مصوبه واردات خودرو

مصوبه واردات خودرو در شورای نگهبان رد شد

پس از تصویب مصوبه آزادسازی واردات خودرو در صحن علنی مجلس، اکنون این طرح در شورای نگهبان رد شده و مغایر با سیاست‌های کلی نظام دانسته شده است.

طرح واردات خودرو از همان آغاز با مشکلات و چالش‌های زیادی همراه بوده است. اخیرا نمایندگان مجلس این طرح را تصویب و به شورای نگهبان ارسال کردند. سخنگوی شورای نگهبان توضیحاتی در خصوص این مصوبه داده که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

مصوبه واردات خودرو باز هم رد شد

مصوبه واردات خودرو

پیش‌تر طرح واردات خودرو در سال 1401 با موانعی مثل عدم تأمین ارز وارداتی و مغایرت با سیاست‌های کلی نظام از سوی شورای نگهبان رد شده بود. نمایندگان مجلس نیز مجددا در طرح پیش رو پیشنهاد دادند که مشکل ارز صادراتی با ارز وارداتی خودروسازان و قطعه سازان حل خواهد شد و در صحن علنی با این پیشنهاد موافقت شد و تصویب گردید که در سال آینده 70 هزار خودروی سواری وارد شود.

اکنون سخنگوی شورای نگهبان، هادی طحان نظیف اعلام کرده است که این مصوبه با سیاست‌های کلی نظام مغایرت دارد. به گفته وی، مجلس در بررسی لایحه بودجه 1401 مصوبه‌ای درباره واردات خودرو داشت که این مصوبه مفادی نزدیک به مصوبه اولیه‌ای است که در ارتباط با طرح ساماندهی بازار خودرو مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود.

مصوبه واردات خودرو

به اعتقاد هادی طحان نظیف، مغایرت‌های هیات عالی نظارت بر واردات خودرو همچنان به قوت خود باقی است و واردات 70 هزار خودرو از سوی هیات عالی نظارت مجمع تشخیص همچنان خلاف سیاست‌های کلی نظام شناخته شده است. بنا بر آنچه وی گفته، مصوبه بودجه‌ای نیز با ابهام شورای نگهبان مواجه شده و به مجلس ارجاع داده شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*