نوکیا 3650

احیای نوکیا 3650 می‌تواند ماموریت بعدی HMD Global باشد

در سال‌های اخیر، شرکت اچ ام دی گلوبال چندین گوشی کلاسیک Nokia را بازتولید و روانه بازار کرد. شاید به زودی نوکیا 3650 هم به این جمع اضافه شود.

عرضه‌ی پرتعداد گوشی های موبایل توسط نوکیا در ایام قدیم، دست این کمپانی را برای امتحان طراحی‌های مختلف، باز گذاشته بود. برخی از مدل‌ها مانند نوکیا 3310 به علت دوام بالا، محبوبیت جهانی پیدا کردند. برخی دیگر مانند نوکیا 8110 با طراحی سمبلیک خود ماندگار شدند. اما پربیراه نیست اگر بگوییم نوکیا 3650 مورد بی‌مهری قرار گرفت؛ گوشی خاصی که می‌تواند در مسیر احیا قرار داشته باشد.

هنگام عرضه در سال 2003، این گوشی به یک اندازه محبوب و منفور بود. نوکیا 3650 به جای صفحه کلید سنتی T9، دکمه‌هایی با چیدمان دایره‌ای داشت. با همین طراحی متفاوت، بسیار جلب توجه می‌کرد؛ اما این تغییر، مورد پسند همه کاربران واقع نشد.

نوکیا 3650

انصافا نیز تایپ کردن با آن مشکل بود و یافتن بی‌دردسر حروف، به مدتی تمرین نیاز داشت. در واقع، کاربران می‌بایست ترک عادت می‌کردند و الگوی تازه‌ای را برای تایپ می‌آموختند.

باید دید آیا واقعا نوکیا 3650 جایی در پروژه‌های احیای کمپانی دارد یا خیر؟ ناگفته نماند تلاش HMD تاکنون این بوده است که گوشی های بازتولید شده‌ی نوکیا علاوه بر نوستالژیک بودن، کارایی هم داشته باشند؛ پس شاید مدل جدید 3650 نیز دست‌خوش تغییراتی شود.

البته شرکت فنلاندی انتخاب‌های دیگری هم برای بازتولید دارد. مثلا بعضی از مدل‌های قدیمی که با داشتن صفحه لمسی و کنترل گیمینگ، جلوتر از زمان خود بودند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*