احتمال ورود خودروهای اکسید

احتمال ورود خودروهای اکسید (EXEED) به ایران؛ برند لوکس چری با طراحان اروپایی

اخیرا شایعاتی منتشر شده مبنی بر اینکه برند لوکس EXEED قصد ورود به بازار داخلی ما را دارد. اما احتمال ورود خودروهای اکسید به ایران چقدر است؟

یکی از زیر مجموعه‌های لوکس کمپانی چری به نام EXEED قصد دارد به بازار ایران ورود کند. در سال جاری برند خودرویی اکسید برای نخستین مرتبه به بازار روسیه رفت تا محصولات خود را عرضه کند. روس‌ها نیز از این برند لوکس چری استقبال زیادی کردند و رسانه‌های داخلی روسیه هم جایزه بهترین خودروهای سال را به آن دادند.

احتمال ورود خودروهای اکسید به ایران چقدر است؟

آن‌طور که از شواهد بر می‌آید برند اکسید می‌خواهد این بار بازار ایران را امتحان کند. گفتنی است که تمام شنیده‌ها و گفته‌ها در حد شایعه است و هنوز هیچ چیز قطعی نشده است. به بهانه شایعه ورود این برند به ایران قصد داریم توضیح مختصری درباره فعالیت‌های آن بدهیم.

برند EXEED در سال 2017 و برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت آلمان رونمایی شد و اولین محصولی که این کمپانی در همان نمایشگاه معرفی کرد، کراس اوور جذاب TX بود که خودرویی مفهومی به حساب می‌آمد. این تازه‌وارد بازارهای جهانی در تلاش است تا خودروهای لوکس و پریمیوم تولید کند و برنامه دیگری جز این ندارد.

احتمال ورود خودروهای اکسید

از جمله نکات قابل توجه در خصوص خودروهای لوکس EXEED این است که در ساخت آنها از جدیدترین و به‌روزترین فناوری‌های اروپایی استفاده شده و همین موجب مضاعف شدن قدرت و شهرت آن می‌شود. رسالت این کمپانی رقابت و مبارزه واقعی با دیگر شرکت‌های لوکس بازار جهانی است.

جالب است که بدانید در مرکز تحقیق و توسعه این برند اروپایی که در شهر مونیخ آلمان واقع شده، صدها طراح حضور دارند که سابقه فعالیت در شرکت‌های مطرحی مانند بی ام و و جی ال آر را در کارنامه خود دارند. این گروه خودروسازی لوکس چری مصمم است تا خودروهایی آینده‌نگرانه را روانه بازار کند.

همچنین بد نیست بدانید که در ساخت و طراحی محصولات EXEED از تجربه و کمک‌های برندهای مطرح دیگری مانند Grtrag، Bentler، Magna و Borgwaner نیز استفاده می‌شود. یکی از مزایای قابل توجه این برند داشتن پلتفرم اختصاصی است. اکسید پلتفرمی دارد که روی آن یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ نصب کرده و می‌تواند حداکثر گشتاور 385 نیوتن‌متر را تولید کند. خوشبختانه این پلتفرم برای سگمنت‌های مختلف مانند شاسی بلند، کراس اوور و ون طراحی شده و با آنها سازگار است.

احتمال ورود خودروهای اکسید

تولیدات این برند امکانات و قابلیت‌هایی نظیر رانندگی سطح 2.5 خودکار ارائه می‌دهد که در قالب سیستم ADAS به کار رفته و در تست تصادف موسسه سی انکپ اروپا موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شده است. محصولات اکسید در حال حاضر در بازارهایی مثل روسیه، خاورمیانه و آمریکای جنوبی حضور دارند.

شرایط طوری به نظر می‌رسد که گویا EXEED قصد دارد محصولات خود را در ایران نیز عرضه کند. این زیرمجموعه لوکس چری می‌تواند در صورت حضور در بازار داخلی ما رقیبی جدی برای کراس اوورهای موجود در بازار ایران باشد و قاعده و نظم بازی را به هم بزند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بیاد ، نیاد، دو میلیارد می‌خوان قیمت بذارن، شما میتونی بخری یا من؟