لپتاپ لنوو ThinkPad X13s نسل اول

لپتاپ لنوو ThinkPad X13s نسل اول با پردازنده اسنپدراگون 8Cx نسل سوم معرفی شد

لپتاپ لنوو ThinkPad X13s نسل اول از جمله لپ تاپ‌های بیزنسی محسوب می‌شود که برای اولین بار با چیپست اسنپدراگون روانه بازار می‌شود.

لپ تاپ‌های سری تینک‌پد لنوو در دسته محصولات بیزنسی قرار می‌گیرند اما محصول جدید این کمپانی انتظارات را فراتر برده و همچنین برای اولین بار شاهد استفاده از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8Cx نسل 3 در آن‌ها هستیم که در دسامبر سال گذشته میلادی طی مراسم Snapdragon Tech Summit معرفی شده بود.

لنوو به عنوان مالک برند ThinkPad می‌گوید لپ تاپ X13s نسل اول با تمرکز بر انجام کارها حین سفر، توانسته یک دسته جدید در خانواده تینک‌پد‌ها ایجاد کند. این موضوع به لطف قابلیت‌های پردازنده اسنپدراگون 8Cx نسل 3 ممکن شده که در آن یک مودم بسیار پرسرعت تعبیه شده است. به وسیله این مودم امکان دریافت خدمات مخابراتی 5G روی هر دو باند Sub-6GHz و mmWave امکان‌پذیر می‌شود و سرعتی تا حدود 10 گیگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

لپتاپ لنوو ThinkPad X13s نسل اول

البته فناوری mmWave که سرعت 10 گیگابیتی را فراهم می‌کند هنوز در دنیا مرسوم نشده و مناطق کمی تحت پوشش این شبکه هستند اما لپتاپ لنوو ThinkPad X13s نسل اول با کمک پردازنده‌اش از Wi-Fi 6E نیز پشتیبانی می‌کند تا در صورتی که روتر نیز به این فناوری مجهز باشد، امکان استفاده از اینترنت با سرعت بسیار بالا فراهم شود.

در مجموع لنوو اتصال اینترنت بسیار پرسرعت را در دستور کار خود برای تینک‌پد جدید قرار داده تا در هر کجا که کاربر قرار می‌گیرد بتواند با استفاده از سریع‌ترین شبکه با اطرافیانش ارتباط برقرار کند، چه در دفتر کاری، چه در خانه و چه در محیط‌های باز و بیرون از ساختمان.

همانند سایر محصولات اسنپدراگون، این پردازنده نیز روی عمر باتری تمرکز ویژه‌ای داشته و گفته می‌شود لپتاپ لنوو ThinkPad X13s نسل اول با هر بار شارژ می‌تواند تا 28 ساعت روشن بماند. این میزان شارژدهی تقریبا دو برابر پردازنده‌های اینتل و AMD بوده و در  ابتدا ممکن است تصور کنید این ادعا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد؛ اما چیپست اسنپدراگون استفاده شده در لپ تاپ‌های ویندوزی (مانند گلکسی بوک اس – Galaxy Book S از سامسونگ) این ادعا را به معنای واقعی کلمه اثبات کرده است.

دوربین 5 مگاپیکسلی کار گذاشته شده در لپ تاپ برخی از فناوری‌های کوالکام را نیز به ارث برده است. بدین ترتیب هنگام برقرار کردن تماس ویدیویی نویزها از بین خواهند رفت و با ویژگی Auto-framing، همیشه در کادر تصویر قرار خواهید گرفت.

لپتاپ لنوو ThinkPad X13s نسل اول

چینی‌ها برای ساخت لپتاپ لنوو ThinkPad X13s نسل اول با طبیعت نیز مهربان بوده‌اند و 90 درصد از آلومینیوم مورد استفاده در این لپ تاپ از نوع بازیافتی بوده است. همچنین جعبه و بسته‌بندی دستگاه به طور کامل از مواد بازیافت شده تشکیل می‌شود.

کلیات مربوط به تینک پد جدید لنوو جذاب به نظر می‌رسند اما هنوز یک سوال اساسی باقی مانده و آن چگونگی ترکیب چیپست کوالکام با ویندوز برای اجرای ویندوز 11 خواهد بود. برای مثال از آنجایی که فایل‌های با پسوند EXE روی این لپ تاپ قابل اجرا نیستند، آیا این تینک‌پد همچنان برای استفاده از برنامه‌های تجاری مختلف مناسب خواهد بود؟

لپتاپ لنوو ThinkPad X13s از ماه می 2022 با قیمت آغازین 1099 دلار به فروش خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*