مرسدس بنز لیموزین ضد گلوله هیتلر

مرسدس بنز لیموزین ضد گلوله هیتلر به یک کلکسیونر پولدار رسید + عکس

مرسدس بنز لیموزین ضد گلوله هیتلر توسط یک کلکسیون میلیاردر استرالیایی خریداری شد. در ادامه به قیمت، مشخصات فنی و مالک جدید آن نگاهی می‌اندازیم.

کلایو پالمر (Clive Palmer) یک مولتی میلیاردر استرالیایی است که در زمینه استخراج و فرآوری آهن، نیکل و ذغال سنگ فعالیت می‌کند. در نتیجه دارایی او بیش از 2.1 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. هرچند در حال حاضر او در یک قدمی مرگ قرار گرفته اما روزگاری رویایی احیای تایتانیک را در سر می‌پروراند.

به هر حال به نظر می‌رسد که کلایو پالمر از فعالیت صنعتی خسته شده بود و در سال‌های گذشته او را در قامت یک سیاستمدار دیده‌ بودیم. اما طبق اخبار به دست آمده او قصد دارد چشم نوازترین کلکسیون خودروهای ارزشمند تاریخی جهان را جمع آوری و به نوعی یک موزه عمومی را افتتاح کند. موزه‌ی آقای کلایو پالمر قرار است به زودی کار خود را با 600 بسیار تاریخی شروع کند. او در اولین حرکت خود، به خرید یکی از عجیب‌ترین و تاریخی‌ترین محصولات مرسدس بنز اقدام کرده است.

داستان مرسدس بنز لیموزین ضد گلوله هیتلر

مرسدس بنز لیموزین ضد گلوله هیتلر

خودرو تفریحی ضد گلوله آلمانی هیتلر، یک مرسدس بنز 770K Grosser مدل 1939 بسیار نادر است. این خودرو چندین مالک مختلف داشته و آخرین بار پس از حضور در حراج لندن سال 2017، از گاراژ یک مولتی میلیاردر ناشناس روسی سر درآورد.

مرسدس بنز لیموزین ضد گلوله هیتلر

مرسدس بنز لیموزین ضد گلوله هیتلر شاید تنها خودرو جهان باشد که با چنین سابقه‌ای در حراج‌های عمومی ظاهر شده است. هرچند که تمام دنیا هیتلر را به عنوان دیکتاتور و قاتل چندین میلیون انسان بی‌گناه می‌شناسند ولی این موضوع چیزی از ارزش Benz 770K کم نمی‌کند. همچنین آخرین قیمت گذاری رسمی این خودرو نشان می‌دهد که جدا از خاص بودن، بسیار دست نیافتنی هم هست. طبق گزارش‌ها، مرسدس بنز لیموزین ضد گلوله هیتلر آخرین بار با قیمت 7 میلیون دلار به فروش رسیده و به احتمال زیاد تا به امروز، افزایش قیمت بسیار بیشتری را هم تجربه کرده است.

مرسدس بنز لیموزین ضد گلوله هیتلر

این خودرو بیشتر از سه سال به هیتلر خدمت کرد و دیکتاتور آلمانی دفعات زیادی سوار بر آن دیده شده بود. هیتلر در سفرهای خود به فرانسه، یونان و یوگسلاوی این خودرو را همراه خود می‌برد و حتی یک بار از موسولینی دعوت کرد که به همراه خودش با این ماشین عجیب کمی رانندگی کند. همچنین در برلین هم مدت زیادی با این خودرو ضد گلوله رفت و آمد می‌کرد.

مرسدس بنز لیموزین ضد گلوله هیتلر

با توجه به وزن سنگین، لیموزین و ضد گلوله بودن، شرکت مرسدس تصمیم گرفت تا پیشرانه 8 سیلندر 7.7 لیتری سوپر شارژ خود را روی آن سوار کند. این پیشرانه با قدرت 230 اسب بخار می‌توانست حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت و شتاب 0-100 بسیار عجیب 23 ثانیه‌ای را فراهم کند. هرچند که این اعداد در کنار چنین حجمی از پیشرانه کمی خنده‌دار به نظر می‌رسد. اما توجه کنید که درمورد یک خودرو ضد گلوله ساخت سال 1939 صحبت می‌کنیم.

دیگر خودروهای مورد انتظار در کلکسیون خودرو

در چند ماه گذشته شهر لندن به اقامتگاه دائمی این میلیاردر استرالیایی تبدیل شده بود. اما اکنون مشخص شده که خرید رولز رویس ادوارد هشتم (King Edward VIII) پادشاه بریتانیا، هدف او از این سفر بوده است. این خودرو تاریخی که جزو خریدهای ارزان او محسوب می‌شود، بیش از 200 هزار دلار هزینه داشته است. این مولتی میلیارد که وضعیت جسمی خوبی هم ندارد، تمام تلاش خود را می‌کند تا به هدف خود که افتتاح موزه خودروهای ارزشمند است برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*