آیفون 13 پرومکس

بررسی دوربین آیفون 13 پرومکس

اگر به عکاسی علاقه دارید و در هر کوچه، خیابان یا کافی شاپی می‌روید، محال است که بدون گرفتن چند تا عکس زیبا آن جا را ترک کنید، و برگ ریزان پاییز و ریزش برف‌های گوله گوله از آسمان حس شما را برای گرفتن یک عکس جذاب تحریک می‌کند، قطعا دوربین گوشی یک ویژگی مهم در انتخاب شماست.

به شما تبریک می‌گویم زیرا می‌دانید که دنبال چه ویژگی مهم در گوشی می‌گردید در نتیجه یک قدم از بقیه جلوتر هستید.  قطعا یکی از برندهای فوق‌العاده برای عکاسی، گوشی های اپل است و البته آیفون 13 پرومکس یکی از بهترین مدل‌ها برای عکاسی است. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی دوربین آیفون 13 پرومکس بپردازیم تا با توجه به ویژگی‌های آن بتوانید بهتر تصمیم‌گیری کنید.

ویژگی های دوربین گوشی 13 پرومکس

دوربین اصلی : 12 مگاپیکسل

دوربین آلتراواید: 12 مگاپیکسل

دوربین تله فوتو : 12 مگاپیکسل

دوربین Wide

 آیفون 13 پرومکس

همانطور که می‌دانید هرچه دیافراگم و سنسور دوربین بزرگ‌تر باشند، نور بیشتری جذب می‌کنند. دوربین واید آیفون 13 پرومکس نیز به یک سنسور 12 مگاپیکسلی مجهز است. دوربین این گوشی سنسور و دیافراگم بزرگ و میدان دید وسیعی دارد و 49% بیشتر از آیفون 12 پرومکس نور را دریافت می‌کند. در نتیجه عکس‌ها و ویدیوهای باکیفیت‌تری ثبت می‌کنند. این ویژگی در شب و روز به خوبی از عهده ثبت عکس‌های فوق‌العاده بر می‌آیند. اما نکته ریزی که در این دوربین به چشم می‌خورد، قابلیت ثبت جزئیات است به رزولوشن بالاتری نیاز دارد. نقطه قوت دوربین واید آیفون 13 پرومکس، قابلیت لرزش گیر است که به جای لنز، سنسور را جابه‌جا می‌کند.

عکاسی در شب با دوربین واید

در بررسی‌های انجام شده ثبت عکاسی در شب با دوربین 13 پرومکس کیفیت فوق‌العاده‌ای داشت. و در هیچ عکسی مشکل نویز و فوکس وجود نداشت. و حتی در تاریک‌ترین نقاط بدون حضور Night mode بهترین عکس‌ها را می‌توانید ثبت کنید.

دوربین Ultra wide

در دوربین التراواید 12 مگاپیکسلی نیز دو تغییر جدید دیده می‌شود. دیافراگم بزرگی دارد و قابلیت اتوفوکوس خودکار نیز به آن اضافه شده است. کیفیت عکس در دوربین التراواید نمره قابل قبولی می‌گیرد و تقریبا می‌توان گفت خوب است. و نکته دیگر در مورد دوربین التراواید این است که لرزش گیر ندارد اما با این حساب به دلیل بزرگ بودن قاب دوربین این مساله به چشم نمی‌آید.

عکس های ماکرو با دوربین آلتراواید

 آیفون 13 پرومکس

آیفون 13 پرومکس لنز مایکرو جداگانه‌ای ندارد با دوربین التراواید می‌توانید عکس و ویدیوی ماکرو بگیرید. وقتی شما به سوژه‌ای نزدیک می‌شوید، دوربین ماکرو فعال شده و می‌توانید عکس‌های ماکروی فوق‌العاده باکیفیتی ثبت کنید. نکته دیگر اینکه دوربین ماکرو این قابلیت را دارد که از یک سوژه یک خیلی نزدیک فیلم برداری کنید.

دوربین التراواید و عکاسی در شب

عکس‌ها با دوربین التراواید در شب نویز دارند و عکاسی با این دوربین قابل مقایسه با دوربین اصلی نیست.  در محیط خیلی تاریک اصلا نمی‌توانید خوب عکاسی کنید این مشکل در دوربین فیلم برداری نیز مشاهده می‌شود.

تغییرات جدید در دوربین تله فوتو

زوم اپتیکال در دوربین تله فوتو بیشتر شده است از 2.5 برابر به 3 برابر تغییر پیدا کرده است. که این تغییرات انعطاف پذیری بیشتری در عکس‌های پرتره اضافه می‌کند. دیافراگم در دوربین تله فوتو کوچکتر شده است در نتیجه نور کمتری جذب می‌کند. به طور کلی عکس‌ها در روز کیفیت خیلی خوبی دارند اما در شب زیاد جالب توجه نیست. و در محیط تاریک نیز اصلا نمی‌توان عکس گرفت.

قابلیت سینمایی در دوربین

در حقیقت این قابلیت همان حالت پرتره است که این بار در ویدیو اضافه شده است. و این از طریق سنسورهای هوشمند به طور خودکار زمان تغییر فوکوس را در یک سوژه تشخیص می‌دهد و به ویدیوها ظاهری شبیه فیلم‌های سینمایی اضافه می‌کند.

قابلیت عکاسی با دوربین سلفی

حالت سلفی سوژه را در فوکوس نگه می‌دارد و پس زمینه را حذف می‌کند. اما عکس‌های سلفی کیفیت نسبتا خوبی ندارد و کاملا نویز در عکس‌ها مشاهده می‌شود. البته می‌توانید عکس‌های سلفی نسبتا خوبی بگیرید اما این کار نیازمند نور کافی در محیط است.

آیا دوربین آیفون 13 پرومکس قابلیت گرفتن عکس های باکیفیت دارد؟

به طور کلی دوربین این گوشی نوردهی و دقت رنگ فوق‌العاده‌ای دارد در نتیجه دوربین عریض عکس‌های فوق‌العاده‌ای در روز و شب ثبت می‌کند به علاوه این که دوربین اولترا واید قابلیت عکس‌های ماکرو را نیز اضافه کرده است اما نقص‌هایی هم در دوربین اولتراواید مشاهده می‌کنید. اگر قصد خرید آیفون 13 پرومکس را دارید، برای این که با قیمت مناسب خرید کنید به فروشگاه اینترنتی لیپک، بزرگترین مرجع لوازم الکترونیکی مراجعه کنید، چون لیپک تخفیف های خوبی دارد و می‌توانید با اطمینان خرید کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*