پول گوشی پوکو X3 پرو

با پول گوشی پوکو X3 پرو چه گوشی‌های دیگری را می‌توان خرید؟

با پول گوشی پوکو X3 پرو می‌توانیم گوشی‌هایی با پردازنده و دوربینی با کیفیت‌تر خریداری کنیم که جایگزین‌هایی با قیمت بهتر به شمار می‌روند.

پوکو ایکس 3 پرو – Poco X3 Pro یکی از پرطرفدارترین گوشی‌های شیائومی در سال اخیر بوده که توانست به فروش خوبی دست پیدا کند. در کشورمان نیز ایکس 3 پرو به دلیل سخت افزار مناسب و باتری حجیم توانست به محبوبیت زیادی به خصوص در بین جوانان برسد. در حال حاضر حدود یک سال از معرفی رسمی این گوشی می‌گذرد و در این مدت میان‌رده‌های جدیدتری پا به بازار گذاشته‌اند که می‌توانند با همان برچسب قیمتی، عملکرد بهتری ارائه کنند؛ تا جایی که حتی خود شیائومی هم دست به تولید جایگزینی برای این مدل زده است.

بازار گوشی‌های میان‌رده برای تولیدکنندگان تلفن همراه ارزش بالایی دارد چرا که اکثر مردم دست به خرید چنین گوشی‌هایی می‌زنند. در این دسته‌بندی نمایندگانی از وان پلاس و شیائومی حضور دارند که می‌توانیم آن‌ها را با پول گوشی پوکو X3 پرو بخریم و در عین حال از سخت افزار بهتر، دوربین با کیفیت‌تر و متریال مرغوب‌تر برخوردار باشند. در ادامه به طور مفصل به جایگزین گوشی پوکو X3 پرو می‌پردازیم که اتفاقا قیمتشان تقریبا برابر با این میان‌رده محبوب تعیین شده است.

پوکو اف 3 5 جی – Poco F3 5G

قیمت تقریبی: 7 میلیون و 500 هزار تومان

پول گوشی پوکو X3 پرو

یکی از مهم‌ترین نقص‌های خرید پوکو X3 پرو، عدم پشتیبانی این گوشی از شبکه 5G بوده که پدیده‌ای نوظهور در دنیای تکنولوژی محسوب می‌شود. پوکو اف 3 در گام اول به خوبی از نسل پنجم خدمات مخابراتی پشتیبانی کرده و می‌تواند سرعت دانلود و آپلود باورنکردنی‌ای را در اختیار کاربر قرار بدهد.

از اتصالات که بگذریم، زیر کاپوت این گوشی چیپست اسنپدراگون 870 قرار گرفته که یک سر و گردن قوی‌تر از اسنپدراگون 860 در پوکو ایکس 3 پرو عمل می‌کند. در بحث چیپست باید اعتراف کنیم که کمتر گوشی‌هایی در بازار وجود دارند که بتوانند در برابر چیپست اسنپدراگون 860 پوکو ایکس 3 پرو قد علم کنند اما پوکو اف 3 5 جی نه تنها از پس اسنپدراگون 860 برمی‌آید بلکه عملکرد قدرتمندتری نیز از تمام هم‌قیمت‌هایش به نمایش می‌گذارد.

شاید تنها نقطه ضعف پوکو اف 3 در برابر پوکو ایکس 3 پرو، رم 6 گیگابایتی آن باشد. پوکو X3 پرو در نسخه 256 گیگابایتی مجهز به 8 گیگابایت رم شده ولی برای خرید پوکو اف 3 با 8 گیگابایت رم، بایستی حدود یک میلیون تومان مبلغ بیشتری بپردازید. با این وجود این تفاوت در مقدار رم تاثیرگذار نبوده و در پردازش‌ها حرف اول را قدرت پردازنده می‌زند، که برگ برنده در این قسمت در دست پوکو اف 3 خواهد بود.

در نهایت اگر گیمینگ برای شما در اولویت قرار دارد و از گوشی جدیدتان انتظار دارید بتواند برنامه‌های سنگین را با سرعت بالایی اجرا کند، بهتر است با پول گوشی پوکو X3 پرو به سراغ پوکو اف 3 5 جی بروید. البته این گوشی کمی گران‌‌تر از پوکو ایکس 3 پرو بوده ولی این مابه‌التفاوت اندک، به چیپستی قوی‌تر در کنار پشتیبانی از شبکه 5G منتهی می‌شود که بیشتر از این مبلغ ارزش دارد.

شیائومی ردمی نوت 10 پرو – Xiaomi Redmi Note 10 Pro

قیمت تقریبی: 7 میلیون و 100 هزار تومان

پول گوشی پوکو X3 پرو

دوست‌داران موبایل‌گرافی یا همان عکاسی با موبایل احتمالا در تجربه‌هایشان با پوکو X3 پرو ناامید می‌شوند. این گوشی گرچه دوربین‌هایی با مگاپیکسل بالا را در اختیار دارد اما تصاویری که ثبت می‌کند کیفیت خیره‌کننده‌ای ندارند. نویزهای مزاحم و عکاسی دشوار در شرایط نوری ضعیف باعث شده تا به فکر معرفی یک جایگزین برای پوکو ایکس 3 پرو بیافتیم تا بتوانید عکس و فیلم‌هایی با کیفیت ثبت کنید.

این گوشی از ماژول دوربین چهارگانه بهره می‌برد که شامل سنسورهای 108، 8، 5 و 2 مگاپیکسلی می‌شود. ردمی نوت 10 پرو از سنسور 108 مگاپیکسلی ساخت سامسونگ استفاده می‌کند که کیفیت بالایی از خود به نمایش می‌گذارد. جزئیات تصاویر با شفافیت بالایی نمایش داده می‌شوند و شیائومی حالت شب را برای دوربین تعبیه کرده تا با بالاترین کیفیت بتوانید لحظات دوست‌داشتنی‌تان را جاودانه کنید. تصاویر پرتره دقیق و نوردهی مناسب از جمله ویژگی‌های دوربین نوت 10 پرو برشمرده می‌شوند. عملکرد این گوشی در بخش دوربین فراتر از انتظار بوده و نه تنها از پوکو ایکس 3 پرو بلکه از میان‌رده‌های هم‌قیمتش نیز پا را فراتر گذاشته است.

چیپست مورد استفاده در نوت 10 پرو به قدرت اسنپدراگون 860 نیست اما همچنان با اسنپدراگون 732G می‌توانید بازی‌های سنگین و برنامه‌های پرکاربرد را به راحتی اجرا کنید. این چیپست از محصولات میان‌رده و جدید کوالکام بوده که در بین میان‌رده‌ها عملکرد مطلوبی دارد و کاربر به هیچ عنوان احساس کم و کاستی نخواهد داشت.

با پول گوشی پوکو X3 پرو می‌توانید به سراغ ردمی نوت 10 پرو بروید و از دوربین با کیفیتش لذت ببرید. این گوشی مخصوص علاقه‌مندان به عکاسی با موبایل بوده اما این بدین معنا نیست که با نوت 10 پرو نمی‌توانید به گیمینگ بپردازید. سخت افزار دیوایس برای استفاده‌های سنگین نیز پاسخگو خواهد بود و هیچ‌گونه نگرانی از این بابت وجود ندارد.

وان پلاس نورد ان 10 5 جی – OnePlus Nord N10 5G

قیمت تقریبی: 6 میلیون و 500 هزار تومان

پول گوشی پوکو X3 پرو

اگر هم خدا را می‌خواهید و هم خرما را، وان پلاس نورد ان 10 5 جی می‌تواند تمامی خواسته‌هایتان را برآورده کند. این محصول وان پلاس علی‌رغم برطرف کردن برخی عیب‌های پوکو X3 پرو، دوربین بهتری نیز در اختیار دارد و طراحی ظریف‌تری نیز به خود گرفته است.

همان‌طور که از نام این محصول برمی‌آید، این گوشی از شبکه 5G به طور کامل پشتیبانی می‌کند. بر خلاف پوکو ایکس 3 پرو، با استفاده از وان پلاس نورد ان 10 می‌توانید از سرعت شگفت‌انگیز نسل پنجم مخابراتی لذت ببرید و در عین حال، مبلغ کمتری نسبت به نماینده شیائومی بپردازید.

از سوی دیگر یک ماژول دوربین چهارگانه روی قاب پشتی جای گرفته که شامل سنسورهای 64، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی است. این کانفیگ دوربین گرچه به خوبی نوت 10 پرو نبوده اما باز هم از پوکو ایکس 3 پرو تصاویر بهتری ثبت می‌کند. رزولوشن بالای این سنسور سبب شده تا جزئیات به‌ خوبی در تصاویر خروجی نمایش داده شود. کنتراست عالی و داینامیک رنج بسیار طبیعی از دیگر ویژگی‌های تصاویر وان پلاس نورد ان 10 به حساب می‌آیند. همچنین با قابلیت Night Mode، نور جذب شده توسط سنسورها افزایش پیدا می‌کند تا تصاویر روشنایی و وضوح بهتری پیدا کنند.

باید پذیرفت که این تنها گوشی‌های پرچمدار هستند که می‌توانند در تمامی زمینه‌ها عملکرد خوبی داشته باشند و میان‌رده‌ها معمولا از این قضیه مستثنی هستند. چیپست نورد ان 10 در زمره چیپست‌های میان‌رده قرار می‌گیرد که به پای اسنپدراگون 860 در پوکو ایکس 3 پرو نمی‌رسد. با این وجود این گوشی در اجرای برنامه‌های سنگین مشکلی نداشته و می‌توانید روی عملکرد آن حساب باز کنید.

وان پلاس نورد ان 10 5 جی برای کسانی مناسب است که هم به عکاسی علاقه‌مندند و هم به پشتیبانی از شبکه 5G اهمیت می‌دهند. بدین ترتیب می‌توانید با پول گوشی پوکو X3 پرو به خرید محصول وان پلاس فکر کنید و سطح توقعاتتان از تلفن هوشمند را بالاتر ببرید.