سرور مجازی

نه اختصاصی نه اشتراکی؛ فقط خرید سرور مجازی! اما چرا؟

مدتی پیش که داشتیم هزینه‌های لازم برای داشتن یک کسب و کار آنلاین را بررسی می‌کردیم، نکته‌ای که توجهمان را جلب کرد این بود: هزینه سرور و هاست!

اما چرا این مورد بیشتر از بقیه به چشممان آمد؟ علتش این است که شما شاید تا مدتی تصمیم داشته باشید که تبلیغاتی انجام ندهید یا برخی هزینه‌های دیگر برای سایتتان را انجام ندهید، اما اگر هزینه های سرور را نپردازید، سایتی در کار نخواهد بود!

برای کسب و کارهای نه چندان بزرگ یا نوپا، هزینه کردن برای سرور اختصاصی، یک هزینه اضافی و نامعقول است و استفاده کردن از سرور اشتراکی دردسرهای زیادی مانند کاهش سرعت سایت، از دست دادن مشتریان و کاهش رتبه سایت دارد.

پس چاره چیست؟ پیشنهاد ما استفاده از سرور مجازی یا vps است؛ دلایل بسیاری برای این پیشنهادمان داریم که در ادامه خواهیم گفت. مطمئن باشید که پس از مطالعه این مقاله شما هم با ما موافق خواهید بود که نه اختصاصی نه اشتراکی؛ فقط خرید سرور مجازی!

پس همراه ما باشید تا در کنار هم، در مورد این که چرا سرور مجازی گزینه هوشمندانه ای است، گفت و گو کنیم.

سرور مجازی

سرور مجازی چیست؟

بسیاری از افراد با سرور اختصاصی و سرور اشتراکی آشنا هستند، اما شاید سرور مجازی را چندان نمی‌شناسند؛ ما هم تصمیم گرفتیم پیش از آن که برویم سراغ اصل مطلب و بگوییم چرا سرور مجازی بهتر از سرور اختصاصی و اشتراکی است، توضیحی کوتاه در مورد سرور مجازی بدهیم تا بهتر موضوع را درک کنید.

سرور مجازی یا vps که مخفف عبارت virtual private server به معنای یک کامپیوتر مجازی در دیتاسنتر است که ۲۴ ساعت روشن و دارای اینترنت پرسرعت است. این یک تعریف دقیق از سرور مجازی است.

اما تعریف غیر دقیقی هم بگوییم، بد نیست! کمک می کند تا بهتر مفهوم را متوجه شوید. وقتی که یک سرور اختصاصی به کمک تکنولوژی مجازی سازی به چندین سرور تبدیل می‌شود، انگار که مهندس بر روی یک زمین، اقدام به ساخت آپارتمان کرده است!

اما چرا سرور مجازی را به آپارتمان تشبیه می‌کنیم؟ سرور مجازی و آپارتمان هر دو در منابع فیزیکی، مشترک هستند اما در منابع و امکانات مستقل از هم هستند و هیچ یک بر دیگری تاثیرگذار نیست.

بر خلاف هاست اشتراکی که وقتی ترافیک زیادی وارد یک سایت می‌شود، سایت‌های دیگر سرعتشان افت می‌کند، سرورهای مجازی این گونه نیستند و کارکرد هیچ سایت بر دیگری تاثیری ندارد.

سرور مجازی

چرا سرور مجازی بهتر از سرور اختصاصی و سرور اشتراکی است؟

تا این جا که با مفهوم سرور مجازی آشنا شدید؛ بهتر است برویم سراغ اصل مطلب و نتیجه تحقیقاتمان را در مورد سرور مجازی با شما به اشتراک بگذاریم.

  1. امکانات و منابع بیشتر؛ هزینه کمتر

اولین و مهم‌ترین فاکتوری که می‌تواند در انتخاب شما تاثیر بگذارد، فاکتور هزینه است که سرور مجازی هزینه بسیار پایینی نسبت به امکانات و کارایی دارد. شما می‌توانید با خرید سرور مجازی، هزینه‌هایتان را کاهش دهید و بودجه بیشتر را برای رشد و توسعه کسب و کارتان اختصاص دهید.

  1. سرعت سایت بیشتر، سئو بهتر

اگر قرار است ترافیک زیادی وارد سایتتان شود یا قصد توسعه کسب و کارتان را دارید، استفاده از هاست اشتراکی، خیانت به خودتان است!

زمانی که از هاست اشتراکی استفاده می‌کنید، منابع شما محدود است و به محض ورود ترافیک زیاد به سایت شما، سایت شما با اختلال و کندی مواجه می‌شود. یا زمانی که سایتی دیگر ترافیک زیادی داشته باشد، سرعت سایت شما کند خواهد بود.

کندی سایت شما آسیب‌های جبران ناپذیری می‌تواند به کسب و کار شما وارد شود.

شما مشتریان جدید را از دست می‌دهید! کاربران تایم زیادی را در سایت شما صرف نمی‌کنند و خارج می‌شوند. پس چه اتفاقی می‌افتد؟

گوگل به خاطر کمبود سرعت سایت شما و پایین بودن زمان صرف شده کابران در سایت شما، سایت شما را غیر بهینه ارزیابی می‌کند و شما را در نتایج اولیه نشان نمی‌دهد! به همین راحتی شما مشتریانی که از طریق جست و جو می‌توانستند شما را پیدا کنند را از دست می‌دهید!

  1. امنیت سایت شما افزایش پیدا می‌کند!

زمانی که از هاست اشتراکی استفاده می‌کنید، زیاد روی امنیتش حساب باز نکنید! با استفاده از سرور مجازی می‌توانید امنیت و حریم خصوصی بهتری را تجربه کنید.

  1. مدیریت بهتر سرور و منابع و امکانات

شما در هاست اشتراکی به مدیریت سرور دسترسی ندارید و نمی‌توانید هر کاری خواستید بکنید! اما در سرور اختصاصی که تمامی منابع و امکانات متعلق به خود شماست، مدیریت هم در دستان شماست و شما می‌توانید به راحتی هر سیستم عامل و هر اپلیکیشنی دلتان خواست، نصب کنید! درست مانند سرور اختصاصی.

  1. داده‌های شما گم نمی شود

از آن جایی که در سرور اختصاصی شما می‌توانید بکاپ‌های خودتان را مدیریت کنید، دیگر نیاز نیست نگران از دست رفتن داده و اطلاعات خودتان باشید. این موضوع به شما احساس امنیت و آسودگی خاطر می‌دهد تا با خیال راحت به دیگر جنبه‌های کسب و کارتان هم فکر کنید.

نکته مهمی که در خرید سرور مجازی باید در نظر داشته باشید

خرید سرور مجازی آسان است؛ چرا که شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هاستینگ بسیاری وجود دارد.

اما خرید بهترین سرور مجازی است که سخت است و شما باید در زمان خرید به یک نکته بسیار مهم توجه داشته باشید: آن هم پشتیبانی است.

نمی‌توان مشکلات سرورها را به صفر رساند و گاهی کنترل و رفع آن مشکلات از توان ما خارج است و به همین دلیل ما تاکید داریم حتما از شرکتی سرور مجازی خریداری کنید که پشتیبانی خوبی داشته باشد.

در سریع‌ترین زمان پاسخ گوی شما باشند و مشکلات پیش آمده برای سرور مجازی و سایت شما را رفع کنند؛ چرا که هر اندازه اختلالات در سرور مجازی شما به طول بکشد، به همان میزان شما خسارت بیشتری خواهید دید.

پس به پشتیبانی و خدمات ارائه شده دقت و توجه بسیاری داشته باشید.

سخن آخر

در این مقاله در مورد این که چرا انتخاب سرور مجازی هوشمندانه‌تر و عاقلانه‌تر است پرداختیم و 5 دلیل محکم برای اثبات حرفمان آوردیم و مطمئن هستیم که شما هم با ما موافق هستید که خرید سرور مجازی، برای کسب و کارهای نوپا و نه چندان بزرگ، هوشمندانه‌تر است.

اگر با ما مخالف هستید، علتش را در قسمت نظرات با ما مطرح کنید و اگر موافق هستید، دلایل بیشتری را به لیست ما اضافه کنید.

فراموش نکنید که تایم و هزینه بیشتر باید برای توسعه کسب و کارتان استفاده شود؛ نه برای سرور!

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.