گوشی های هوآوی

گوشی های هواوی به زودی با روشی عجیب از شبکه 5G پشتیبانی خواهند کرد

از مهمترین مشکلات هواوی در مدت سالیان اخیر از فناوری 5G بوده است. اما چینی‌ها راه جدید و عجیبی برای تجهیز گوشی های هواوی به 5 جی یافته‌اند.

یکی از بزرگترین مشکلات هواوی از زمان اعمال تحریم‌های آمریکا مربوط به عدم امکان ارائه خدمات و سرویس‌های گوگل برای گوشی‌هایش بوده است. از سوی دیگر به دلیل محدودیت‌های تجاری‌ در ارتباط با شرکت‌هایی چون کوالکام، هواوی قادر به استفاده از فناوری 5 جی نیست. این شرایط هواوی را در وضعیت دشواری قرار داده است. برای مثال گوشی پرچمدار و ظاهرا قدرتمند هواوی P50 Pro با محدودیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خاصی معرفی شده است، حا آنکه اگر چینی‌ها می‌توانستند آن را به خدمات گوگل یا پشتیبانی از 5G مجهز کنند، بی‌تردید یک اسمارتفون فوق‌العاده می‌بود.

گوشی های هوآوی

هواوی که از این محدودیت‌ها کلافه شده است،‌ اخیرا روی طرحی کار می‌کند تا بتواند این نقطه ضعف بزرگ را دور بزند و به برخی از مشتریان خود در این زمینه کمک کند. ظاهرا چینی‌ها در حال توسعه یک قاب گوشی هوشمند هستند که کاری بسیار بیشتر از حفاظت از دستگاه انجام می‌دهد. در واقع این قاب می‌تواند به گوشی‌های 4G هواوی امکانی برای اتصال به شبکه‌ 5G بدهد.

قاب 5G هواوی چگونه کار می‌کند؟

این قاب دارای یک مودم فایوجی است و با استفاده از درگاه USB-C به دستگاه هوشمند شما متصل می‌شود تا داده‌های 5G را مانند کابل‌های اترنت قدیمی در دسکتاپ به شما تحویل دهد.

با وجود اینکه این روش به نظر به نفع مصرف‌کنندگان است، اما برخی مشکلات بنیادین در استفاده از این راه‌کار وجود دارد. برای مثال دریافت ارتباط 5 جی در روش مذکور به احتمال زیاد به اندازه مودم یکپارچه فایوجی قوی نخواهد بود. از سوی دیگر هر زمان که پورت Type-C درگیر عملکردهای دیگری شود، ممکن است اتصال فایوجی از دست برود. باید دید آیا در صورت عدم تغییر جدی در موضع دولت آمریکا،‌ آیا هواوی با وجود این چالش‌ها‌، قاب فایوجی را به تولید انبوه می‌رساند.

گفتنی است که این اولین بار نیست که شاهد معرفی لوازم جانبی گوشی هوشمند با چنین خاصیتی هستیم. در سال 2019 موتورولا با معرفی Motorola 5G Moto Mod برای گوشی موتو Z3 به این گوشی قابلیت اتصال به شبکه 5 جی Verizon را داد. این کار سبب شد تا موتورولا مدعی عرضه اولین گوشی هوشمند 5G شود. هدف حال حاضر هواوی اما جان بخشیدن به گوشی‌های قدیمی خود به نظر می‌رسد. البته در صورتی که واقعا چنین طرحی در کار باشد و بتواند بر چالش‌های پیش گفته فائق آید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*