فروش محصولات سایپا در سال 1401

فروش محصولات سایپا در سال 1401 چه زمانی آغاز می‌شود؟

مشتریان ایرانی منتظر قرعه کشی های خودروسازان کشور هستند، اما سوال اینجاست که فروش محصولات سایپا در سال 1401 چه زمانی خواهد بود؟

دو خودروساز مطرح کشور یعنی ایران خودرو و سایپا و همچنین سایر خودروسازان داخلی در روزهای پایانی اسفند ماه از طرح‌های فروش فوری و فوق العاده محصولات خود رونمایی به عمل آوردند. هم اکنون به نظر می‌رسد در سال 1401 طرح‌های فروش فوق العاده پس از تعطیلات آغاز خواهد شد.

تاریخ طرح فروش محصولات سایپا در سال 1401

همان‌طور که می‌دانید از خردادماه سال 1399 خودروسازان تصمیم گرفتند تا طرح‌های فروش خود را با روش تعیین نهایی توسط قرعه کشی آغاز کنند و خودروهای خود را با قیمت مصوب کارخانه تحویل مشتریان دهند. در واقع طی آن سال کمیته خودرو با عرضه 25 هزار خودرو به این شیوه موافقت کرد و طرح مذکور تا هفته پایانی اسفند 1400 ادامه داشت.

فروش محصولات سایپا در سال 1401

در آذرماه سال 1400 دیدیم که بر سر افزایش قیمت خودروها اختلافات زیادی به وجود آمد و خودروسازان مردد مانده بودند که آیا قیمت خودروها را افزایش دهند یا خیر؟ سرانجام پس از کشمکش‌های بسیار، ستاد تنظیم بازار که عهده‌دار قیمت گذاری خودروها است با افزایش قیمت‌ها موافقت کرد و بدین ترتیب قیمت‌ها تا حدود 18 درصد گران‌تر از قبل شدند.

گفتنی است که در بحبوحه تعیین قیمت و افزایش قیمت‌ها خودروسازان کشور طی اعتصابی از برگزاری هرگونه طرح فروش فوق العاده خودداری و از سرگیری این طرح را منوط به افزایش قیمت‌ها کردند. بنابراین در همان زمان و تا موقعی که ستاد تنظیم بازار افزایش قیمت‌ها را تصویب کند، خودروسازان اجرای طرح‌های خود را به تعویق انداختند.

البته مدیران خودروساز نیز وعده دادند که در صورت افزایش و اصلاح قیمت‌ها، آنها نیز طرح‌های هفتگی خود را به طور منظم اجرا خواهند کرد. در واقع وزارت صمت از خودروسازان خواسته بود تا برنامه خود را به سمت و سوی افزایش تولید و عرضه پیش ببرند. به همین منوال پس از این که افزایش 18 درصدی قیمت خودروها تحقق یافت، خودروسازانی مانند ایران خودرو و سایپا یک روز را در هفته برای طرح‌های قرعه کشی خود انتخاب کردند.

فروش محصولات سایپا در سال 1401

همان‌طور که گفته شد روند فروش فوق العاده و هفتگی ایران خودرو و سایپا تا همین دو هفته پیش و در اسفند ماه 1400 انجام شد. یکی از مناسبت‌های اجرای طرح فروش فوق العاده، اعیاد شعبانیه بود، اما سوال اینجاست که آیا در فروردین ماه سال جاری طرح فروشی وجود خواهد داشت یا خیر؟

هر دو خودروساز مطرح کشور در اعلامیه‌ای جداگانه به این نکته مهم اشاره کرده‌اند که در ایام تعطیلات به هیچ وجه طرح جدیدی نخواهند داشت.