همراه اول

همراه اول از برگزیدگان نخستین جایزه پایان‌نامه سال مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات تقدیر کرد

همراه اول در اختتامیه بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی کامپیوتر از برگزیدگان نخستین جایزه پایان‌نامه سال مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات تقدیر کرد.

اختتامیه بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی کامپیوتر روز پنجشنبه 5 اسفند ۱۴۰۰ در دانشگاه صنعتی شریف تهران برگزار شد و حمید بهروزی، قائم مقام مدیرعامل اپراتور همراه اول در آن با محوریت تحول دیجیتال در همراه اول به سخنرانی پرداخت و گفت تحول دیجیتال به شکل کلی حداقل دو بخش «تحول در شبکه‌ها و سیستم‌هایی که از دیجیتالی شدن فرآیندهای کسب و کار حمایت می‌کنند» و «تحول در خود این فرآیندهای کسب و کار» را شامل می‌شود.

تقدیر همراه اول از برگزیدگان جایزه پایان‌نامه سال مهندسی کامپیوتر

قائم مقام مدیرعامل همراه اول در ادامه گفته‌های خود به مدل‌های جدید کسب و کار اپراتورها پرداخت و گفت طبق اعلام موسسه مکنزی، تحول دیجیتال اپراتورها باعث پایان معماری بسته در اپراتور سنتی شده است. در واقع در مدل جدید کسب و کار اپراتورها، پلتفرم‌های باز و API های سهل الوصول هم برای حمایت از توسعه خدمات اپراتور و هم توسعه خدمات طرف سوم نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

همراه اول

شرکت‌های مخابراتی نیز در تحول دیجیتال می‌بایست در سبد پورتفولیوی خدمات خود فضایی را برای ارائه خدمات جدید دیجیتال در نظر بگیرند. این امر با ورود به بازارهای جدید عمودی که دارای پتانسیل رشد درآمد بالایی هستند، محقق خواهد شد. بهروزی از فواید تحول دیجیتال برای اپراتورها به تخصص‌گرایی، تقویت فرایند‌ها، عملیات‌ها، چابکی و نوآوری بیشتر، همکاری‌های و هم‌افزایی‌های جدید در اپراتور، ظهور فرصت‌های جدید داده محور و تحول در تجربه مشتری اشاره کرد.

قائم مقام مدیرعامل همراه اول تحول با اعلام این که زیر ساخت و خدمات به عنوان مقاصد اپراتورها در تحول دیجیتال محسوب می‌شوند به محتوای مجمع TeleManagement اشاره کرد و گفت یک اپراتور بر اساس نیازهای جامعه هدف، توانمندی‌ها و استراتژی‌های کلان خود باید به یکی از دو سمت این بخش در تحول گام بردارد.

بهروزی در خصوص اهمیت آینده‌نگاری فناوری‌های نو مانند هوش مصنوعی در تعیین مسیر تحول دیجیتال عنوان کرد طبق گزارش فورس مواردی چون گسترش خودروهای خودران، کمک AI به متاورس، حضور موثر AI در امنیت سایبری، مدل‌سازی زبانی بهتر و گسترده‌تر، نیروی کار فزاینده در حوزه AI به عنوان روندهای مهم هوش مصنوعی در سال 2022 محسوب می‌شوند.

بهروزی در بخش دیگری از گفته‌های خود اپراتور همراه اول را از لحاظ توسعه پلتفرم‌های کاربردی مانند روبیکا، ذره‌بین، شاد و اوانو و همچنین توسعه پلتفرم‌های زیرساختی برای اکوسیستم دیجیتال مانند پلتفرم‌های اینترنت اشیا و هوش مصنوعی به عنوان اپراتور پیشگام در تحول دیجیتال معرفی کرد.

وحید شاه منصوری، رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول هم در این کنفرانس اهداف سه گانه این مرکز شامل بومی‌سازی، نوآوری، و تحقیق و توسعه را شرح داد و از ماموریت‌های آن به راه اندازی آزمایشگاه‌های تخصصی و مرجع، همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی و توسعه همکاری‌های تحقیقات منطقه‌ای و بین المللی، رصد اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات، حمایت از تولیدکنندگان و شرکت‌های فناوری داخلی، پژوهش و انتصاب فناوری‌های نوظهور و لبه فناوری ICT، توسعه پلتفرم‌های سرویس‌های دیجیتال و هوشمندسازی، ایجاد زیست بوم نوآوری همراه اول، بومی سازی تجهیزات و سامانه‌ها، شناسایی و اولویت‌بندی نیازهای فناورانه اشاره کرد.

رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در خصوص طرح‌های پژوهشی و دانشگاهی این مرکز نیز به رویدادهای عملی و پژوهشی، حمایت از نخبگان، نوآوری باز، هسته‌های پژوهشی، طرح پژوهانه همراه اشاره کرد و گفت به کمک این موارد می‌توان به اهدافی چون نقش‌آفرینی در اکوسیستم پژوهشی صنعت، همکاری با دانشگاه، اجرای پروژه‌های کاربردی و پژوهشی، بهره‌مندی از ظرفیت اساتید دانشگاه دست پیدا کرد.

شاه منصوری در ادامه گزارشی از رویداد نخستین جایزه پایان نامه سال مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات را ارائه داد و گفت کمیته علمی حدودا اواسط بهمن ۱۴۰۰ برای نهایی‌سازی لیست داوران با 70 استاد ارتباط برقرار شد که سرانجام 42 استاد از دانشگاه‌های سطح بالای کشور در جلسات ارزیابی حضور پیدا کردند. کلیه مستندات 28 بهمن برای داوران ارسال شد و 3 اسفند نیز رویداد داوری برگزار گردید.

طبق گفته رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول توزیع کیفی درجات رسانه دکتری شرکت‌کنندگان به شرح 75 درصد عالی، 20 درصد بسیار خود و 5 درصد خوب بود که سرانجام مقام‌های اول تا سوم این رویداد به ترتیب به «آسیه خسروانیان» از دانشگاه سمنان، «شهریار ابراهیمی» از دانشگاه صنعتی شریف و «فاطمه دلدار» از دانشگاه تربیت مدرس رسید. نفرات اول تا سوم به ترتیب 20، 15 و 10 میلیون تومان در نخستین گردهمایی تجلیل از رساله‌های دکتری مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات جایزه دریافت کردند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*