لامبورگینی هوراکان در حال انفجار

تماشا کنید: سوزاندن لامبورگینی هوراکان 200 هزار دلاری برای خلق NFT

عجایب حوزه NFT پایان ندارد. هنرمندی با منفجر کردن یک لامبورگینی هوراکان، یک مجموعه ان اف تی خلق کرده است. در ادامه شاهد جزئیات بیشتر باشید.

حوزه NFT امروزه بسیار داغ و بحث‌برانگیز است و همواره اخبار جالب و حتی عجیبی را از آن می‌شنویم. منفجر کردن یک سوپرکار نیز کار عجیبی است که توجهات زیادی را به خود جلب می‌کند. حالا وقتی یک لامبورگینی هوراکان با قیمت گزاف 200 هزار دلاری برای خلق یک مجموعه ان اف تی به آتش کشیده می‌شود، داستان حتی جالب‌تر خواهد شد.

اخیراً هنرمندی با نام مستعار SHL0MS برای خلق یک مجموعه NFT خاص، یک لامبورگینی هوراکان 2015 را منفجر کرده است. کمیت یا تعداد مواد منفجر به کار رفته مشخص نیست، ولی وی از یک تیم متخصص کمک گرفته است. حالا این سوال به وجود می‌آید که هدف از این کار دقیقاً چه بوده و چه ارتباطی با ان اف تی دارد؟

لامبورگینی هوراکان در حال انفجار

این تیم با دقت هرچه تمام‌تر، این انفجار را طوری ترتیب داده‌اند که حاصل آن قطعاتی با ارزش زیبایی‌شناسانه باشد. هدف این پروژه، ضبط 999 ویدئو از 999 قطعه منتخب است که در آن‌ها، قطعات در حین چرخش به نمایش گذاشته می‌شود. هر ویدئو به یک NFT با کد مخصوص خود تبدیل می‌شود. 111 ان اف تی در اختیار افراد دخیل در پروژه قرار می‌گیرد و 888 عدد باقی‌مانده از 25 فوریه (6 اسفند) به مزایده گذاشته می‌شود. مقصود نهایی نیز اثبات این است که این قطعات ارزش بیشتری نسبت به کل خودرو دارند. لامبورگینی هوراکان 2015 در حال حاضر با قیمت حدود 230 دلار در دسترس است و از هر قطعه NFT باید حداقل 230 دلار حاصل بشود تا هزینه این خودرو جبران شود.

علاوه بر این، هنرمند مذکور اظهار داشته که سعی در اعتراض به خود رمزارزها نداشته، بلکه قصد داشته است تا به‌صورت کلی به «طمع و نگرش کوتاه مدت» در این عرصه انتقاد وارد کند. او همچنین از خریداران تقاضا دارد اهمیت این اثر را درک کنند و صرفاً به انباشت ارزش فکر نکنند. نهایتاً بخش عمده عواید حاصل از این مزایده، در آینده صرف تامین مالی آثار هنری خواهد شد.

در ادامه ویدئوی انفجار لامبورگینی هوراکان مذکور را مشاهده می‌کنید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*