رفتگی نیست.

موتورولا جدیدترین گوشی خود را در دو رنگ سفید و مشکی روانه بازار می‌کند. خوشبختانه این گوشی از گواهی استاندارد IP52 بهره می‌برد. این گواهی گوشی اج پلاس 2022 را به هیچ وجه کاملا ضدآب نمی‌کند اما احتمالا قطرات کوچک آب، تاثیر منفی روی این گوشی نداشته باشند.

موتورولا

Motorola Edge Plus 2022 به دو اسپیکر مجهز است و از صدای استریو پشتیبانی می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های این گوشی، پشتیبانی از دالبی اتموس است. نسخه اروپایی این گوشی از سیم کارت دوم به صورت هیبریدی بهره بهره می‌برد. البته در بسیاری از کشورها، این مدل از تنها یک سیم کارت پشتیبانی می‌کند.

دوربین و نمایشگر گوشی Motorola Edge Plus

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های پرچمدار، نمایشگر آن‌ها استو موتورولا در گوشی اج پلاس 2022، از نمایشگر قدرتمند pOLED 6.7 اینچی استفاده کرده است. رزولوشن نمایشگر فول اچ دی پلاس و نرخ نوسازی 144 هرتز است. نرخ نوسازی این گوشی به صورت خودکار برای مصرف بهینه انرژی بین 60، 90، 120 و 144 هرتز تغییر می‌کند. همچنین امکان انتخاب دستی این مورد نیز وجود خواهند داشت.

دوربین سه‌گانه این گوشی به یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی f/1.8 مجهز شده که از OIS و تکنولوژی کواد پیکسل بهره می‌برد. این تکنولوژی چهار پیکسل را به یک پیکسل بزرگ‌تر تبدیل می‌کند تا داینامیک رنج و عملکرد دوربین در محیط‌های تاریک، قابل قبول باشد.

همچنین دوربین این گوشی از تکنولوژی All-Pixel focus پشتیبانی می‌کند. همان طور که از نام این تکنولوژی مشخص است، دوربین گوشی به لطف آن می‌تواند فوکوس سریع‌تر و دقیق‌تری داشته باشد. این باعث می‌شود جزئیات بیشتری ثبت شوند تصاویر به واقعیت نزدیک‌تر باشند.موتورولا

 

دوربین دوم گوشی موتورولا اج پلاس 2022، 50 مگاپیکسلی و دارای لنز اولترا واید با دیافراگم f/2.2 است. این دوربین هم از کواد پیکسل پشتیبانی می‌کند. این دوربین همچنین توان ثبت تصاویر ماکرو را نیز دارد. دوربین سوم گوشی، یک حسگر عمق دو مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 است که می‌تواند به کیفیت بیشتر تصاویر پرتره کمک کند.

در زمینه ضبط ویدئو هم با توجه به قابلیت‌های دوربین و پردازنده موتورولا ادج پلاس، شاهد ویژگی‌های خوبی هستیم. این گوشی می‌تواند از پس ضبط ویدئوهایی با کیفیت 8K و 24 فریم بر ثانیه بر بیاید. همچنین امکان ضبط ویدئوهای اسلوموشن (960 فریم بر ثانیه) با دوربین این گوشی وجود دارد. دوربین اولترا واید نیز می‌تواند ویدئوهایی 4K و 60 فریم بر ثانیه ضبط کند. با توجه به مجهز بودن این گوشی به سه میکروفون، ضبط صدا نیز با کیفیت خوبی انجام می‌شود.

وظیفه ثبت تصاویر و ویدئوهای سلفی نیز در پرچمدار 2022 موتورولا بر گردن یک دوربین با طراحی حفره است. این دوربین 60 مگاپیکسلی دارای دیافراگم f/2.2 است و از تکنولوژی کواد پیکسل بهره می‌برد.

مشخصات سخت‌افزاری، ویژگی‌های نرم‌افزاری و حافظه پرچمدار موتورولا

این گوشی به قدرتمندترین و جدیدترین تراشه پرچمدار اسنپدراگون مجهز شده است. اسنپدراگون 8 نسل 1، می‌توان تا سال‌ها عملکرد مناسبی در گوشی کاربران داشته باشد و از پس سنگین‌ترین برنامه‌ها به راحتی بر بیاید. حافظه رم موتورولا اج پلاس 2022 با توجه به نسخه 8 یا 12 گیگابایت و از نوع LPDDR5 است. حافظه داخلی هم از نوع UFS 3.1 است و با توجه به نسخه، 128، 256 یا 512 گیگابایت خواهد بود. با توجه به این مشخصات، احتمالا موتورولا ادج پلاس بتواند جزو بهترین گوشی‌های سال از نظر عملکرد باشد؛ البته اگر موتورولا در بهینه‌سازی این مدل عملکرد مناسبی داشته باشد.

استایلوس موتورولا

این گوشی پرچمدار از زمان عرضه، به اندروید 12 مجهز خواهد بود. رابط کاربری این مدل هم آخرین نسخه منتشر شده از My UX موتورولا است. با توجه به بیشتر شده اهمیت پشتیبانی نرم‌افزاری، موتورولا ضمانت کرده این مدل حداقل دو آپدیت بزرگ اندروید و 3 سال پشتیبانی نرم‌افزاری دریافت کند.

قلم استایلوس گوشی موتورولا اج پلاس

یکی از ویژگی‌های کاربری گوشی پرچمدار موتورولا، پشتیبانی از قلم استایلوس هوشمند است. قلم استایلوس جدید این گوشی در ماه‌های آینده و با قیمتی اقتصادی روانه بازار خواهد شد. دقت قلم استایلوس این گوشی به شدت بالا است اما احتمالا نتواند در رقابت با قلم‌های اپل و سامسونگ، پیروز شود. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این قلم، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم است. استایلوس اج پلاس می‌تواند با اتصال به پشت گوشی با استفاده از قاب رسمی مخصوص این قلم، به صورت خودکار شارژ شود.

باتری و شارژ موتورولا ادج پلاس 2022

گوشی‌های سری اج معمولا در زمینه باتری حرفی برای گفتن نداشتند. اما حالا نسل جدید این گوشی‌ها، پیشرفت قابل قبولی در این زمینه داشته است. موتورولا ادج پلاس می‌تواند از پس شارژ سریع با سیم 68 واتی، شارژ بی‌سیم سریع 15 واتی و شارژ معکوس بی‌سیم 5 واتی بر بیاید. خوشبختانه در این گوشی پرچمدار، شارژ هم در جعبه موجود است و نیازی به خریداری جداگانه آن نیست. اگر پک آمریکا این گوشی را خریداری کنید به یک شارژر 30 واتی دسترسی خواهد داشت اما پک اروپا، به یک شارژر 68 مجهز است.

موتورولا اج پلاس

باتری این گوشی شرکت موتورولا دارای ظرفیت 4800 میلی آمپر ساعتی است. طبق اعلام شرکت سازنده، این گوشی می‌تواند با یک بار شارژ کامل، تا دو روز دوام بیاورد.