مجموعه فیفا

مدیرعامل EA لایسنس FIFA را برای بازی فوتبالی‌شان مضر می‌داند!

اندرو ویلسون، مدیرعامل EA لایسنس FIFA را یک مانع جدی در مسیر پیشرفت و تکامل مجموعه فیفا می‌داند.

تصور اسم سری بازی‌های فوتبالی EA Sport بدون نام FIFA روی کاور آن‌ها کار دشواری است، اما با توجه به صحبت‌های اخیر مدیرعامل EA و شایعات و گمانه‌زنی‌هایی که طی ماه‌های گذشته شنیده‌ایم به‌نظر دوران همکاری فدراسیون بین‌المللی فوتبال با EA به پایان خود نزدیک شده است؛ زیرا اندرو ویلسون کارکرد لایسنس FIFA در سال‌هایی که جام‌جهانی برگزار نمی‌شود را تنها چهار حرف انگلیسی روی جلد بازی‌ها می‌داند!

ویلسون عقیده دارد ارزش مجموعه فوتبالی آن‌ها به اسم و برند FIFA وابسته نیست، بلکه به کیفیت آن‌ها بازمی‌گردد. همچنین EA در سال‌های اخیر تلاش کرده تا به فدراسیون بین‌المللی فوتبال بفهماند آن‌ها برای آینده به چه مواردی نیاز دارند، اما این‌طور که پیداست نتیجه‌ای حاصل نشده است. مدیرعامل EA در بخشی از صحبت‌های خود در این خصوص بیان کرده: «در حال حاضر اکثر مردم بازی‌ها را به صورت دیجیتالی خریداری می‌کنند؛ در نتیجه اسم FIFA روی کاور فیزیکی اهمیتی ندارد. بازیکنان ما خواستار حالت‌های متفاوتی در گیم‌پلی هستند و رقابت‌های پیچیده‌تری نسبت به مسابقه‌ی 11 نفر در مقابل 11 نفر را از ما طلب می‌کنند، اما لایسنس FIFA مانع پاسخگویی به این نیازها و درخواست‌ها شده است؛ زیرا آنها می‌گویند مجوزشان فقط دسته‌های خاصی را پوشش می‌دهد. علاوه‌بر این‌ها مجوز فیفا دست‌وپای ما برای فعالیت در اکوسیستم‌های دیجیتال را هم بسته است.»

اگر کمپانی EA در سال‌های آینده از همکاری با فیفا صرف نظر کند با رقم هنگفت دریافت حق لایسنس FIFA می‌تواند پای برندهای ورزشی محبوبی همچون نایکی را مجموعه فیفا باز کند و مسیرهای تازه‌ای را پیش پای بازی‌های محبوب خود قرار دهد تا از حالت سنتی و تکراری امروزشان فاصله بگیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*