خودرو جدید ایران خودرو

7 خودرو جدید ایران خودرو سال آینده روانه بازار می‌شوند

مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو گفت 7 خودرو جدید ایران خودرو سال آینده روانه بازار می‌شوند که تعدادی فیس لیفت و تعدادی کاملا جدید خواهند بود.

مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو در حاشیه مراسم معرفی اتوبوس برقی این شرکت عنوان کرد تمرکز روی افزایش کیفیت، توسعه صادرات به بازارهای جهانی، تولید خودروهای سودده و بدون زیان به عنوان اصلی‌ترین برنامه‌های این خودروساز در سال ۱۴۰۱ محسوب می‌شود.

قرعه کشی روشی نادرست است

خطیبی افزود روش فعلی فروش خودرو بر اساس قرعه کشی نادرست است؛ چرا که تعداد متقاضیان برای خرید یک خودرو مانند پژو پارس به چند صد برابر تعداد در نظر گرفته شده می‌رسد که قطعا تقاضای صحیحی نبوده و تعداد کمی از آنها مصرف‌کننده واقعی هستند.

صادرات ۱۵ هزار خودرو در سال آینده

مدیرعامل ایران خودرو در ادامه گفته‌های خود ارتقای کیفیت محصولات و توسعه صادرات را به عنوان سایر برنامه‌های این گروه خودروسازی دانست و گفت با دستیابی به تیراژ بالا قطعا در آینده با محدودیت تقاضا مواجه می‌شویم و به همین دلیل می‌بایست به دنبال توسعه بازارهای صادراتی باشیم. از این رو طبق هدف‌گذاری انجام شده قرار است در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵ هزار خودرو را به خارج از کشور صادر کنیم که باعث رشد بیش از 300 درصدی در بخش صادرات خواهد شد.

توقف تولید پژو 405 و سمند در سال آینده

خودرو جدید ایران خودرو

خطیبی در ادامه به بازدید رئیس جمهور از این شرکت خودروسازی اشاره کرد و گفت بر اساس دستور رئیس جمهور می‌بایست تولید خودروهای قدیمی متوقف شود و محصولات جدید را جایگزین آنها کنیم. از این رو قرار است در سال آینده تولید پژو 405 و سمند را به شکل کامل متوقف کنیم، اما تولید محصولاتی چون سورن، دنا و دنا پلاس که پلتفرم مشترکی با سمند دارند همچنان ادامه خواهد داشت.

عرضه 7 محصول جدید ایران خودرو به بازار

مدیرعامل ایران خودرو در ادامه بیان کرد 7 محصول جدید ایران خودرو در سال ۱۴۰۱ روانه بازار خواهند شد که برخی از این محصولات فیس لیفت مدل‌های فعلی و تعدادی محصولات جدید خواهند بود. وی افزود در سال ۱۴۰۱ نیز محصول جدیدی با نام سورن هیبریدی به بازار عرضه خواهد شد که هدف اصلی ما از تولید آن عرضه به ناوگان تاکسیرانی خواهد بود.

خطیبی در ادامه وانت آریسان فیس لیفت یا آریسان 2  را یکی دیگر از محصولات جدید این شرکت خودروسازی برای سال آینده دانست که کیفیت آن نسبت به نسخه قبلی افزایش پیدا کرده و اکنون از موتور و گیربکس جدید بهره می‌برد. رانا اتوماتیک، پژو 207 اتوماتیک با تریم دو رنگ، دنا سال و تارا برقی نیز از سایر محصولات جدید این شرکت محسوب می‌شوند. وی در مورد پروژه K125 عنوان کرد مراحل توسعه این خودرو نیز به اتمام رسیده و تولید آن از اوایل سال ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.