خنده‌دارترین خودروهای سه چرخ

بهترین و خنده‌دارترین خودروهای سه چرخ دنیا

خودروهای سه چرخ در حال حاضر معمولا برای افراد کلکسیونر ساخته می‌شوند و کارایی عمومی ندارند اما داستان این وسایل نقلیه در گذشته به صورت دیگری بود. در ادامه به بعضی از این خودروها و مشخصات فنی آن‌ها نگاهی خواهیم داشت.

قوانین ایمنی و عدم کارایی، باعث شده است که خودروهای سه چرخ از تولیدات انبوه کارخانه‌ها حذف شوند. این خودروها معمولا وزن بسیار کمی دارند و این موضوع در کنار تعادل بسیار پایین آن‌ها، به چپ شدن سه چرخه‌ها منجر می‌شود.

خودرو سه چرخ مورگان ران ابات

این خودروها با پیشرانه‌های بسیار ضعیف به تولید می‌رسیدند و اکنون در بازار جهانی خودرو، هیچ خبری از آن‌ها نیست و فقط در کلکسیون‌ افراد پولدار دیده می‌شوند. به هر حال بعضی از خودروهای سه چرخ تولید شده، ظاهر به شدت بانمکی داشتند و در تاریخ ماندگار شدند.

به یادماندنی‌ترین خودروهای سه چرخ

1- مورگان ران ابات (Runabout) مدل 1910

ران ابات به نوعی پدربزرگ خودروهای سه چرخ محسوب می‌شود. این خودرو از سیستم فرمان تایلر (Tiller steering wheel) و چراغ‌های گازی بهره می‌برد و موتور دو سیلندر آن وظیفه به حرکت در آوردن چرخ‌های جلو را به عهده داشت. مورگان ران ابات یکی از محبوب‌ترین خودروهای کلکسیونرها است و مدل‌های سالم آن به شدت نایاب هستند.

2- برکلی T60 مدل 1959

روح انگلیسی T60 با طراحی ایتالیایی ادغام شده است تا یکی از بهترین سه چرخه‌ها را بوجود بیاورد. طبق قوانین رانندگی دهه 50 میلادی در انگلستان، این مدل از خودروها معمولا به گواهینامه رانندگی نیازی نداشتند اما پیشرانه 328 سی‌سی این خودرو با قدرت 18 اسب بخار، در دسته بندی خودروهای 4 چرخ قرار می‌گرفت و خریداران T60 برای راندن آن باید گواهینامه معمولی را دریافت می‌کردند.

همچنین سقف این خودرو از نوع سافت تاپ (soft top) است و به صورت دستی می‌توانید آن را نصب و جدا کنید.

3- رلیانت رابین (Reliant Robin) مدل 1973

این خودرو در بسیاری از سریال‌های انگلیسی ایفای نقش کرده است و به نوعی یک خرده فرهنگ محسوب می‌شود.

عمر تولید خودروهای سه چرخ به شدت کم است اما رلیانت رابین بیش از 30 سال بر روی خط تولید باقی بماند و با چهره‌های عجیب خود، محبوبیت زیادی کسب کرد و حتی در حال حاضر سری مسابقات مخصوص به خود را هم دارد.

4- کارور وان (Carver One) مدل 2002

معمولا خودروهای سه چرخ را با چهره مدرن نمی‌بینیم اما شرکت آلمانی کارور خودرو سه چرخ 65 اسب بخاری خود را برای علاقه مندان به این سگمنت به تولید رسانده است.

به صورت کلی، اکثر سه چرخه‌هایی که در محور جلو خود از یک چرخ بهره می‌برند، سواری خطرناکی دارند. اما این موضوع به هیچ وجه در مورد کارور وان صدق نمی‌کند و این خودرو می‌تواند تا زاویه 45 درجه به یک سمت کج شود و تعادل خود را حفظ کند.

5- فولکس واگن GX3 مدل 2006

GX3 محصول مشترک فولکس واگن و لوتوس است. در حقیقت پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری آن از آلمان و شاسی آن از انگلیس آمده است.

هرچند که این پروژه در روزهای منتهی به رونمایی اصلی، به طرز عجیبی منحل شد و فقط تست‌های فنی مخصوص پیست آن را شاهد بودیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*