تصادف مک لارن 600LT

تصادف مک لارن 250 هزار دلاری با درخت + ویدئو

تصادف مک لارن 600LT نارنجی رنگ در برزیل، به تیتر اول رسانه‌های این کشور تبدیل شده است. ویدیویی از این تصادف پرهزینه را مشاهده کنید.

تصاویر و ویدیوهای زیادی از تصادف خودروهای سوپر اسپرت در سراسر دنیا به شبکه‌های اجتماعی سرازیر شده‌اند. در اکثر این موارد، راننده‌های ناشی که نمی‌توانند قدرت چند صد اسب بخاری این هیولاهای چهار چرخ را کنترل کنند، به خودروهای دیگر یا لبه‌ جدول برخورد می‌کنند. اما این مک لارن 600LT، مستقیما به سمت درخت کنار خیابان هجوم برده.

نگاهی به عوامل و خسارت تصادف مک لارن 600LT

 

تصادف مک لارن 600LT

اکثر خودروهای سوپر اسپرت، از سیستم‌های کنترلی زیادی مثل ESP یا ESC و سیستم‌های مشابه بهره می‌برند. از آن‌ جایی که شرکت‌های خودروسازی می‌خواهند حداکثر هیجان را به خریداران منتقل کنند، قابلیت خاموش کردن این سیستم‌ها را هم فعال کرده‌اند. البته تمامی خودروسازان پیشنهاد می‌کنند که این قابلیت‌های کنترلی و پایداری را همیشه فعال نگه دارید.

تصادف مک لارن 600LT

اما در این مورد، راننده پولدار این سوپر اسپرت بریتانیایی بعد از خاموش کردن تمامی سیستم‌های کنترلی و لیز خوردن به سمت چمن‌های کنار پیاده‌رو، مستقیم به یک درخت برخورد می‌کند و از حرکت بازمی‌ایستد. به نظر می‌رسد که قسمت زیادی از جلوبندی خودرو شامل، بامپرها و اسپلیتر جلو، به صورت کامل از بین رفته باشند. به علاوه، صدمات زیادی را می‌توانیم در قسمت شیشه جلو و کاپوت مشاهده کنیم. این در حالی است که اجزای موتور به احتمال زیاد، گران‌ترین بخش تعمیرات را به خود اختصاص دهند. هرچند که تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر میزان خسارت‌های احتمالی این تصادف منتشر نشده اما با توجه به قیمت 250 هزار دلاری این خودرو، می‌توان انتظار داشت که راننده آن باید مبلغ زیادی را برای تعمیر سوپر اسپرت انگلیسی خود بپردازد. این موضوع، جدای از ایرادات فنیِ غیر قابل رفع احتمالی و کم شدن ارزش اصلی خودرو خواهد بود.

در ادامه می‌توانید ویدیو تصادف این سوپر اسپرت 250 هزار دلاری را مشاهده کنید.

معرفی کوتاه مک لارن 600LT

تصادف مک لارن 600LT

مک لارن 600LT، یک خودرو سوپر اسپرت انگلیسی است که در میانه‌ی سال 2018، به عنوان نسخه مخصوص به پیست مک لارن 570S به بازار آمد. البته این به معنی غیرقانونی بودنِ راندن آن در خیابان نیست؛ بلکه مک لارن عنوان کرده که عملکرد واقعی این خودرو، در پیست‌ها مشخص می‌شود. یک پیشرانه 8 سیلندر خورجینی تویین توربو شارژ با ظرفیت 3.8 لیتر در زیر کاپوت قرار گرفته که می‌تواند 592 اسب بخار قدرت و 620 نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین وقتی وزن 1247 کیلوگرمی 600LT را با 570S مقایسه می‌کنیم، متوجه کاهش وزن 96 کیلوگرمی آن می‌شویم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*