دسته دنده‌ جدید پژو 208

طراحی جدید دسته دنده‌ پژو برای خودروهای 208 و 2008، حیرت انگیز است

خودروساز فرانسوی پژو از طراحی دسته دنده جدید خود برای خودروهای پژو 208 و 2008 رونمایی کرده است که کارآمد و مدرن به نظر می‌رسد.

پژو اخیراً از بازطراحی دسته دنده نسخه‌های دنده اتوماتیک خودروهای 208 و 2008 خبر داده است. این خودروساز فرانسوی دسته دنده قدیمی خود را با سوئیچ کوچک جدیدی جایگزین کرده است که گفته می‌شود ارگونومیک‌تر خواهد بود و بهتر با کنسول مرکزی ادغام خواهد شد.

 دسته دنده‌ قبلی پژو

دسته دنده‌ قبلی پژو

به گفته این شرکت، این طراحی «مدرن» فضای بیشتری را برای کنسول مرکزی فراهم می‌کند و با سبک طراحی 3D PEUGEOT i-Cockpit سازگارتر است. پژو برای طراحی این دسته دنده، کروم ساتن را با رنگ مشکی پیانوی براق و مواد شبیه به فیبر کربن ترکیب کرده است تا بسیار باکیفیت به نظر برسد. این دسته دنده به همراه ترمز دستی الکترونیکی برای نسخه‌های درون‌سوزِ دنده اتوماتیک 208 و 2008 و همچنین مدل‌های تمام الکتریکی e-208 و e-2008 ارائه خواهد شد.

دسته دنده جدید پژو 208

رانندگان توانایی انتخاب حالت دنده عقب، خلاص و رانندگی را با سوئیچ جدید خواهند داشت و یک دکمه مجزا نیز امکان قراردادن دنده روی حالت پارک را مهیا می‌سازد. در عین حال، دکمه دیگری با نام M که مخفف «دستی» (Manual) است، به راننده اجازه می‌دهد تا با استفاده از دنده پشت فرمان خودروی پژو خود، دنده مورد نظرش را انتخاب کند.

البته دکمه M در نسخه‌های الکتریکی این خودروهای پژو با دکمه B جایگزین می‌شود. دکمه B وظیفه کنترل حالت ترمز را بر عهده دارد و سیستم بازیابی انرژی از ترمز (Regenerative Braking) را فعال می‌کند تا از انرژی هدررفته هنگام کاهش سرعت و ترمز دوباره بهره گرفته شود. این حالت دوباره تنظیم شده است تا حتی هنگام تعویض دنده نیز فعال باقی بماند و راننده دوباره برای فعال‌سازی این سیستم دچار دردسر نشود. با این حال، با خاموش شدن خودرو، این حالت هم غیرفعال می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*