نتایج بنچمارک آیفون SE 2022

نتایج بنچمارک آیفون SE 2022 منتشر شد؛ آیا قدرت آن به آیفون ۱۳ می‌رسد؟

نخستین نتایج بنچمارک آیفون SE 2022 اپل در وب‌سایت گیک‌بنچ منتشر شد. آیا این گوشی با تراشه A15 خود نتایجی مشابه آیفون ۱۳ را کسب کرده است؟

اپل چند روز پیش از آیفون SE جدید رونمایی کرد. اکنون شخصی که این گوشی را در اختیار داشته موفق شده آن را در بنچمارک GeekBench تست کند و اینجا می‌توانید نتایج بنچمارک آیفون SE 2022 را مشاهده کنید.

نسل جدید آیفون اس ای موفق شده در آزمون‌های تک هسته‌ای امتیاز ۱۶۹۵ و در آزمون‌های چند هسته‌ای امتیاز ۴۰۲۱ را به نام خودش ثبت کند. این امتیازها به مراتب بالاتر از امتیازهایی است که نسل قبلی آیفون اس ای با چیپست A13 ثبت کرده است. نسل قبلی در این دو آزمون به ترتیب امتیازهای ۱۳۰۰ و ۳۳۰۰ را به نام خودش ثبت کرده بود.

نتایج بنچمارک آیفون SE 2022

این اختلاف امتیاز بدیهی است. چرا که این دو گوشی از دو نسل متفاوت هستند. آن چیزی که توجه ما را به خودش جلب کرده، فاصله‌ی قدرت این گوشی با آیفون ۱۳، علی‌رغم تجهیز هر دو به تراشه A15 Bionic است. وقتی نتایج به دست آمده بنچمارک‌های این دو گوشی را با هم مقایسه می‌کنیم، وجه تشابه آن‌ها در آزمون‌های تک هسته‌ای است؛ در حالی که آیفون ۱۳ در آزمون‌های چند هسته‌ای امتیازی در حدود ۴۷۰۰ را به دست آورده است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه نسل سوم آيفون SE با آیفون 13 مینی و آیفون 11

بی‌شک ابعاد متفاوت گوشی‌ها در رقم خوردن این نتایج بی‌تأثیر نبوده است. آیفون اس ای گوشی کوچکی است که ۲ چالش مهم را به همراه دارد. اولی دفع محدود حرارت زیر قاب و دومی اجبار به حضور یک باتری کوچک‌تر است. قطعاً اپل تغییراتی را روی تراشه A15 ایجاد کرده تا تولید حرارت زیاد در داخل قاب آیفون SE آن را نابود نکند.

ناگفته نماند که این فقط یک بررسی نرم افزاری اولیه است. باید چندین بار این گوشی در آزمون‌های بنچمارک شرکت کند تا نتایج واقعی‌تر آن نسبت به دنیای واقعی به دست بیاید. اگر امتیاز این گوشی در آزمون‌های چند هسته‌ای به ۴۰۰۰ نزدیک شود، ما مطمئنیم که نویدبخش استفاده‌ی روان و سریع گوشی است. بیشتر از هر چیزی ما نگران عمر باتری آیفون SE جدید هستیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*