اندروید ۱۲ گلکسی A52s

آیا سامسونگ گلکسی A52s را قربانی گلکسی A53 کرده است؟

گلکسی A52s یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های معرفی شده توسط سامسونگ در سال گذشته بود. این گوشی عملکرد خوبی داشت اما حالا به نظر می‌رسد سامسونگ، در حال قربانی کردن این گوشی برای فروش بهتر گلکسی A53 است.

سامسونگ به تازگی گوشی گلکسی A53 را معرفی کرد. این گوشی به طور کلی یک گزینه مناسب برای طرفداران گوشی‌های میان‌رده بود. با این حال این مدل یک رقیب بزرگ، پرفروش و قدرتمند داشت که آن هم یکی از گوشی‌های سامسونگ بود! گلکسی A52s سامسونگ کمتر از یک سال پیش معرفی شد که به نوعی نسخه پیشرفته‌تر گوشی گلکسی A52 5G است.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی A53 5G؛ یک میان رده برنده؟

تراشه گلکسی ای 52 اس یکی از قدرتمندترین‌ها در میان‌رده‌ها بود. این گوشی از گواهی استاندارد IP67 بهره می‌برد و صفحه نمایش 120 هرتزی‌اش، یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوتش محسوب می‌شود. اگر بخواهیم این گوشی را با گلکسی A53 سامسونگ مقایسه کنیم، با تفاوت‌های بزرگی رو به رو نمی‌شویم و حتی گلکسی ای 52 اس، در برخی زمینه‌ها عملکرد بهتری از ای 53 دارد. برای مثال در گلکسی A53 خبری از جک 3.5 میلی متری هدفون نیست و مانند پرچمدارها، آداپتور شارژ در جعبه گوشی نیست. همچنین تراشه این گوشی در مقایسه با اسنپدراگون 778 جی، پیشرفت بزرگی محسوب نمی‌شود.

آیا سامسونگ از عمد در حال ضعیف کردن گوشی گلکسی A52s برای فروش بهتر A53 است؟

گوشی گلکسی A52s عملکرد بسیار خوبی داشت اما انتشار اندروید 12 و One UI 4.0 برای این گوشی باعث شد مشکلات زیادی برای کاربران به وجود بیاید. طبق گزارش‌های منتشر شده، برخی از کاربران پس از آپدیت گوشی‌های خود با مشکلاتی مانند کاهش پایداری گوشی، بدتر شدن عملکرد باتری، داغ شدن بیش از حد گوشی در مقایسه با گذشته، مشکلات گرافیکی در رابط کاربری (مانند عدم نمایش افکت بلور در منوی برنامه‌ها و سیاه شدن لحظه‌ای نمایشگر پس از زدن کلید پاور) رو به رو شدند. این مشکلات باعث شدند گوشی گلکسی A52s سامسونگ از یک گوشی فوق‌العاده، به یک گوشی با ایرادهای بسیار تبدیل شود.

همان طور که گفتیم این گوشی هنوز یک سال سن هم ندارد و سامسونگ باید به صورت ماهانه، به‌روزرسانی‌های امنیتی را برایش منتشر کند. با این حال پس از آپدیت پر از ایراد اندروید 12، بسیاری از کاربران حتی به پچ ماه فوریه نیز دسترسی نداشتند. برخی از کاربران که پچ امنیتی ماه فوریه را دریافت کردند گفتند همچنان بسیاری از ایرادها در این گوشی از بین نرفته‌اند. با این که ماه مارس رو به پایان است، هنوز بسیاری از کاربران موفق به دریافت پچ امنیتی این ماه نشدند. البته برخی از کاربران گزارش کرده‌اند آپدیت ماه مارس را دریافت کرده‌اند و تعدادی از مشکلات گوشی مانند ایراد عدم نمایش افکت بلور از بین رفته است.

گلکسی A52s

فعلا این طور به نظر می‌رسد که سامسونگ در توسعه آپدیت‌های این میان‌رده پرطرفدار عملکرد افتضاحی داشته است. هنوز نمی‌دانیم آپدیت اندروید 12 از عمد پر از مشکل طراحی شده یا خیر. اما نکته‌ای که مشخص است، به وجود آمدن باگ‌هایی برای برخی از گوشی‌های گلکسی A52s درست در زمان معرفی و عرضه گلکسی A53 است.

فعلا گلکسی ای 52 اس سامسونگ خود را آپدیت نکنید

اگر شما هم جزو کاربران گوشی گلکسی A52s سامسونگ هستید، پیشنهاد می‌کنیم حداقل تا انتشار کامل پچ امنیتی ماه مارس منتظر بمانید و سپس گوشی خود را آپدیت کنید. احتمالا سامسونگ با توجه به انتقاداتی که به وجود آمده، در آپدیت One UI 4.1 گلکسی ای 52 اس که بر پایه اندروید 12 است، ایرادات به وجود آمده را از بین ببرد.

در گجت نیوز بخوانید: بروزرسانی اندروید ۱۲ ، گلکسی A52s را کند می‌کند!

در صورتی که از گوشی گلکسی A52s سامسونگ استفاده می‌کنید، نظر خود درباره آپدیت‌های اخیر گلکسی ای 52 اس و مشکلات احتمالی با گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*