مرسدس بنز پیکاپ

مرسدس بنز پیکاپ، خودرویی که هرگز تصور نمی‌کردید وجود داشته باشد

مرسدس بنز پیکاپ، محصولی خاص از دهه 70 میلادی است که احتمالاً تاکنون از وجود آن خبر نداشتید. در ادامه به تاریخچه جذاب این پیکاپ می‌پردازیم.

مرسدس بنز را معمولاً به شاهکارهای لوکس و قدرتمند می‌شناسند. البته به احتمال زیاد پیش‌تر درباره ون‌ها و خودروهای تجاری این خودروساز آلمانی شنیده‌اید. با این حال، بعید به نظر می‌رسد از وجود مرسدس بنز پیکاپ خبر داشته باشید؛ البته نه کلاس ایکس که با همکاری نیسان و رنو در سال 2017 به تولید رسید و با توقف تولیدش پس از سه سال، آینده پیکاپ‌های مرسدس را در هاله‌ای از ابهام قرار داد.

نسخه پیکاپ مرسدس بنز 170 V

مرسدس پیش از ایکس کلاس، ده‌ها سال قبل اقدام به تولید پیکاپ کرده بود. این شرکت بزرگ آلمانی پس از اتمام جنگ جهانی دوم، بر پایه خودروی سواری سایز متوسط پرفروش مرسدس بنز 170 V، یک پیکاپ توسعه داد. این پیکاپ در سال 1946 تولید شد و اولین خودروی مرسدس بعد از جنگ جهانی دوم به شمار می‌رفت.

پس از آن، اشتوتگارتی‌ها در دهه 70 میلادی پیکاپی با نام لا پیکاپ (La Pickup) را بر اساس سدان سایز متوسط W115 که به نوعی مدل اولیه کلاس E محسوب می‌شود، تولید کردند. لا پیکاپ را می‌توان یکی از جذاب‌ترین محصولات اشتوتگارتی‌ها تاکنون دانست که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

چگونگی تولید مرسدس بنز پیکاپ

مرسدس بنز پیکاپ

تاریخچه پشت مرسدس بنز لا پیکاپ (La Pickup) واقعاً جالب توجه است. تولید سری خودروهای W114/W115 از سال 1968 تا 1976 جریان داشت و این خودروساز آلمانی در بین سال‌های 1972 تا 1976، حدود 6 هزار بسته قطعات W115 برای مونتاژ را به آرژانتین صادر کرد. البته این پروسه به همین راحتی صورت نگرفت.

مرسدس بنز پیکاپ

از آنجا که در دهه 70 میلادی واردات خودروهای سواری و تراک‌ها در آرژانتین ممنوع شده بود، مرسدس راه گریزی از موانع قانونی پیدا کرد و به‌جای خودروهای کاملاً مونتاژ شده، قطعات خودرو را به آرژانتین صادر کرد. مونتاژ W115 و تبدیل آن به پیکاپ در کارخانه «دایملر گونزالس کاتان» (Daimler Gonzales Catan) در بوئنوس آیرس صورت گرفت. سپس نمایندگی‌های مرسدس بنز شروع به فروش لا پیکاپ در نسخه‌های تک کابین و دو کابین کردند.

مرسدس بنز پیکاپ

مرسدس بنز لا پیکاپ به یک پیشرانه دیزلی 2.2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی مجهز بود و از این رو، 220D نیز در نام آن قرار می‌گرفت. این پیشرانه توانایی تولید قدرت 60 اسب بخار و گشتاور 124 نیوتون‌متر را داشت و قدرت خود را از طریق گیربکس اتوماتیک 4 سرعته، به محور عقب منتقل می‌کرد.

یک عتیقه به‌ تمام معنا

مرسدس بنز پیکاپ

بخش عمده دستگاه‌های مرسدس بنز لا پیکاپ در آرژانتین باقی ماند، ولی تعدادی هم به اروپا راه پیدا کرد. نمونه قرمزرنگی که در تصاویر این مطلب مشاهده می‌کنید، توسط این شرکت در آلمان پیدا شد اگرچه در آن زمان وضعیت چندان مناسبی نداشت. این خودرو متعلق به شرکت SSB Railway Company در اشتوتگارت بود و توسط کارکنانی که مسئول روغن‌کاری سوئیچ‌ها بودند مورد استفاده قرار می‌گرفت.

بعد از آن، این خودرو به دست یک مالک خصوصی رسید که آن را به یک کمپر تبدیل کرد. به همین دلیل است که درب عقب بسته شده و چراغ‌های افقی، جایگزین چراغ‌های عمودی خاص نسخه استاندارد شده است. مرسدس بنز نهایتاً این پیکاپ را بازسازی کرد تا به‌عنوان عتیقه‌ای فوق‌العاده باارزش از تاریخ این شرکت باقی بماند.