نمایشگاه MWC 2022

روسیه حق حضور در نمایشگاه MWC 2022 را ندارد

طبق گفته‌ی سازمان GSMA به عنوان مرجع برگزارکننده کنگره جهانی موبایل بارسلونا، شرکت‌های روسیه‌ای حق حضور در نمایشگاه MWC 2022 را نخواهند داشت.

کنگره جهانی موبایل (MWC) طی دو سال گذشته به خاطر همه‌گیری کروناویروس به صورت غیرحضوری برگزار شده است. با این حال در سال ۲۰۲۲ و با کاهش حساسیت‌های مسئولان نسبت به این ویروس، خبر خوب این که بزرگ‌ترین کنفرانس جهانی دنیای موبایل، نمایشگاه MWC 2022 قرار است ۲۸ فوریه (۹ اسفند ماه) در بارسلونا اسپانیا به صورت حضوری برگزار شود.

اما اگر رسانه‌ها را دنبال کرده باشید، متوجه مشکل جهانی به وجود آمده از دو روز پیش در اوکراین و حمله نظامی روسیه به این کشور و شکل گرفتن یک جنگ تمام عیار در خاک اوکراین شده‌اید. بسیاری از کشورهای اروپایی با تحریم رهبران روسیه سعی کرده‌اند از آتش این جنگ بکاهند. حتی روسیه اکنون از شرکت در رویدادهای بزرگ جهانی مثل مسابقات آواز یوروویژن و مسابقات جایزه بزرگ فرمول وان گرند پری نیز منع شده است. و حالا نوبت به GSMA به عنوان متولی برگزاری کنگره جهانی موبایل می‌رسد تا روسیه را از حضور در نمایشگاه MWC 2022 منع کند.

بیشتر بخوانید:

درخواست رسمی اوکراین از تیم کوک برای محدود کردن سرویس‌های اپل در روسیه

در این باره، GMSA بیانیه‌ای را در وب‌سایت خودش منتشر کرده که متن آن به شرح زیر است:

GSMA شدیداً حمله‌ی نظامی روسیه به اوکراین را محکوم می‌کند. این وضعیت به سرعت در حال بدتر شدن است و ما درک می‌کنیم که دولت‌های مختلف در حال بررسی اعمال تحریم‌های گسترده‌تری علیه دولت روسیه هستند. با توجه به این وضعیت رخ داده و کشته‌های جنگی، MWC نسبت به این اتفاقات بد اهمیت کمتری خواهد داشت. MWC یک رویداد متحدکننده با چشم اندازی از مسیر اکوسیستم موبایل و پیشرفت و ابزارهایی است که می‌تواند بهبود اتصال مردم، صنعت و رشد جامعه را تضمین کند.

GSMA از تمام تحریم‌های ناشی از این وضعیت پیروی می‌کند. به همین خاطر هیچ غرفه‌ای تحت نظر کشور روسیه در رویداد MWC 2022 وجود نخواهد داشت.

بنابراین GSMA نیز در همبستگی و حمایت از تحریم‌ها علیه روسیه تأکید کرده است که چندین شرکت روسیه‌ای که قصد حضور در کنگره جهانی موبایل امسال را داشتند، در لیست سیاه خود قرار داده است. این سازمان خصوصی هیچ برنامه‌ای برای به تعویق انداختن MWC امسال ندارد؛‌ در عوض قصد دارد از آن به عنوان یک رویداد وحدت آفرین استفاده کند.