نوکیا از رقابت در بازار گوشی های پرچم دار کناره گیری کرد!

نوکیا از رقابت در بازار گوشی های پرچمدار کناره گیری کرد!

ظاهراً نوکیا قصد ندارد در بازار گوشی های پرچمدار رقابت کند و تمام تمرکز خودش را روی گوشی‌های میان‌رده و ارزان قیمت گذاشته است.

کمپانی HMD Global که مالکیت برند نوکیا را برعهده دارد، با عرضه گوشی‌هایی در رده‌های مختلف قیمتی، تمرکز اصلی خود را بر مبنای عرضه محصولات اقتصادی و رقابتی پایه‌گذاری کرده است. آدام فرگوسن، رئیس بازاریابی جهانی محصولات HDM در مصاحبه‌ای با Android Authority گفته که ساخت یک گوشی پرچمدار 800 دلاری در حال حاضر برای این کمپانی منطقی نیست.

نوکیا در سال 2019 با عرضه سری PureView، تلاش داشت تا این برند را بار دیگر به روزهایی که بازار کمرافون‌های پرچمدار را در اختیار داشت، بازگرداند. اما متاسفانه این گوشی با استقبال خوبی مواجه نشد و شایعات مربوط به نسل‌های بعدی PureView از تاخیر در ساخت این سری خبر می‌دادند. از زمان عرضه این محصول، نوکیا هیچ پرچم دار دیگری را به بازار عرضه نکرده و ظاهرا قرار هم نیست به این زودی‌ها شاهد نمونه دیگری از این دسته باشیم.

HDM در حال حاضر بر تجارت اصلی خود که حول محور عرضه گوشی های هوشمند سطح پایه و میان‌رده است، تمرکز دارد. این کمپانی قصد دارد تا اعتبار برند نوکیا را به‌عنوان دستگاه‌هایی مجهز به طول عمر بالای باتری، پر دوام و مقرون به صرفه بازیابی کند.

از آنجایی که این شرکت برای اولین سال به سود عملیاتی رسیده، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این استراتژی جدید کارساز بوده است. HDM Global در واقع از سه ماه سوم 2021 سو‌دساز بوده و در سه ماهه چهارم 2021، سودآورترین سه ماهه در تاریخ کوتاه مدت شرکت را تجربه کرده است.

نوکیا از رقابت در بازار گوشی های پرچم دار کناره گیری کرد!

آمار محموله‌های ارسالی گوشی های هوشمند نوکیا در 4 سال اخیر (به میلیون)

HDM هم‌چنین برای رشد خود نیز برنامه‌های خاصی را در نظر دارد و قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی، سلطه گوشی‌های هوشمند شرایطی (طرح پیش‌پرداخت) را در بازار ایالات متحده به خود اختصاص دهد. اقدام دیگر این کمپانی، تقسیم خدمات به یک بخش جداگانه است که بر روی کاربران تجاری متمرکز خواهد بود (مانند رومینگ داده، اینترنت اشیا و مدیریت سیم‌کارت).

با پیشبرد اهداف شرکت از این طریق و با شیوه‌های منطقی و کم‌دردسر، شاید HDM روزی به ساخت یک پرچمدار جدید از برند نوکیا نیز ترغیب شود، اما در حال حاضر این احتمال بسیار بعید به‌نظر می‌رسد.

اما آیا این روش درست است؟ فارغ از پاسخ، درک تصمیم HDM منطقی است. HTC یکی دیگر از نمونه‌های سابقا قدرتمند و نامداری بود که در حال حاضر تقریبا محو شده و با عرضه‌های گاه و بی‌گاه محصولات خود، سیگنال‌هایی از حیات نسبی خود را به بازار می‌فرستد، این شرکت نیز مدت‌ها بوده که پرچمدار جدیدی را معرفی نکرده است. ال‌جی نیز با وجود تلاش‌های فراوان، سال پیش به‌طور کامل از بازار گوشی‌ های هوشمند دست کشید. از سوی دیگر، سونی همچنان در حال ساخت گوشی‌ های عموما پرچمدار است، اما در این مرحله، تمرکز اصلی بیش‌ از آنکه بر تجارت مستقل استوار باشد، به سمت لوازم جانبی دوربین‌های بدون آینه این شرکت معطوف شده است.

تلاش برای رقابت در دسته گوشی های پرچمدار کاری سخت و پرریسک است، به‌ویژه برای شرکت‌های کوچک‌تر که در زمان کمبود قطعه و چیپ، کار دشواری برای تامین اجزای مهم گوشی ها دارند. احتمالا این برآورد کلی منطقی باشد که این دست از شرکت‌ها، در بازارهای سطح پایه و میان‌رده مسیر هموارتری را در پیش خواهند داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*