پیکاپ های برقی

پیکاپ های برقی، زمین را نجات می‌دهند

نتایج به دست آمده از تحقیقات جدید نشان می‌دهند که پیکاپ های برقی می‌توانند کره زمین را از آلایندگی‌ها نجات دهند.

بر اساس نتایج به دست آمده از تحقیقات جدید دانشگاه میشیگان، یکی اصلی‌ترین راه‌هایی که می‌توان با تکیه بر آن انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش داد،‌ ساخت خودروهای الکتریکی است. هم‌اکنون شرکت‌های زیادی مشغول به تولید وانت‌های الکتریکی هستند و این در صورتی است که تحقیقات مذکور نشان می‌دهند وانت‌های الکتریکی در حفظ و نجات کره زمین نقش به‌سزایی دارند.

پیکاپ‌ های برقی انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهند

وانت‌ها در آمریکا بسیار پرطرفدار هستند. این خودروهای جادار مزایای بسیاری دارند، اما از آن طرف مصرف سوخت بالایی نیز دارند. هم‌اکنون بازار جهانی پذیرای پیکاپ های برقی خوبی است که مصرف سوخت آن‌ها در مقایسه با گذشته بسیار کمتر شده است، اما این محصولات نسبت به خودروهای کوچک‌تر آلایندگی بیشتری تولید می‌کنند. از این رو یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای،‌ تولید وانت‌های الکتریکی خواهد بود.

نتایج به دست آمده از بررسی‌های دانشگاه میشیگان حاکی از آن است که وانت‌ها، شاسی بلندها و سدان‌های الکتریکی در مقایسه با انواع درون سوز ۶۴ درصد گاز گلخانه‌ای کمتری تولید می‌کنند. بنابراین، استفاده از انواع خودروهای الکتریکی، تولید آلایندگی‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که استفاده از یک سدان الکتریکی به جای نمونه درون‌سوز باعث می‌شود ۴۵ تن دی اکسید کربن کمتری تولید شود. همچنین استفاده از یک شاسی بلند الکتریکی به جای نمونه درون سوز کاهش ۵۶ تنی تولید دی اکسید کربن را به همراه خواهد داشت. استفاده از یک وانت الکتریکی به جای نمونه درون سوز نیز باعث می‌شود ۷۴ تن دی اکسید کربن کمتری تولید شود.

با توجه به این موضوع مشخص می‌شود که استفاده از یک وانت الکتریکی به جای نسخه درون سوز در کاهش میزان آلایندگی نسبت به انواع خودروهای دیگر، تأثیرگذارتر خواهد بود. از آنجایی که پیکاپ های برقی در آمریکا طرفداران زیادی دارند و خودروسازان جدید و قدیمی نیز میل بیشتری به تولید این خودروها دارند، انتظار می‌رود طی سال‌های آینده آلایندگی‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*