گوشی های جدید سری A سامسونگ سال 2022

سامسونگ گلکسی A53 ،A33 و A73 تا اندروید 16 را دریافت می‌کنند

به گفته‌ی سامسونگ، گوشی‌های میان‌رده تازه معرفی شده گلکسی A53 ،A33 و A73 می‌توانند تا اندروید 16 یعنی ۴ سال آپدیت‌ها را دریافت کنند.

سامسونگ با معرفی سه گوشی هوشمند جدید از سری A، گوشی های اندرویدی میان رده کنونی را به چالش کشید و عرصه را برای آن‌ها تنگ کرد؛ سامسونگ گلکسی ای 33، گلکسی ای 53 و گلکسی ای 73 هر سه به مودم 5G مجهز شده‌اند و از این نظر نسبت به بسیاری از رقبا برتری دارند. اگرچه در جعبه آن‌ها جای خالی برخی اقلام احساس خواهد شد، اما سامسونگ تصمیم گرفت برای جبران این کسری، عرضه آپدیت سیستم عامل اندروید برای گلکسی A33 و دو برادرش تا سال 2026 را وعده بدهد و اندروید 16 را هم برای آن‌ها توسعه بدهد.

طبق اعلام سامسونگ، گوشی های جدید خانواده A تا پنج سال علاوه بر بروزرسانی‌های نرم افزاری امنیتی، آپدیت سیستم عامل‌های اندروید جدید را نیز دریافت خواهند کرد. حتی تا قبل از این نیز سایر گوشی‌سازان به سختی می‌توانستند در بازار میان‌ رده‌ها، از نظر انتشار مستمر آپدیت نرم افزاری برای گجت‌های اندرویدی خود، با سامسونگ رقابت کنند. اکنون و با اعلام وعده ارائه آپدیت سیستم عامل‌های اندروید  جدید برای گلکسی A53 5G، گلکسی A33 5G و گلکسی َ73 5G، سامسونگ از این نظر حتی نسبت به تعداد قابل توجهی از پرچمداران اندرویدی نیز عملکرد بهتری خواهد داشت.

البته بعید نیست به خاطر عقب ماندن سه گوشی نام برده از رقبای آتی خود در سال‌های پیش روی از نظر قابلیت‌های سخت افزاری، برخی ویژگی‌های رابط‌های تازه نفس One UI برای آن‌ها در دسترس نباشد؛ اما در هر صورت، کاربران میان‌ رده‌های جدید سری A سامسونگ این اطمینان را دارند که گوشی هوشمند آن‌ها تا پنج سال از نظر تجربه کاربری و ظاهری رابط کاربری به‌روز خواهد ماند.