آپدیت iOS 15.4

آپدیت iOS 15.4 را دریافت نکنید؛ عمر باتری آیفون شما نصف می‌شود!

انتشار آپدیت iOS 15.4 توسط اپل سبب کاهش چشمگیر عمر باتری مدل‌های مختلف آيفون شده است. البته آپدیت جدید آيفون قابلیت‌های زیادی را هم برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

چند روز پیش اپل اقدام به انتشار آپدیت آی او اس 15.4 برای تمامی آیفون‌های واجد شرایط کرد. هرچند که آپدیت iOS 15.4 برای برخی مدل‌های آيفون مشکل‌ساز شده است و به گفته کاربران نصب فریمور جدید روی عمر باتری تاثیر منفی می‌گذارد.

دردسرساز شدن آپدیت iOS 15.4 برای کاربران آيفون

آپدیت iOS 15.4

نسخه جدید از سیستم عامل اپل با ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی همراه شده است که از میان آنها می‌توان به سازگاری بهتر با کنترولر DualSense، اضافه شدن ۳۷ ایموجی جدید، یک صدای جدید برای سیری، ویجت جدید برای برنامه Wallet و امکان دریافت آپدیت‌ها با اینترنت موبایل اشاره کرد.

آپدیت iOS 15.4

علاوه بر اینها، شما از این پس می‌توانید حتی در صورت داشتن ماسک بر صورت، از فیس آيدی برای باز کردن قفل گوشی استفاده کنید. هرچند که پس از نصب این آپدیت، کاربران با کاهش شدید عمر باتری مواجه شده‌اند. یکی از کاربران در این رابطه گفت:

عمر باتری در آپدیت iOS 15.4 خیلی بد شده است. بعد از ۲۴ ساعت، ۸۰ درصد از ظرفیت باتری من تمام شد؛ اما نمایشگر حداکثر ۲ ساعت روشن بود و در آن زمان هم از سافاری، یوتیوب، اینستاگرام و اوبر استفاده می‌کردم.

کاربر دیگری هم در واکنش به این موضوع گفت:

گوشی من در هنگام شارژ روی ۹۵ یا ۹۷ درصد گیر میکند. پس از اینکه گوشی را از شارژ میکشم، باتری ۱۰۰ درصد را نشان می‌دهد و پس از ۵ دقیقه نیز دستگاه ری‌استارت می‌شود. بعد از آن باتری سریع خالی میشود.

برخی این مشکل را به فعال شدن نرخ‌ نوسازی ۱۲۰ هرتز برای نمایشگر آيفون 13 پرو ربط می‌دهند. تا پیش از دریافت آپدیت، نمایشگر این گوشی در هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی نرخ تازه‌سازی را روی ۶۰ هرتز محدود می‌کرد؛ اما حالا این میزان به ۱۲۰ هرتز افزایش یافته است که البته سبب مصرف بیشتر باتری میشود.

آپدیت iOS 15.4

البته مسئله اینجاست که خیلی از آيفون‌های قدیمی‌تر (آيفون 11، آيفون 12 و …)‌ نیز که دارای نمایشگر ۱۲۰ هرتز نیستند، با این مشکل مواجه شده‌اند. ایجاد مشکل پس از دریافت آپدیت‌های جدید در تمامی سیستم عامل‌ها امری کاملا عادی تلقی می‌شود و مختص آپدیت iOS 15.4 نیست. همچنین این مشکلات در اکثر مواقع موقتی هستند و با ارائه آپدیتی دیگر به سرعت برطرف می‌شود.

البته نباید فراموش کرد که نصب یک آپدیت جدید همیشه برخی تسک‌ها را در پس‌زمینه فعال می‌کند که برخی از آنها همچون کالیبره کردن باتری، می‌توانند منجر به کاهش عمر باتری شوند. فرآیند کالیبره کردن باتری چند روز طول میکشد و پس از آن همه‌ چیز باید به حالت عادی برگردد. هرچند که در صورت ادامه این وضع، قطعا اپل با ارائه یک وصله مشکل را برطرف خواهد کرد.

اما در کل بهتر است حداقل تا زمان واکنش رسمی اپل به مشکلات آپدیت iOS 15.4، از دریافت آن خودداری کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*