تبلیغ های خنده دار سایپا

تبلیغ های خنده دار سایپا و ایران خودرو برای تیبا و پیکان وانت را تماشا کنید

تبلیغات خودروسازان داخلی همانند محصولات آنها چنگی به دل نمی‌زنند. در ادامه می‌توانید تبلیغ های خنده دار سایپا و ایران خودرو برای تیبا و پیکان وانت را تماشا کنید.

گروه خودروسازی سایپا در آذر سال ۱۳۸۷ از نخستین خودرو ملی خود با نام تیبا پرده برداشت. سایپا این خودرو را روی پلتفرم پراید توسعه داده و در ساخت آن از قطعات خودروهایی چون پراید، ریو و تندر 90 نیز استفاده کرده بود. البته سایپا برای این خودروی ملی خود در ابتدا نام مینیاتور را در نظر گرفته بود و مدتی بعد آن را به تیبا تغییر داد. مدیران سایپا در آن زمان مدعی شده بودند طراحی تیبا برای آنها ۱۲۰ میلیون دلار هزینه به همراه داشت که البته با استفاده از قطعات و طراحی‌های مشترک توانستند هزینه تمام شده طراحی را کاهش دهند.

تبلیغ های خنده دار سایپا و ایران خودرو

تبلیغات محصولات سایپا طی سال‌های گذشته همواره با انتقاد بسیاری همراه بوده و بارها مورد تمسخر قرار گرفته است. این خودروساز در زمان معرفی تیبا در سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۸ یک تیزر تبلیغاتی مضحک را منتشر کرد که در آن از داستان علی کوچولو برای تشویق مردم به خرید تیبا استفاده شده بود که در ادامه ویدیوی آن را مشاهده می‌کنید:

گروه صنعتی ایران خودرو پس از تولید پیکان در ایران متوجه تقاضای زیاد بازار به یک وانت حمل بار ایرانی شد و تصمیم گرفت وانت پیکاپ را به بازار عرضه کند. این خودرو پس از چند دهه فعالیت، سرانجام در سال ۱۳۹۱ به دلیل عدم برخورداری از ایمنی لازم و عدم تطابق با استانداردها متوقف شد، اما ایران خودرو مدتی بعد آن را با ترمز ضد قفل و تغییرات ظاهری به بازار عرضه کرد. البته سرانجام در سال ۱۳۹۴ تولید آن برای همیشه متوقف شد و این شرکت وانت آریسان را به عنوان جایگزین روانه بازار کرد.

ایران خودرو در زمان معرفی پیکان وانت همانند سایپا از یک ویدیو خنده دار استفاده کرده بود. در این ویدیو پیکاپ وانت در حال کشیدن یک کامیون است؛ ترفند تبلیغاتی که ایران خودرو قصد داشت با آن توانایی‌های این وانت ایرانی را به نمایش بگذارد. در ادامه می‌توانید این ویدیوی تبلیغاتی و البته قدیمی وانت پیکان را مشاهده کنید: