مقایسه گلکسی S22 اولترا با آیفون ۱۳ پرو مکس

مقایسه گلکسی S22 اولترا با آیفون ۱۳ پرو مکس؛ جنگ ستارگان

در این مقاله به مقایسه گلکسی S22 اولترا با آیفون ۱۳ پرو مکس – Samsung Galaxy S22 Ultra vs Apple iPhone 13 Pro Max، دو پرچمدار قدرتمند بازار خواهیم پرداخت.

گلکسی اس ۲۲ اولترا تنها یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های پرچمدار تولید شده تا به حال نیست، بلکه او به لطف یک قلم S Pen داخلی می‌تواند جایگزین جدید سری گلکسی نوت سامسونگ هم باشد. سامسونگ از زمان عرضه سری گلکسی S8 تاکنون در فروش گوشی‌های پرچمدار سری Galaxy S موفق نبوده است؛ اما حالا S22 Ultra به این کمپانی کمک کرده تا دوباره این خانواده را احیا کند.

به همین بهانه ما در اینجا می‌خواهیم قدرتمندترین پرچمدار آیفون را در برابر قدرتمندترین آیفون تاریخ قرار دهیم و با مقایسه گلکسی S22 اولترا با آیفون ۱۳ پرو مکس، به شما در انتخاب بهترین موبایلی که می‌توانید داشته باشید، کمک کنیم.

مقایسه گلکسی S22 اولترا با آیفون ۱۳ پرو مکس

جدول مشخصات فنی

گوشیگلکسی اس ۲۲ اولتراآیفون ۱۳ پرو مکس
ابعاد و وزن۱۶۳.۳ در ۷۷.۹ در ۸.۹ میلی‌متر/ ۲۲۸ گرم۱۶۰.۸ در ۷۸.۱ در ۷.۷ میلی‌متر/ ۲۲۸ گرم
نمایشگر۶.۸ اینچ، 1440×3088 پیکسل (+QuadHD)، Dynamic AMOLED 2X۶.۷ اینچ، 1284×2778 پیکسل (+FullHD)، Retina XDR OLED
پردازندهسامسونگ اگزینوس ۲۲۰۰اپل A15 Bionic
حافظه۸/۱۲۸ گیگ، ۱۲/۲۵۶ گیگ، ۱۲/۵۱۲ گیگ، ۱۲ گیگ/ ۱ ترابایت۶/۱۲۸ گیگ، ۶/۲۵۶ گیگ، ۶/۵۱۲ گیگ، ۶ گیگ/ ۱ ترابایت
نرم افزاراندروید ۱۲، پوسته سفارشی One UIiOS 15
ارتباطاتوای فای 6e، بلوتوث ۵.۲، GPSوای فای ۶، بلوتوث ۵، GPS
دوربینچهارگانه ۱۰۸ + ۱۰ + ۱۰ + ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 + f/4.9 + f/2.4 + f/2.2
سلفی ۴۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
چهارگانه ۱۲ + ۱۲ + ۱۲ + TOF 3D LiDAR با دیافراگم f/1.5 + f/2.8 + f/1.8
سلفی دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی + SL 3D با دیافراگم f/2.2
باتری۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، شارژ‌ سریع سیمی ۴۵ وات، شارژ بی‌سیم ۱۵ وات۴،۳۷۳ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع سیمی ۲۰ وات، شارژ بی‌سیم ۷.۵ وات، شارژ بی‌سیم مغناطیسی ۱۵ وات MagSafe
سایر امکاناتاینترنت 5G، دو سیم کارت، گواهی ضد آب IP68، پشتیبانی از قلم هوشمنداینترنت 5G، دو سیم کارت، گواهی ضد آب IP68، شارژ بی‌سیم مغناطیسی MagSafe

 

طراحی

آیفون ۱۳ پرو مکس از بدنه‌ی خوش ساخت‌تری بهره می‌برد؛ زیرا فریم آن از فولاد ضد زنگ استفاده می‌کند (درحالی که گوشی سامسونگ از یک فریم آلومینیومی بهره می‌برد) و قاب شیشه‌ای پشتی آن توسط لایه بسیار مستحکمی به نام Ceramic Shield محافظت می‌شود.

مقایسه گلکسی S22 اولترا با آیفون ۱۳ پرو مکس

اپل آیفون ۱۳ پرو مکس

علاوه بر این در مقایسه گلکسی S22 اولترا با آیفون ۱۳ پرو مکس، گوشی اپل مقاومت بیشتری در برابر نغوذ آب دارد. این گوشی نیز مثل رقیب کره‌ای خودش گواهی ضد آب IP68 را ارائه می‌کند، اما می‌تواند به جای ۱.۵ متر، تا عمق ۶ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورد.با این حال طراحی نمایشگر این گوشی با بریدگی عریضی که در بالای آن حضور دارد ممکن است شما را وسوسه کند گوشی سامسونگ اس ۲۲ اولترا با یک حفره کوچک روی صفحه، لبه‌های منحنی در دو طرف و محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس را انتخاب کنید.

نمایشگر

روی کاغذ گوشی سامسونگ از نمایشگر شگفت‌انگیز و بهتری برخوردار است. این دیوایس از یک پنل LTPO AMOLED با نرخ رفرش انطباق‌پذیر ۱ تا ۱۲۰ هرتزی،‌ رزولوشن +QuadHD برابر ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ پیکسل، گواهی +HDR10 و اندازه ۶.۸ اینچی استفاده می‌کند که با پشتیبانی از قلم S Pen به شما اجازه می‌دهد روی آن نقاشی بکشید و بنویسید. ضمن اینکه قلم این گوشی در داخل خود بدنه آن نیز نگهداری می‌شود.

اما علی‌رغم اینکه در مقایسه گلکسی S22 اولترا با آیفون ۱۳ پرو مکس این گوشی سامسونگ است که روی کاغذ نمایشگر بهتری دارد، پنل نمایشگر آیفون اپل هم می‌تواند تصاویر را با کیفیت خارق‌العاده‌ای روی صفحه به نمایش بگذارد و در تولید رنگ به واقعیت بسیار نزدیک است. این گوشی نیز از یک پنل OLED با نرخ رفرش انطباق‌پذیر ۱۲۰ هرتزی برخوردار است که +HDR10 را نیز پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه نمایشگر گلکسی اس ۲۲ اولترا با آیفون ۱۳ پرو مکس؛ تفاوت از زمین تا آسمان!

سامسونگ برای تأمین امنیت گوشی خود یک حسگر اثر انگشت را نیز در داخل صفحه نمایش این گوشی قرار داده است، در حالی که آیفون از سیستم تشخیص چهره فیس آیدی که در کنار دوربین سلفی گوشی در بالای نمایشگر قرار دارد، این کار را انجام می‌دهد.

مشخصات فنی و نرم افزار

هر دو این گوشی‌های پرچمدار از بهترین تراشه‌های موجود در بازار قدرت می‌گیرند. گوشی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ مجهز است که حداکثر ۱۲ گیگ رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی آن را همراهی می‌کند. آیفون ۱۳ پرو مکس اپل هم به چیپست مدرن A15 Bionic اپل با حداکثر ۶ گیگ رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی مجهز است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی S22 اولترا با آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس ؛ جدال سخت و نفس‌گیر

اگرچه ظرفیت رم این گوشی نصب نماینده سامسونگ است، اما سیستم عامل iOS بسیار بهینه‌تر از اندروید است و در نتیجه وابستگی کمتری به ظرفیت رم دارد.

مقایسه گلکسی S22 اولترا با آیفون ۱۳ پرو مکس

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا

دوربین

گوشی گلکسی S22 اولترا سامسونگ با دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی حاوی لرزشگیر اپتیکال، دوربین ۱۰ مگاپیکسلی پریسکوپی با زوم اپتیکال ۱۰ برابری، دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابری و یک دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی، یک گزینه عالی برای عکاسی و فیلمبرداری است. این گوشی عملکرد زوم خارق‌العاده‌ای دارد، اما در عکاسی و فیلمبرداری به نظر می‌رسد آیفون ۱۳ پرو مکس با دوربین سه‌گانه ۱۲ مگاپیکسلی و حسگر LiDAR عملکرد بهتری دارد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه دوربین گلکسی S22 اولترا با آیفون 13 پرو مکس و گوگل پیکسل 6 پرو

باتری

گوشی سامسونگ از باتری بزرگ‌تری نسبت به آیفون برخوردار است، اما لزوماً ظرفیت بیشتر باتری به معنای عمر باتری طولانی‌تر آن نیست. در واقع به لطف سطح بالای بهینه‌سازی صورت گرفته و ارتباط مناسب سخت افزار و نرم افزار، آیفون ۱۳ پرو مکس اپل با یک بار شارژ کامل می‌تواند شارژدهی طولانی‌تری داشته باشد.

آیفون ۱۳ پرو مکس اپل همچنین فناوری نوآورانه شارژ بی‌سیم مغناطیسی را ارائه می‌کند، اما در آن طرف گوشی سامسونگ با توان ۲ برابری آن یعنی ۴۵ واتی شارژ می‌شود.

قیمت

شروع قیمت هر دو گوشی کمی بیشتر از ۱۰۰۰ دلار است. روی کاغذ گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به لطف قلم S Pen خود گزینه‌ی کاربردی‌تری است، اما این تنها در صورتی است که نخواهید به اکوسیستم اپل بپیوندید یا در آن باقی بمانید. در آن سو آیفون از دوربین‌های بهتری برخوردار است و عمر باتری بیشتری را هم ارائه می‌کند. بنابراین می‌تواند یکی از بهترین گوشی‌هایی باشد که تهیه می‌کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بدون شک اس 22 اولترا پیروز این مسابقه ست