خیزش مجدد کرونا در چین

خیزش مجدد کرونا در چین؛ مرگ و میرها دوباره آغاز شد

خیزش مجدد کرونا در چین منجر به فوت دو سالخورده در استان جیلین شده است. چینی‌ها در پی انتشار این خبر مقررات جدیدی وضع کرده‌اند.

مبدأ شروع کرناویروس در ووهان چین بود و از آنجا به سایر کشورها سرایت پیدا کرد. اولین کشوری نیز که توانست موج بیماری را کنترل کند، چین بود به طوری که طی یک سال اخیر میزان مرگ و میرهای ناشی از کرونای این کشور صفر بوده است.

خیزش مجدد کرونا در چین جان دو نفر را گرفت!

خیزش مجدد کرونا در چین

به نظر می‌رسد پس از حدود 13 ماه زندگی بدون کرونا و مرگ و میر ناشی از آن، اکنون دو سالخورده بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. به گفته مقامات چینی، افراد جان‌باخته در استان جیلین زندگی می‌کرده‌اند و بیماری زمینه‌ای نیز داشته‌اند.

چینی‌ها به رعایت پروتکل‌ها و ریشه‌کنی کرونا اعتقاد بسیاری دارند و به مدد همین تلاش‌ها بود که موفق شدند در مدت زمانی کوتاه این چنین پیشرفت کنند. مقامات چینی اعلام کرده‌اند که همچنان سیاست‌های خود مبنی بر «کرونا صفر» و اعمال محدودیت‌های آمد و شد را ادامه خواهند داد. از طرفی آزمایش جمعی کرونا برای تمامی اتباع چینی اجباری اعلام شده است.

خیزش مجدد کرونا در چین

گفتنی است که پس از خبر مرگ این دو سالخورده در استان جیلین و حتی قبل‌تر از آن، بسیاری از مقامات چینی به جرم اهمال و قصور در انجام وظایف مجازات شده‌اند. همان‌طور که گفتیم چین اولین کشوری بود که کرونا را به سایر نقاط جهان گسترش داد. از همان دو سال پیش، مسئولان این کشور سیاست ریشه‌کنی و کرونای صفر را استارت زدند و در این زمینه سختگیری‌های زیادی انجام دادند.

به هر حال سویه‌های مختلف این ویروس تمامی برنامه‌ریزی‌ها را بی اثر می‌کند و کنترل آن را گاها غیر ممکن می‌سازد. افزایش سریع ابتلای چند چینی باعث شده تا مقررات سختگیرانه‌تری به خصوص در شهرهای پرچمعیت اعمال شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*