قفل هوشمند هواوی

قفل هوشمند هواوی یک گجت جالب برای حذف کلیدهای دست و پا گیر است

هواوی به تازگی جدیدترین محصول خود را معرفی کرده که یک قفل کاملا هوشمند و کارآمد است. این محصول می‌تواند نیاز کاربران به حمل کلید‌های مختلف را از بین ببرد.

شاید روزی که ایالات متحده تحریم‌هایی سنگین را علیه هواوی تصویب می‌کرد هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد این شرکت چینی چند سال بعد، وارد بازار قفل‌های مخصوص درِ هوشمند شود. با این حال این اتفاق افتاد و هواوی که سال گذشته اعلام کرده به دلیل تحریم‌ها فعالیت خود را در حوزه‌هایی که کمتر از تحریم‌ها آسیب می‌بینند ادامه می‌دهد، حالا یک قفل هوشمند را معرفی کرده است.

با وجود تمام آسیب‌هایی که به هواوی در حوزه گوشی‌های هوشمند وارد شده، این شرکت در حال توسعه پرقدرت اکوسیستم محصولات هارمونی OS است. شرکت هواوی حالا جدیدترین محصول از این اکوسیستم را که یک قفل هوشمند است را معرفی کرده که به قابلیت‌های امنیتی مهم و کاربردی مجهز شده است. این قفل هوشمند به سیستم عامل هارمونی مجهز است و می‌تواند از پس تشخیص چهره سه‌بعدی هم بر بیاید. این محصول از نظر امنیت هم یکی از بهترین قفل‌های هوشمند موجود در بازار است و می‌تواند حتی حساس‌ترین کاربران را هم راضی کند.

ویژگی‌های قفل هوشمند هواوی

قفل هوشمند هواوی احتمالا پیشرفته‌ترین قفلی است که تا به امروز برای مصارف خانگی معرفی شده است. تنها ویژگی این قفل هوشمند مجهز بودن به هارمونی و امکان تشخیص چهره سه‌بعدی نیست و این قفل، می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی، با استفاده بیشتر عملکرد خود را بهبود دهد! طبق اطلاعات منتشر شده، هر قدر بیشتر از قابلیت تشخیص چهره موجود در این قفل استفاده کنید، عملکرد، سرعت و دقت هم آن بیشتر خواهد شد. این مورد با توجه به تراشه این قفل هوشمند و قابلیت‌های هوش مصنوعی محور آن ممکن شده است.

قفل هوشمند هواوی که با نام Smart Door Lock Pro شناخته می‌شود می‌تواند بدون نیاز به کلید و تنها با شناسایی چهره کاربر، باز شود. در واقع آن طور که هواوی اعلام کرده، تنها چند ثانیه پس از رسیدن کاربر به در و فعال شدن قفل، این دستگاه هوشمند می‌تواند به صورت بدون هیچ دردسری و با امنیت بالا، در را باز کند. ممکن است نگرانی‌هایی درباره امنیت این قفل هوشمند هواوی وجود داشته باشد اما این شرکت چینی، خیال کاربرانش را راحت کرده است. هواوی اعلام کرده احتمال باز شدن در برای فردی غیر از کاربری که چهره خود را ثبت کرده، چیزی حدود یک در میلیون است.

قفل هوشمند اسمارت لاک هواوی

سیستم عامل هارمونی که در این قفل هوشمند وجود دارد به کاربران کمک می‌کند این قفل را به دیگر دستگاه‌ها متصل کنند و یک خانه کاملا هوشمند داشته باشند. در کنار این سیستم عامل، دوربین یکی از گوشی‌های شرکت هواوی هم راهی اسمارت لاک پرو شده است. طبق گزارش‌های منتشر شده، دوربین‌ موجود در این قفل که وظیفه تشخیص چهره را بر عهده خواهد داشت، در اصل دوربین گوشی هواوی پی 50 پرو است. جالب است بدانید دوربین این قفل هوشمند دارای زاویه دید 150 درجه‌ای است که باعث می‌شود نیازی به ایستادن رو به روی دوربین نباشد.

دیگر امکانات هواوی اسمارت لاک پرو

هواوی اعلام کرده است این قفل می‌تواند چهره افرادی با قد بین 1.03 متر تا 2.01 متر را تشخیص دهد. همچنین شرایط نوری مختلف تاثیر زیادی روی عملکرد این قفل هوشمند ندارند و اسمارت لاک پرو هواوی می‌تواند در محیط‌های تاریک هم عملکرد خوبی داشته باشد. قفل هوشمند هواوی به نمایشگری 3.97 اینچی مجهز است که امکان دیدن افرادی که پشت در هستند را ممکن می‌کند. با وجود این صفحه نمایش امکان ارتباط مستقیم با قفل هوشمند نیز ممکن شود.

قفل هوشمند

قفل هوشمند هواوی چندین راه مختلف برای باز کردن در به کاربران می‌دهد. در کنار امکان استفاده از قابلیت اسکن سه بعدی صورت، کاربران می‌توانند با استفاده از اثر انگشت، گوشی هوشمند، ساعت هوشمند، پسورد، تگ و کارت‌های NFC و حتی کلیدی فیزیکی این قفل هوشمند را باز کنند. جالب است بدانید این قفل نیازی به اتصال دائمی به برق ندارد. طبق اعلام هواوی، اسمارت لاک پرو به یک باتری بزرگ 8800 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. حتی در صورتی هم که این محصول هر روز هم استفاده شود، می‌تواند تا حداکثر 6 ماه دوام بیاورد.

در گجت نیوز بخوانید: هواوی با دستگاه Whole House Smart Host خانه شما را به یک خانه هوشمند واقعی تبدیل می‌کند

در حال حاضر قیمت این قفل هوشمند مشخص نیست. هنوز برنامه‌های این شرکت چینی برای عرضه جهانی این مدل قطعی نشده اما احتمالا در هفته‌های آینده، فروش این قفل هوشمند در کشور چین آغاز شود و پس از مدتی، این محصول کاربردی راهی بازارهای جهانی شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*