تراشه کارت حافظه آیفون، چینی می‌شوند؛ خداحافظی اپل با ژاپنی‌ها

تراشه کارت حافظه آیفون، چینی می‌شوند؛ خداحافظی اپل با ژاپنی‌ها

برخلاف سیاست‌ اپل مبنی بر کاهش وابستگی به چین، این شرکت احتمالا با یک تامین‌کننده چینی برای تامین تراشه کارت حافظه آیفون همکاری خواهد کرد.

اختلال در زنجیره تامین اپل در تهیه تراشه‌ کارت حافظه آیفون، احتمالا این غول مستقر در کوپرتینو را به خرید از یک تامین‌کننده چینی حافظه فلش وادار خواهد کرد. با توجه به اینکه اپل قصد داشته به‌جای افزایش وابستگی به چین، بر تولید داخلی خود تکیه کند؛ احتمالا این تصمیم با واکنش‌های مختلفی روبرو خواهد شد.

اپل در حال حاضر، بخش بزرگی از تراشه‌های ذخیره‌سازی وسترن دیجیتال و کیوکسیا را خریداری کرده است. با این‌حال، هر دو کارخانه طی ماه گذشته با مشکل آلودگی نامشخصی مواجه شدند و به دنبال آن، تولید آنها به‌میزان قابل توجهی کاهش یافت.

در حالی‌که اعتقاد بر این است که اپل توانسته با افزایش سفارشات به سامسونگ و SK Hynix، این کمبود را جبران کند؛ اما بروز این حادثه وابستگی اپل به شرکای خود را بیش از پیش، برجسته کرده و احتمالا این شرکت را وادار خواهد کرد تا گزینه‌های دیگری را برای گسترش فهرست تامین‌کنندگان خود مورد بررسی قرار دهد.

تراشه کارت حافظه آیفون، چینی می‌شوند؛ خداحافظی اپل با ژاپنی‌ها

به‌گزارش بلومبرگ، اپل برای اولین بار در نظر دارد که یک سازنده چینی حافظه فلش را به لیست تامین‌کنندگان خود اضافه کند.

به‌‌نقل از منابع مختلف، سازنده آیفون اکنون در حال آزمایش نمونه تراشه‌های حافظه فلش NAND است که توسط شرکت فناوری مستقر در هوبئی چین یعنی Yangtze تولید می‌شود. اپل ماه‌ها است که در حال بحث و گفتگو با یانگ‌تسه، متعلق به گروه تولید تراشه‌های مورد حمایت پکن، Tsinghua Unigroup Co بوده، اگرچه تاکنون هیچ تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

با توجه به این‌که روابط واشنگتن و پکن به‌دلیل موضع مبهم چین در قبال جنگ روسیه و اوکراین و هم‌چنین تلاش‌های آمریکا برای مهار پیشرفت تکنولوژیکی آن، دستخوش تنش شده است، ارتباط با یانگ‌تسه می‌تواند موجب افزایش انتقادها از اپل در آمریکا شود. قانون‌گذاران ایالات متحده مدت‌ها است که از شیوه اعطای یارانه پکن به صنعت محلی و دفاع از آن، انتقاد می‌کنند.

با این وجود، فعلا همه چیز در مراحل اولیه قرار دارد. بلومبرگ هم‌چنین خاطرنشان کرد که یانگ‌تسه از لحاظ فناوری مورد استفاده، یک نسل از تامین‌کنندگان فعلی اپل عقب‌ است و احتمالا سال‌ها طول خواهد کشید تا تامین‌گران حیاتی جدید بتوانند نیازهای اپل را در زمینه حجم و کیفیت قطعات ارسالی مرتفع کنند. این مورد در ارتباط با شرکت BOE که قصد داشت به زنجیره تامین اپل برای تولید پنل‌های OLED آیفون اضافه شود، صدق می‌کند. چنان‌که در سال 2017 قرارداد همکاری میان دو شرکت امضا شد، اما اپل سه سال بعد در 2020، اولین سفارشات خود را از BOE دریافت کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*