تصویری از دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ روی پرچمدار جدید موتورولا دیده شد

تصویر جدیدی از قاب پشتی پرچمدار احتمالی موتورولا منتشر شده که وجود سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ روی آن را تایید می‌کند.

کمپانی سامسونگ سال گذشته از اولین سنسور دوربین موبایل 200 مگاپیکسلی دنیا رونمایی کرد. این شرکت هنوز برنامه‌ای برای تولید و عرضه انبوه این حسگر فاش نکرده، اما ناظران صنعت انتظار داشتند که یک گوشی هوشمند از شیائومی، اولین محصول مجهز به این سنسور که ISOCELL HP1 نام دارد، باشد. با این‌حال، در نهایت این اتفاق عملی نشد و شیائومی احتمالا به استفاده از حسگر Exmor سونی روی خواهد آورد. با توجه به اطلاعات افشا شده اخیر، موتورولا احتمالا اولین برندی خواهد بود که از هیولای 200 مگاپیکسلی جدید سامسونگ استفاده خواهد کرد.

به‌تازگی تصویری از حسگر ISOCELL HP1 توسط شبکه اجتماعی چینی Weibo و سپس در توییتر مورد افشا قرار گرفته که از وجود آن بر روی یک گوشی هوشمند ساخت موتورولا که احتمالا پرچم‌داری به‌نام Frontier است، حکایت دارد. در کنار لنزهای دستگاه، عبارت OIS (لرزش‌گیر اپتیکال) و دیافراگم f/2.2 قابل رویت است.

آیا سامسونگ از حسگر 200 مگاپیکسلی بر روی گوشی‌های خود استفاده خواهد کرد؟

تصویر دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ بر روی پرچم دار جدید موتورولا لو رفت

اگرچه ISOCELL HP1 ممکن است در پرچم‌دار احتمالی موتورولا مورد رونمایی قرار گیرد، اما سامسونگ در تئوری می‌تواند از همان حسگر برای گوشی‌های هوشمند خود نیز استفاده کند، البته با در نظر گرفتن این فرض که موتورولا نسبت به HP1 حقوق انحصاری نداشته باشد.

با این‌حال، در عمل، سامسونگ چندان درگیر رقابت بر سر تعداد مگاپیکسل نیست. برخی از گوشی‌های میان‌رده این شرکت، اکنون به سنسورهایی با وضوح ارتقا یافته مجهز هستند و در میان‌رده جدید، یعنی گلکسی A73 حسگری بالاتر از 100 مگاپیکسل استفاده شده است. در مجموع می‌توان پیش‌بینی کرد که شانس استفاده سامسونگ برای عرضه گوشی هوشمند 200 مگاپیکسلی در سال جاری بسیار ضعیف است.

در عوض، احتمال بهره‌گیری سامسونگ از این حسگر بر روی برخی از دستگاه‌های خود، در سال 2023 بیش‌تر است. یکی از گمانه‌زنی‌های خوشبینانه نیز، معرفی یک گوشی تاشوی 200 مگاپیکسلی در خلال رویداد Unpacked خواهد بود که در اواخر سال جاری برگزار می‌شود.

در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که این سنسور 200 مگاپیکسلی برای سازندگانی مدنظر قرار گرفته که می‌خواهند صرفا در مسابقه مگاپیکسلی گوی سبقت را از یکدیگر بربایند و موتورولا نیز ظاهرا یکی از آنها محسوب می‌شود.