عمر باتری گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ

نتایج بررسی عمر باتری گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ + مقایسه با رقبا

در این پست به بررسی عمر باتری گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ – Samsung Galaxy S22 Ultra و مقایسه با رقبایی مثل آیفون ۱۳ پرو مکس می‌پردازیم.

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا در بین پرچمداران موجود در بازار با یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی صاحب یکی از بزرگ‌ترین باتری‌ها است. یک باتری با همین اندازه در نسل قبلی این گوشی، اس ۲۱ اولترا نیز به کار رفته بود. اما با توجه به یک نمایشگر پویاتر و تراشه‌ی کارآمدتر، ما امیدواریم که گوشی S22 Ultra نسبت به نسل قبلی خودش عمر باتری بیشتری داشته باشد.

بررسی‌های ما نشان می‌دهد که اینطور نیست. اما عمر باتری گلکسی اس ۲۲ اولترا خیلی هم بد نیست. نمایشگر این گوشی از نرخ رفرش انطباق‌پذیر ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کند که می‌تواند تا ۱ هرتز نیز کاهش پیدا کند. ما تصور می‌کردیم این به معنای کند شدن سرعت نمایشگر شود، اما سامسونگ به خوبی توانسته این فناوری را در نمایشگر گوشی جدیدش بگنجاند تا کاربر تجربه‌ای یکپارچه و روان را در اختیار داشته باشد.

ما گلکسی اس ۲۲ اولترا به همراه چندین پرچمدار دیگر را بررسی کرده‌ایم تا ببینیم عمر باتری آن‌ها چگونه است. در این بررسی ما روشنایی نمایشگر را روی ۱۵۰ نیت قرار دادیم و به وبگردی بدون توقف با استفاده از اینترنت 5G پرداختیم. در جدول زیر می‌توانید نتایج این آزمایش را مشاهده کنید.

مدلعمر باتری
با نمایشگر انطباق‌پذیر (ساعت)
عمر باتری
با نمایشگر ۶۰ هرتزی (ساعت)
سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا۱۰:۰۲۱۰:۱۱
سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس۹:۳۱۱۰:۱۲
گوگل پیکسل ۶۷:۴۶۸:۱۳
گوگل پیکسل ۶ پرو۷:۴۳۷:۴۶
آیفون ۱۳ پرو مکس۱۲:۱۶
آیفون ۱۳ پرو۱۱:۴۲
سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا۹:۵۰۱۰:۱۵
سامسونگ گلکسی اس ۲۱ پلاس۹:۲۲۹:۵۲
وان پلاس ۹ پرو۱۱:۴۴۱۰:۲۸

نتایج بررسی عمر باتری گلکسی اس ۲۲ اولترا خوب است، اما مدت ۱۰ ساعت و ۱۱ دقیقه در حالت ۶۰ هرتزی و ۱۰ ساعت و ۲ دقیقه در حالت انطباق‌پذیر، جایی که نمایشگر بین ۱۲۰ تا ۱ هرتز متغیر است، با یکدیگر همخوانی ندارند. این نتایج ما را شگفت زده کرده است؛ چرا که عمر باتری اس ۲۱ اولترا با یک تراشه قدیمی‌تر و در شرایطی که نمایشگر آن در حالت انطباق‌پذیر تا حداکثر ۱۰ هرتز کاهش پیدا می‌کند، موفق شده شارژدهی بیشتری داشته باشد.

عمر باتری گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ

عمر باتری گوشی‌های اس ۲۲ اولترا و پلاس سامسونگ فاصله‌ی زیادی با گوشی‌های جدید گوگل دارد. گوشی پیکسل ۶ پرو با باتری بزرگ ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خودش ۷ ساعت و ۴۶ دقیقه شارژدهی داشته، در حالی که پیکسل ۶ با باتری ۴،۶۱۴ میلی‌آمپر ساعتی خودش ۸ ساعت و ۱۸ دقیقه شارژدهی داشته است.

اما خبر بد برای طرفداران سامسونگ اینکه گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس توانسته ۱۲ ساعت و ۱۶ دقیقه و ۱۳ پرو نیز ۱۱ ساعت و ۴۲ دقیقه شارژدهی داشته باشد. این دو گوشی به نمایشگر انطباق‌پذیر ProMotion مجهز هستند و شما نمی‌توانید آن‌ها را روی نرخ ۶۰ هرتزی تنظیم کنید. وان پلاس ۹ پرو نیز با شارژدهی ۱۱ ساعت و ۴۴ دقیقه‌ای توانسته عمر باتری بیشتری از S22 Ultra داشته باشد.

این نتایج نشان می‌دهد که گرچه عمر باتری گلکسی اس ۲۲ اولترا و اس ۲۲ پلاس خوب است، اما آنطوری که انتظارش را داشتیم نیست. خبر خوب این که گوشی اولترا از فناوری شارژ سریع‌تر ۴۵ واتی نسبت به نسل گذشته خود بهره می‌برد که به لطف آن می‌توانید زودتر گوشی‌تان را شارژ کنید.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*